کد خبر : 1822003 | 09 اردیبهشت 1401 ساعت 15:35 | 70.8K بازدید | 14 دیدگاه

آلبرت پسر عمه ارلینگ

گزارش: تیالند جدی ترین رقیب هالند!

آلبرت براوت تیالند بازیکن 18 ساله‌ای است که اخیرا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

گزارش: تیالند جدی ترین رقیب هالند!

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند مدتی است که نام خودش را به عنوان یکی از ستاره‌های دنیای فوتبال بر سر زبان‌ها انداخته است.
این مهاجم بروسیا دورتموند در 85 بازی‌ای که برای این تیم انجام داده 82 گل به ثمر رسانده و بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله منچسترسیتی و رئال مادرید در حال بررسی شرایط جذب این بازیکن هستند. 
اما سال گذشته بود که آلبرات براوت تیالند، پسرعمه‌ی او، قدم جای پای او گذاشت و در این سن کم توانست پس از ثبت رکورد درخشان گلزنی در تیم‌های جوانان نروژ توجه بسیاری را به خودش جلب کند. 
در این مطلب به بررسی شرایط این بازیکن جوان که به نظر می‌رسد به زودی بیشتر از او خواهیم شنید می‌پردازیم.

آلبرت براوت تیالند کیست؟
آلبرت براوت تیالند بازیکنی 18 ساله و حرفه‌ای از نروژ است که در حال حاضر به عنوان مهاجم برای باشگاه دسته دومی نروژی برین بازی می‌کند و به صورت قرضی از باشگاه دسته اول مولد به این تیم منتقل شده است. با این حال او به خاطر این که پسرعمه ارلینگ هالند، مهاجم بروسیا دورتموند و تیم ملی نروژ است، شناخته می‌شود. 
به این ترتیب او برادرزاده الف اینگ هالند نیز به حساب می‌آید که بازیکن سابق تیم ملی نروژ بود و تجربه بازی برای باشگاه‌های لیگ برتری چون ناتینگهام فارست، لیدز یونایتد و منچسترسیتی را دارد. این در حالی است که یکی دیگر از اعضای خانواده او به نام جاناتان براوت برونس نیز برای باشگاه نروژی لیل استورم بازی می‌کند. 
این بازیکن 1.80 متر است و با این که شرایط فیزیکی مشابه هالند ندارد اما به شکل ترسناکی شبیه است و ویژگی‌های بسیاری از جمله شوتزنی و سرعت او نیز شبیه به این بازیکن است. با این حال تیالند راست پا است اما به نظر نمی‌رسد که تفاوت زیادی در این زمینه ایجاد کند.

 

1709787

 

زندگی حرفه‌ای
تیالند فوتبال را از لیگ دسته پایین روزلند شروع کرد و پس از آن به تیم دسته دومی برین پیوست. او از انجا فورا به تیم زیر 13 سال منتقل شد و این در حالی بود که 11 سال داشت. او همچنین خیلی زود راهی تیم زیر 19 سال شد. 
او در اکتبر 2019 اولین بازی خود را برای برین دو در این تیم دسته سومی انجام داد و پس از ثبت آمار درخشان 40 گل زده در 31 بازی، به تمرین با تیم اول دعوت شد. او اولین بازی‌اش را در مارس 2020 در یک بازی دوستانه برگزار کرد. تیالند سپس در تابستان 2020 به مولد منتقل شد. 
او پس از این انتقال به خاطر 64 گل زده در 37 بازی برای تیم جوانان مورد توجه بیشتری قرار گرفت و یک بار دیگر به خاطر گلزنی در اولین بازی حرفه‌ای خود برای مولد به سر تیتر روزنامه‌ها راه پیدا کرد. او در دقیقه 83 به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و چند  دقیقه بعد موفق به باز کردن دروازه شد. این بازیکن همچنین در دو بازی برای تیم زیر 21 سال نروژ یک گل به ثمر رساند. 

 

1709786


وقتی آمار این بازیکن برای دو تیم جوانان مولد و برین نشانگر به ثمر رسیدن بیشتر از 100 گل از سوی این بازیکن است، طبیعی است که مقایسه‌هایی بین او و پسردایی‌اش صورت بگیرد و سوالاتی درباره این که آیا قرار است استعداد دیگری از خانواده هالند به دنیای فوتبال معرفی شود مطرح شود. 
پس از گلزنی در اولین دیدار حرفه‌ای برای مولد، صحبت‌های بسیاری پیرامون این بازیکن مطرح شد اما سرمربی او به یورو اسپورت گفت:« او آینده بسیار خوبی در پیش دارد، اگر هر روز صددرصد کارهایی که باید را به درستی انجام دهد. اما من فکر می‌کنم که ارلینگ هنوز چند قدم جلوتر است. تیالند بازیکنی جذاب است که ویژگی‌های بسیاری دارد.»
تیالند در سال 2020 در پاسخ به سوالی درباره هالند و آینده خودش به نشریه نروژی Jaerbladet گفت:« کاری که او می‌کند بسیار خوب است اما من درباره این مقایسه‌ها شنیدم و شنیدن آنها گاهی جالب است. در کوتاه مدت واقعا می‌خواهم که در تیم ملی حضور داشته باشم. در بلند مدت، امیدوارم که بتوانم با فوتبال بازی کردن زندگی‌ام را سپری کنم.»

دیدگاه‌ها