کد خبر : 1821903 | 08 اردیبهشت 1401 ساعت 15:55 | 88.9K بازدید | 28 دیدگاه

وضعیت با ژاوی بدتر شد

سکوت کومان شکست؛ دلم برای این بارسلونا می‌سوزد

رونالد کومان امروز در نشستی خبری به خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا تاخت و ضمن حمایت از ژاوی، کنایه‌هایی نیز نثار او کرد.

سکوت کومان شکست؛ دلم برای این بارسلونا می‌سوزد

به گزارش "ورزش سه"، پس از 11 هفته از آغاز لالیگا بود که رونالد کومان از بارسلونا اخراج شد. شکست 1-0 در زمین رایووایکانو صبر خوان لاپورتا رئیس بارسا را تمام کرد و او در نهایت ژاوی را جانشین مرد هلندی کرد. کومان فصل گذشته توانسته بود بارسا را قهرمان کوپا دل‌ری کند ولی در لالیگا رتبه سوم را کسب کرد. لاپورتا فصل جاری را به‌خاطر مشکلات اقتصادی و نبود گزینه‌ای مطمئن، با کومان شروع کرد ولی روند نزولی تیم چاره‌ای جز برکناری وی باقی نگذاشت.

1709618

 

کومان امروز برای اولین بار پس از اخراج از بارسلونا در اسپانیا نشستی خبری برگزار کرد و در حاشیه افتتاح یک تورنمنت فوتبالی خیریه گفت:« دلم برای بارسا و وضعیت فعلی‌اش می‌سوزد. واقعیت این است که شرایط بارسا هیچ تفاوتی با دوران حضور من در این باشگاه ندارد و همه چیز یکسان است. این نشان می‌دهد که همیشه تغییر مربی چاره‌ساز نیست و تضمینی برای پیشرفت و بهتر شدن اوضاع محسوب نمی‌شود. مشاهده این شرایط بارسا برایم دردناک است ولی انتقادی ندارم و تنها چیزی که می‌خواهم، حمایت از ژاوی است. شرایط فعلی بارسا همین است و مربی همیشه مقصر نیست. من هرگز حمایت کامل رئیس باشگاه را با خود نداشتم و امیدوارم لاپورتا درس گرفته باشد و از ژاوی بیشتر و بهتر حمایت کند. حمایت قاطع و کامل از ژاوی را می‌خواهم. او اسطوره بارسلوناست و یک مربی بسیار خوب. فردی که بارسا را خوب می‌شناسد و کمترین تقصیر را در وضعیت فعلی تیم دارد.»

کومان در مورد اتهاماتی مثل بارسا با او از فلسفه‌اش دور شده بود، گفت:« مربیان را نمی‌شود باهم مقایسه کرد. روش‌های مختلفی برای پیروز شدن وجود دارد. بارسا با من فاتح کوپا دل‌ری شد و امروز دیگر یک سیستم همیشگی برای تیم‌ها نمی‌توان تعریف کرد. بارسا مشکل اقتصادی دارد و نمی‌تواند بهترین‌های دنیا را جذب کند. الان سیتی و لیورپول بهترین‌های دنیا هستند اما این تنها به‌خاطر بازیکنان و مدیران یا کادر فنی نیست. دلایل زیادی برای موفقیت یک تیم فوتبال وجود دارد.»

1668189

 

بی اعتمادی لاپورتا:« به احترام بارسا در این مدت زیاد در مورد باشگاه صحبت نکرده‌ام و درست هم نیست که در هر مصاحبه از من چنین سوالاتی مطرح شود. من در باشگاه‌های زیادی مربیگری کرده‌ام و می‌دانم اگر اوضاع مطابق میل مدیران باشگاه پیش نرود، همیشه خطر اخراج وجود دارد. این را در بارسلونا به‌خوبی درک کردم. در مورد من شرایط کمی متفاوت هم بود. به من خبر می‌رسید که رئیس در محافل خصوصی از من خوب صحبت نمی‌کند و به توانایی‌هایم تردید دارد. معتقدم اگر انتقادی است، باید رودررو با مربی مطرح شود ولی در بیرون از او حمایت کنند. اگر از مربی‌تان حمایت نکنید، همه چیز پیچیده و سخت می‌شود.»

اعتماد به پدری:« بله، خیلی زود متوجه کیفیت بالای پدری شدم. برایم مهم نیست بازیکن 16 سال دارد یا 36 سال. اگر خوب و باکیفیت باشد، وارد ترکیب خواهد شد.»

1707540


 

پیشرفت بارسا با ژاوی:« قطعا در برخی زمینه‌ها بارسا بهتر شده است. سه مهاجم بزرگ را در زمستان جذب کردند و وضعیت خط حمله کاملا متفاوت شد. نباید دوره من را با ژاوی مقایسه کرد. وقتی من رفتم، بارسا هشت امتیاز با صدر فاصله داشت و این فاصله حالا دو برابر شده است. گفتم که مقایسه درست نیست چرا که همه چیز برای ژاوی هم مهیا نبوده است. کار او هم مثل من سخت بوده و معتقدم نتایج بازی‌های خانگی اخیر بارسا و شکست‌هایش نمی‌تواند بی دلیل باشد. نباید به مردم دروغ گفت. این واقعیت امروز بارسلوناست. بارسا برای بازگشت به روزهای خوبش نیاز به زمان دارد. به همین دلیل از همه می‌خواهم آرام و صبور باشند. باید به اهداف درازمدت فکر کرد و نه به افتخارات گذشته. باید اعتماد داشته باشیم و از مربی حمایت قاطع کنیم.»

برکناری زودهنگام:« نمی‌خواهم یک‌سری مسائل را تکرار کنم ولی واضح است که روزهای سختی بر من گذشت. مربی بارسلونا بودن بسیار دشوار است و ژاوی هم این را می‌داند. گفتم که باید از ژاوی حمایت کرد و برایش بهترین‌ها را می‌خواهم.»

1708659

 

افت فرانکی دی یونگ:« بارسا قصد فروش دی یونگ را ندارد چرا که او بازیکن بزرگی است. یک هافبک خوب و مسلط. من تردیدی به او نداشتم و امیدوارم به روزهای خوبش برگردد.»

آینده بارسا:« من عاشق بارسلونا هستم و این تغییری نکرده است. اینجا دوستان و حامیان زیادی دارم. امیدوارم بارسا به روزهای اوجش برگردد و جام‌های مهمی ببرد. با ژاوی، جوردی کرایف و دیگران بارسا می‌تواند موفق شود.»
 

بازگشت احتمالی به بارسا:« خیر، من قرار است مربی تیم ملی هلند شوم. اکنون فقط به هلند فکر می‌کنم، به لذت بردن از زندگی تا ژانویه و جانشینی فان خال.»

1658640

 

ارزیابی کلی:« من می‌توانم از دوران مربیگری‌ام در بارسا یک کتاب بنویسم. اتفاقات زیادی برای ما رخ داد. با معضل کرونا روبه‌رو شدیم. برای مدتی باشگاه بدون رئیس بود و مسئولیت سخنگوی باشگاه نیز به من واگذار شد. نمی‌توانستیم با بازیکنانی که می‌خواستیم قرارداد ببندبم چون مشکل فرپلی مالی وجود داشت و جدایی لیونل مسی و از دست دادن گریزمان در روز پایانی انتقالات را هم اضافه کنید. از من برای جذب لوک دیانگ انتقادات زیادی شد. برای من او همیشه بازیکنی بوده که در پستش مفید و عالی کار کرده است. خوشبختانه او با گل‌هایش 6 امتیاز برای بارسا کسب کرده و ثابت شد خرید بدی نبوده است. به شخصه هرگز حس یک مربی شکست خورده را ندارم.»

دیدگاه‌ها