کد خبر : 1822569 | 13 اردیبهشت 1401 ساعت 21:28 | 49.1K بازدید | 15 دیدگاه

نتایج درخشانی نگرفتیم که از خودم دفاع کنم؛

نویدکیای با روحیه: به این سپاهان امیدوارم

یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ بیست و یکم فردا بین سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود که می‌تواند تکلیف قهرمانی لیگ را یک‌سره یا پیچیده‌تر از قبل کند.

نویدکیای با روحیه: به این سپاهان امیدوارم

به گزارش "ورزش سه" سالن کنفرانس هتل کوثر حال و هوای کم‌سابقه‌ای را در نشست خبری بازی سپاهان و استقلال تجربه می‌کرد. اهمیت بسیار بالای این مسابقه خبرنگاران زیادی را از تهران به اصفهان کشانده تا تمام اتفاقات پیش از مسابقه و حین آن را پوشش دهند.
خبرنگاران و عکاسان که تعدادشان از ۲۰ نفر عبور کرده بود، با دلخوری زیاد از عدم حضور مجیدی، صحبت‌های درگوشی‌ای را مبنی بر تحریم نشست خبری سرمربی آبی‌ها پس از مسابقه انجام می‌دادند.
علی‌رغم غیبت فرهاد مجیدی سرمربی استقلال، محرم نویدکیا راس ساعت مقرر در نشست خبری حاضر شد. سرمربی محبوب طلایی‌پوشان که ماسکش را فراموش کرده بود، پیش از شروع نشست از یکی از خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس یک ماسک گرفت تا پروتکل‌های جلسه را رعایت کرده باشد.
توضیحات مسئول رسانه‌ای هیات فوتبال اصفهان در خصوص ممنوعیت پرسش خارج از موضوع نشست خبری باعث شده بود خبرنگاران نتوانند از اولین فرصت پرسش و پاسخ با محرم بعد از بازی‌های آسیایی استفاده کنند و سئوالاتشان محدود به بازی فردا شده بود.

نویدکیا اما با همان آرامش همیشگی پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود و مثل همیشه هیچ سئوالی را بی‌پاسخ نگذاشت.
او صحبت‌هایش را با تعریف و تمجید از استقلال آغاز کرد و گفت: با صدرنشین لیگ بازی داریم و فکر می‌کنم نتایج فوق العاده‌ای گرفته و حقش هست که صدرنشین باشد. یک بازی سنگین و فوق العاده مهم برای هر دو تیم است‌. هر دو تیم به سه امتیاز بازی نیاز دارند. استقلال برای آنکه صدرنشین بماند و ما هم برای اینکه شرایطمان را حفظ کنیم و به همین‌خاطر بازی جذابی از آب در می‌آید چون بازی‌های این دو تیم همیشه جذاب بوده و امیدوارم فردا همین اتفاق بیفتد. خوشحالیم که هواداران بعد از دو سال می‌آیند، امیدوار بودیم زودتر از این، این اتفاق بیفتد؛ امیدواریم بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم.

نخستین سئوال خبرنگاران حاضر در نشست به تقابل جذاب سپاهان به عنوان موقعیت‌ساز‌ترین تیم لیگ و استقلال به عنوان بهترین خط دفاعی لیگ بود. نویدکیا در مورد این رویارویی و این که آیا نیازی به کار روحی و روانی روی بازیکنان برای بهتر شدن نرخ تبدیل موقعیت به گل در این تیم هست یا خیر گفت: در تیم‌های بزرگ نیاز نیست از لحاظ روحی روانی با بازیکن کار شود. درست است ما یک تورنمنت بزرگ را از دست دادیم ولی این بازیکنان تجربه این بازی‌ها را داشتند و قطعا به اندازه کافی از لحاظ روحی خودشان را آماده می‌کنند پس نیازی نیست از لحاظ روحی روانی خیلی کار کنیم. تیمی که می‌تواند موقعیت‌سازی کند مسیرش را خوب جلو می‌برد، گل نشدن موقعیت‌ها یک مقدار نیاز به تمرین دارد و اینکه بازیکنان کمی راحت‌تر ضربات آخر را بزنند و خیلی اصرار نکنند که دقیق این کار را انجام بدهند، وقتی تیمم موقعیت ایجاد می‌کند خوشحالم. درست است که برایم جذاب‌تر می‌شود که بتوانند ضربات آخر را بهتر بزنند ولی وقتی موقعیت زیاد خلق می‌شود می‌توان به آینده آن تیم امیدوار بود. خیلی نگران این موضوع نیستم.

خبرنگار دیگری از سرمربی سپاهان در مورد احتمال استراحت دادن به برخی از بازیکنانش به‌خاطر خستگی ناشی از جام باشگاه‌های آسیا پرسید که با این جواب محرم مواجه شد: شرایط جسمانی‌شان خوب است و آن چیز که روی جی‌پی‌اس هر روز داریم چک می‌کنیم وضعیتشان نگران کننده نیست ولی باید این واقعیت را قبول کنیم ۶ بازی پشت هم در فاصله سه روز برای بازیکنان سخت است و از آن طرف تیم‌های دیگر مثل استقلال که در این چند وقت بازی نکرده هم ممکن است مشکل داشته باشد. فکر می‌کنم یکی دو هفته اول مشکلات جزئی و هفته‌های بعد روند برای همه تیم‌ها به ثبات می‌رسد، برای بازی فردا به بازیکنی استراحت نمی‌دهیم.

نویدکیا در پاسخ به این سئوال که ابتدای فصل در مصاحبه‌ای مدعی شد حسینی خودش دوست داشت به سپاهان بیاید ولی ما تمایل نداشتیم و مظاهری را می‌خواستیم و آیا اکنون از این تصمیم خودش در ترجیح رشید به سیدحسین پشیمان هست یا خیر گفت: این موضوع برای گذشته است و آنچه که نیاز بود؛ من گفتم. آقای حسینی تصمیم گرفت در استقلال باشد و من هم به تصمیم او احترام می‌گذارم. بالاخره در فوتبال شما باید در لحظه تصمیم بگیرید. نمی‌توانستیم بگوییم توروخدا به سپاهان بیا! برای من خیلی این چیزها مهم نیست.

خبرنگار دیگری از نویدکیا در مورد تفاوت سپاهان با حضور مغانلو نسبت به عدم حضور او سئوال کرد و محرم در پاسخ به او گفت:قبول دارم که ما خیلی نتایج درخشانی نگرفتیم که من بخواهم بنشینم و از آن دفاع کنم. همیشه هم سعی کردم واقعیت‌های فوتبال را ببینم و از آن صحبت کنم؛ شاید از صحبت‌های من بد برداشت شده.
 من از نظر نوع بازی نمی‌خواهم خیلی تغییرات داشته باشیم و همیشه دلم می‌خواست تیمم یک سبک خاص بازی کند و همین کار را ادامه بدهد ولی در مورد نفرات باید بگویم در تیم‌های بزرگ دنیا هم صرفا با ۱۱ نفر بازی نمی‌کنند و قطعا مربیان این چالش را دارند که چه کسی را برای نفرات اصلی انتخاب کنند و من هم خیلی خوشحالم که چنین بازیکنانی دارم که همیشه باید فکر کنم و وقت بگذارم که برای هر بازی کدامشان را انتخاب کنم. اتفاقا من خیلی هم این نوع چالش‌ها را دوست دارم و می‌خواهم تفکر بهتری برای بازی با استقلال داشته باشم وگرنه تمام بازیکنان من خوب هستند.

حضور هواداران سپاهان پس از مدت‌ها، سوژه دیگری بود که نظر محرم در مورد آن توسط خبرنگاران پرسیده شد. سرمربی سپاهان با ابراز خوشحالی از حضور هواداران پس از مدت‌های زیاد گفت: بالاخره بعد از دو سال خوشحال کننده است که می‌آیند و ناراحت کننده‌اش این است که تعداد کمی می توانند بیایند. قطعا اگر مجاز بود استادیوم پر می‌شد ولی همین هم حتی جای خوشحالی و پیشرفت دارد که یک قدم سمت جلو می‌رویم که بعد از ماه‌ها که در همه جای دنیا به استادیوم می‌روند؛ داریم یک‌سری حرکات انجام می‌دهیم. چون تماشاگران می‌توانند به استادیوم بیایند و دیگر نیازی نیست مقابل هتل ما بیایند چون باید سر زمان مشخصی در استادیوم حاضر شویم.

به هرحال نشست پیش از بازی سپاهان و استقلال که با حضور حداکثری خبرنگاران همراه بود، با سئوالی در خصوص محروم یا مصدوم تیم سپاهان به پایان رسید که مشخص شد مهدی‌زاده تنها غایب سپاهان در بازی فردا خواهد بود.

دیدگاه‌ها