کد خبر : 1822124 | 10 اردیبهشت 1401 ساعت 15:13 | 14.5K بازدید | 5 دیدگاه

ترابزون در آستانه شکستن طلسم 38 ساله و فتح لیگ؛

گزارش؛ "توفان" جمعیت ترابزون را دو برابر کرد!

شهر ترابزون آماده برپایی یک جشن بزرگ است؛ با کسب یک امتیاز در بازی امشب، ترابزون روی هوا خواهد رفت.

گزارش؛ "توفان" جمعیت ترابزون را دو برابر کرد!

به گزارش "ورزش سه"، به غیر از گالاتاسرای (22)، فنرباغچه (19) و بشیکتاش (16)، فقط سه تیم توانسته اند سوپر لیگ ترکیه را فتح کنند. ترابزون یکی از این سه تیم و تنها تیم به غیر از سه غول فوتبال ترکیه است که بیش از یک بار (6) فاتح سوپر لیگ شده است. باشاک شهیر و بورسا اسپور تنها یک بار فاتح لیگ ترکیه شده اند. از آخرین قهرمانی، گربه سیاه سه غول ترکیه حدود چهار دهه می گذرد اما این تیم در فصل جاری قدرتمندانه ظاهر شد و فاصله ای تا طلسم شکنی و کسب هفتمین عنوان قهرمانی خود ندارد.

در فصلی که بشیکتاش و گالا وضعیت خوبی ندارند و فنر هم از کورس قهرمانی جام ماند، توفان دریای سیاه (لقب تیم ترابزون اسپور) تنها یک امتیاز نیاز دارد تا قهرمانی خود را امشب (در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ) قطعی کند. شهر ترابزون از مدت ها پیش خود را برای این اتفاق مهم آماده کرده است و با کسب یک امتیاز در بازی امشب مقابل آنتالیا اسپور، شهر روی هوا خواهد رفت.
1709940

1709939

یک کلیپ در آستانه قهرمانی ترابزون و طلسم شکنی این تیم بعد از 38 سال، حسابی در شبکه های اجتماعی ترند شده است. در این کلیپ عینکی که سال ها  هیچ قهرمانی ندیده بود پاک شده و با حک عبارت قهرمان روی آن، دوباره در چشم هواداران تیم خودنمایی می کند.

خیلی از هواداران کنونی ترابزون آخرین قهرمانی تیم شان در سوپر لیگ (84-1983) را به خاطر نمی آورند چرا که 38 سال از آن می گذرد. فتح لیگ در چنین شرایطی دو حس متفاوت را در بین مردم شهر ترابزون ایجاد خواهد کرد. قدیمی ها، آنها که سنی ازشان گذشته، شادمان از مرور خاطرات چند دهه پیش جشن خواهند گرفت و دلیل جشن جوان ترها، شکسته شدن طلسمی خواهد بود که شاید از سن خودشان هم بیشتر باشد.
1709937

فروش بلیط های هواپیما به ترابزون بیش از 70 درصد افزایش یافته و هواداران و مردم شهر ترابزون که در شهرها و کشورهای اطراف زندگی می کنند از روزهای گذشته خود را به این شهر رسانده اند تا جزئی از جشن بزرگ باشند. از ترکیه خبر می رسد که جمعیت شهر به بیشترین مقدار خود در یک دهه اخیر رسیده و برخی ادعا می کنند که دو برابر شده است! از همه بالکن ها پرچم ترابزون آویزان شده و خیابان ها پر از بنر و پرچم های بزرگ به رنگ عنابی-آسمانی شده است. حتی چراغ های راهنمایی ترابزون هم به استقبال قهرمانی تیم شهر رفته اند و وقتی چراغ سبز می شود، می توان تصویر کاپ قهرمانی را روی آن مشاهده کرد.

1709938

بازی تیم های ترابزون اسپور و آنتالیا اسپور در چارچوب هفته سی و پنجم سوپر لیگ ترکیه امشب از ساعت 19:30 در مدیکال پارک استادیوم شهر ترابزون شروع خواهد شد. میزبان که در حال حاضر 76 امتیاز از 34 بازی کسب کرده، حتی با یک مساوی هم می تواند قهرمانی خود را مسجل کند. به این ترتیب و به احتمال زیاد امشب شاهد برپایی یکی از بزرگترین جشن های فوتبال اروپا در فصل جاری خواهیم بود.

دیدگاه‌ها