کد خبر : 1824461 | 25 اردیبهشت 1401 ساعت 15:05 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

ترابزون همچنان درگیر جشن و پایکوبی است؛

رقص قاسم‌آبادی در توفان دریای سیاه (عکس)

طلسم شکنی بعد از 38 سال و فتح سوپر لیگ ترکیه بهانه ای برای یک جشن بزرگ در شهر ترابزون است که از هفته گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

رقص قاسم‌آبادی در توفان دریای سیاه (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ترابزون اسپور طی سه دهه اخیر از آن تیم مدعی که با شش قهرمانی، تنها مدعی سوپر لیگ به غیر از سه غول ترکیه به شمار می رفت فاصله گرفته بود. از آخرین قهرمانی این تیم 38 سال می گذشت و خیلی از هوادارانش حتی یک بار هم طعم چنین موفقیتی را نچشیده بودند؛ آنها هم که چشیده بودند یا دیگر نبودند و یا خیلی پیر شده بودند.

طوفان دریای سیاه (لقب تیم ترابزون اسپور با توجه به منطقه جغرافیایی شهر ترابزون که در کنار دریای سیاه واقع شده است.) در این فصل دوباره اوج گرفت و به طلسمی پایان داد که می رفت چهار دهه ای شود. این تیم بالاتر از همه مدعیان و بزرگان سوپر لیگ ترکیه، در فاصله چند هفته مانده به پایان فصل، قهرمانی مقتدرانه خود را قطعی کرد تا شهر ترابزون به محلی برای برگزاری جشن های شبانه روزی بدون تاریخ پایان تبدیل شود.

1713552

پاراف دوم/در اطلاعیه باشگاه ترابزون برای حضور در جشن دریای سیاه ضمن اشاره به قدمت این جشن، از به پا شدن طوفانی دوباره در این دریا خبر داده شده بود؛ طوفانی که تصاویر آن به زیباترین تصاویر ورزشی روز تبدیل شد.

طبق رسمی قدیمی در تاریخ باشگاه قدیمی ترابزون، بخشی مهم از جشن قهرمانی ترابزون اسپور در دریای سیاه و با حضور صدها قایق و کشتی بزرگی که بازیکنان روی عرشه آن حضور داشتند برگزار شد. این جشن سنتی هزاران تماشاگر هم از خشکی داشت. با توجه به اینکه ترابزون شهری ساحلی است، بسیاری از مردم قایق شخصی دارند و کشتی های کوچک و قایق های تفریجی هم در سواحل دریای سیاه کم نیست. این گونه بود که جشن قهرمانی ترابزونی ها در دریا به یکی از زیباترین جشن های قهرمانی این فصل اروپا تبدیل شد.

1713556
1713555
1713554
1713557

بازیکنان تیم ترابزون اسپور روی عرشه کشتی بزرگی که آنها را حمل می کرد، ضمن برگزاری جشن اشتراکی با هوادارانشان که با قایق، کشتی و پیاده در محل حاضر شده بودند، جشن دورهمی خود را با رقصی شبیه رقص قاسم آبادی برگزار کردند.

باشگاه ترابزون طی اطلاعیه ای، ضمن اشاره به قدمت 70 ساله این باشگاه، برگزاری جشن در دریای سیاه را یکی از سنت های قدیمی شهر دانسته و از هواداران خواسته بود در این جشن حضور پیدا کنند. بخشی از جشن هم البته در ورزشگاه خانگی ترابزونی ها برگزار شد؛ جایی که حتی سرمربی تیم هم دست به میکروفن شده و برای ده ها هزار هوادار خوانندگی کرد.

دیدگاه‌ها