کد خبر : 1822260 | 11 اردیبهشت 1401 ساعت 17:58 | 26.4K بازدید | 3 دیدگاه

حواشی یک کارناوال چند صد هزار نفری؛

کوکسل بابا در جشن ترابزون گم شد!

شهر ترابزون یکی از تاریخی‌ترین شب‌های خود را پشت سر گذاشت؛ این شب حواشی و اتفاقات بسیاری داشت.

کوکسل بابا در جشن ترابزون گم شد!

به گزارش "ورزش سه"، ترابزون اسپور با تساوی دو بر دو مقابل آنتالیا اسپور قهرمانی خود در سوپر لیگ ترکیه را قطعی کرد تا به طلسم 38 ساله پایان دهد. هواداران ترابزون از مدت‌ها پیش خود را آماده چنین شبی کرده بودند. ورزشگاه سنول گونش (مدیکال پارک) شب گذشته مملو از تماشاگر بود و در لحظه به صدا در آمدن سوت پایان بازی، تقریبا همه تماشاگران در کسری از ثانیه سکوها را به مقصد زمین چمن ترک کردند، تا صحنه‌ای عجیب را شاهد باشیم؛ شروع جشن قهرمانی ترابزون در این شرایط، شباهت زیادی به جشن هواداران سیتی در سال 2012 داشت. در همین گیر و دار بود که خیلی‌ها به دنبال خاص‌ترین هوادار ترابزون بودند ولی گویا کوکسل بابا در بین جمعیت گم شده بود!

1710184

تصویر سمت راست؛ لحظاتی بعد از قهرمانی سیتی در لیگ جزیره (فصل 12-2011/ ورزشگاه اتحاد منچستر)
تصویر سمت چپ؛ لحظاتی بعد از قهرمانی ترابزون در سوپر لیگ (فصل 2021-22/ ورزشگاه مدیکال پارک)

اگر حداقل یک اکانت در یکی از شبکه های اجتماعی داشته باشید قطعا کوکسل بابا را می‌شناسید. حتی اگر خودتان هم از طرفداران این مرد 125 سانتیِ بانمک که رفتارهای عجیبش باعث شهرتش شده نباشید، بی شک در آرشیو گیف‌ها و استیکرهایتان، ردی از کوکسل بابا دیده می‌شود. او که از هواداران دو آتیشه ترابزون اسپور به‌شمار می‌رود و بارها سر تمرین تیم حاضر شده، روز گذشته با هواپیمای اختصاصی خود را به شهر ترابزون رساند تا یکی از حاضرین در جشن بزرگ باشد. هزاران هوادار ترابزون نیز به شیوه‌های مختلف خود را به این شهر رسانده بودند تا جمعیت همسایه دریای سیاه در عرض چند روز به حدود دو برابر برسد! در این میان اما همه منتظر بودند تا شیرین کاری‌های کوکسل بابا بعد از قهرمانی تیمش را ببینند.

1710181

پست‌های صفحه اینستاگرام کوکسل بابا در روزهای اخیر به ترابزون اسپور اختصاص داشت. او چند روز پیش عکسی از خود به سبک همشیک (ستاره ترابزون) منتشر کرد و دیروز هم با انتشار تصویری از هواپیمایی که او را راهی ترابزون می‌کند، خبر از حضورش در جشن داد.

1710175

کوکسل بابا در ترکیه و سطح بین المللی از ستاره‌های کنونی ترابزون خیلی بیشتر محبوب و شناخته شده است. ویدیوهای او در یوتیوب صدها میلیون بازدید کننده داشته و حضورش در بازی‌های ترابزون همیشه مورد استقبال شدید قرار گرفته است.

یک مساوی برای قهرمانی ترابزون کافی بود. بازی با نتیجه مساوی دو بر دو به پایان رسید تا جشن شروع شود. نیروهایی که امنیت ورزشگاه را به عهده داشتند برای لحظات نخست هیچ برنامه‌ای نداشتند چرا که به معنای واقعی کلمه شوکه شده بودند. هواداران مثل مور و ملخ به زمین هجوم می‌آوردند و در این بین بازیکنان تیم آنتالیا اسپور در تلاش بودند تا بدون آسیب خود را هر چه سریع‌تر به رختکن برسانند. نیروهای امنیتی که کاورهای زرد و نارنجی داشتند فقط موفق شدند یک قسمت دایره‌ای شکل به شعاع حدودی مرکز زمین فوتبال ایجاد کرده و آن را به مرزی میان هواداران و سکوی قهرمانی تبدیل کنند. در خارج از ورزشگاه ازدحام چندین برابر بود. همه شهر غرق در شادی بودند؛ حجم شگفت انگیز جمعیت حاضر در خیابان‌ها را فقط می‌شد با تصاویری از ارتفاعات چند 10 متری به‌نمایش گذاشت. در چنین اوضاعی نمی‌شد هواداران ترابزون را که سر از پا نمی‌شناختند برای سخنرانی رئیس جمهور ساکت کرد چه برسد به اینکه برنامه‌ای برای اجرای کوکسل بابا در نظر گرفت. این‌گونه بود که کوچک مرد محبوب ترکیه‌ای شیرین کاری‌هایش را گذاشت برای وقتی دیگر و ترجیح داد مثل وقتی که آمده بود، لاکچری و رسمی رفتار کند! البته طلسم شکنی بعد از حدود 4 دهه هیچ هوش و حواسی برای هواداران ترابزون باقی نگذاشته بود و آنها روی ابرها سیر می‌کردند.

1710179

در داخل ورزشگاه هم ازدحام تا آخرین دقایق جشن قهرمانی ادامه داشت. بازیکنان تیم حریف این‌گونه و به سخت‌ترین شکل ممکن خود را به رختکن رساندند. در چنین شرایطی اگر کوکسل بابا هم دل به دریا زده و پا به پای بقیه هواداران راهی زمین می‌شد شاید گم می‌شد!

1710180

در جشنی که بعد از قهرمانی ترابزون در خارج از ورزشگاه برپا شده بود، رجب طیب اردغان، رئیس جمهور ترکیه به‌صورت تلفنی برای صد‌ها هزار حاضر در جشن صحبت کرد. تلفن همراهی که پشت خطش آقای رئیس جمهور قرار داشت مقابل میکروفن قرار گرفته بود تا صدا از بلندگوها برای مردم پخش شود. حاضرین در سن مدام هواداران را به آرامش دعوت می‌کردند تا پیام رئیس جمهور شنیده شود.

1710174

این تنها تصویری است که کوکسل بابا از خود منتشر کرد. او پست و استوری‌های دیگری هم برای تبریک این قهرمانی منتشر کرد ولی غیبت چشمگیرش در مراسم‌های اصلی، این شایعه بامزه را سر زبان‌ها انداخت که کوکسل بابا در جشن قهرمانی ترابزون گم شده است!

هواداران ترابزون این موفقیت بزرگ را تا صبح امروز ادامه دادند و فضای شهر در ساعات کنونی نیز همچنان تحت تاثیر قهرمانی ترابزون اسپور قرار دارد. هواداران ترابزون شب گذشته بنر بزرگی را در واکنش به رسوایی فصل 11-2010 سوپر لیگ ترکیه به‌نمایش گذاشتند که حاشیه‌های زیادی به‌همراه داشت. در این بنر، سه غول ترکیه به سخره گرفته و قهرمانی آن فصل حق ترابزون دانسته شده بود. حتی پیج‌های هواداری ترابزون هم تعداد قهرمانی‌هایشان را اینک 8 بار می‌دانند نه 7 بار! در انتهای گزارش چند تصویر منتخب دیگر از جشن قهرمانی ترابزونی‌ها را ببینید:

1710176
1710177
1710178
1710183
1710185

دیدگاه‌ها