کد خبر : 1822288 | 11 اردیبهشت 1401 ساعت 21:46 | 36K بازدید | 4 دیدگاه

پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان

شگفتی در شرق آسیا با حذف بزرگان

با پایان مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق، چهره تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی این پیکارها نیز مشخص شد.

شگفتی در شرق آسیا با حذف بزرگان

به گزارش "ورزش سه"، دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق نیز به پایان رسید و چهره تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات مشخص شد. از بزرگ‌ترین اتفاقات این پیکارها می‌توان به حذف تمام تیم‌های چینی و همچنین کنار رفتن اولسان هیوندای قهرمان سال 2020 آسیا اشاره کرد.

از دیگر اتفاقات مهم منطقه شرق نیز می‌توان به انصراف شانگهای پورت از حضور در این مسابقات اشاره کرد که این مسئله باعث شد تا گروه J بازی‌ها با حضور سه تیم برگزار شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب برترین تیم‌های دوم، نتایج آنها را با تیم آخر گروه مدنظر قرار ندهد.

در زیر به بررسی اتفاقات گروه‌های شرق آسیا می‌پردازیم:

گروه F:
رقابت این گروه میان دائجو کره جنوبی و اوراوا ردز ژاپن بود و هر دو تیم با 13 امتیاز به کار خود پایان دادند که در نهایت نماینده کره به دلیل عملکرد بهتر در بازی رودررو توانست به‌عنوان تیم نخست راهی دور بعد شود. اوراوا نیز به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم راهی دور بعد شد.

اوراوا ردز که در سال 2017 عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد، در این رقابت‌ها 20 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان خود شد و عنوان بهترین خط حمله لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد. تیم شاندونگ لیونگ به‌ مانند تمام تیم‌های چینی با بازیکنان جوان خود در این مسابقات حضور یافته بود.

گروه G:
رقابت در این گروه بسیار نزدیک بود. ملبورن سیتی تا قبل از بازی‌های روز آخر با 9 امتیاز دوم بود و پاتوم یونایتد تایلند با 11 امتیاز در صدر بود. در روز پایانی نماینده تایلند برابر چونام دراگونز کره جنوبی با تساوی بدون گل متوقف شد و نماینده استرالیا نیز از سد یونایتد سیتی عبور کرد.

1710215

بدین‌ترتیب امتیازات دو تیم در عدد 12 برابر شد و ازآنجایی‌که بازی‌های رودرروی دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود، پاتوم یونایتد به دلیل اینکه تفاضل گل بهتری داشت، به‌عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شد. نماینده استرالیا در مقایسه با سایر تیم‌های دوم گروه‌ها وضعیت خوبی نداشت و از دور مسابقات کنار رفت.

گروه H:
در این گروه نیز تیم‌های چونبوک موتورز کره جنوبی و یوکوهاما مارینوس ژاپن رقابت سختی با یکدیگر داشتند. دو تیم امروز و در آخرین دیدار خود به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید. بدین‌ترتیب تیم ژاپنی با 13 امتیاز راهی دور بعد شد.

پس از حذف نتایج چونبوک موتورز برابر تیم قعرنشین سیدنی اف سی، آنها 7 امتیازی شده و به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند.

1710217

گروه I:
جوهور دارالتعظیم مالزی شگفتی‌ساز این گروه بود. آنها در روز آخر از سد اولسان هیوندای قهرمان سال 2020 پیکارها عبور کرده و به‌عنوان صدرنشین به‌دور بعدی راه یافتند. کاوازاکی فرونتال نیز با 11 امتیاز دوم شد و اولسان هم با 10 امتیاز در رده سوم جای گرفت.

از این گروه تنها تیم جوهور دارالتعظیم راهی دور بعدی شد و تیم‌های مطرح کاوازاکی و اولسان از دور مسابقات کنار رفتند.

1710216

گروه J:
گروه پایانی مسابقات به دلیل کنار رفتن شانگهای پورت، نظم مسابقات را به هم زد و با سه تیم دنبال شد. در نهایت ویسل کوبه ژاپن با کسب 8 امتیاز از 4 مسابقه راهی دور بعد شد. تیم کیتچی هنگ‌کنگ نیز با 7 امتیاز جزو تیم‌های برتر دوم قرار گرفت و توانست به‌ دور بعدی راه پیدا کند.

1710214

* بدین‌ترتیب برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی شرق آسیا بدین‌صورت خواهد بود:

دائجو کره جنوبی – چونبوک موتورز کره جنوبی
پاتوم یونایتد تایلند – کیتچی هنگ‌کنگ
جوهور دارالتعظیم مالزی – اوراوا ردز ژاپن
ویسل کوبه ژاپن – یوکوهاما مارینوس ژاپن

دیدگاه‌ها