کد خبر : 1822607 | 14 اردیبهشت 1401 ساعت 03:15 | 54.6K بازدید | 14 دیدگاه

کلوپ مرد اول برد بزرگ لاسرامیکا

در بین دو نیمه ویارئال - لیورپول چه گذشت؟

بازیکنان تعویضی لیورپول در حال انجام سردکردن بعد از بازی در استادیوم خالی دلاسرامیکا بودند که یورگن کلوپ از تونل بیرون آمد.

در بین دو نیمه ویارئال - لیورپول چه گذشت؟

به گزارش "ورزش سه" او فلش اینترویو خود را انجام داده بود و با لبخند بزرگی به سمت هواداران لیورپولی حاضر در ورزشگاه رفت که قسمت بالایی جایگاه هواداران جای گرفته و ترانه مشهور این باشگاه را می‌خواندند؛ با ورود کلوپ به صحنه، موجی از جشن با تشویق‌هایی عظیم فضای ورزشگاه را پر کرد.

کلوپ سپس گام‌های بیشتری به سمت هواداران برداشت و مثل همیشه با سه‌گانه مشت‌های گره‌ کرده خودش از کسانی که برای تشویق تیم به ویارئال سفر کرده بودند، تشکر کرد.

او کاملاً شایسته این تشویق‌ها بود، در حالی‌که در پایان نیمه اول تیم لیورپول در خطر یک شب تراژیک قرار داشت؛ در عوض او با یک تعویض و تغییر شرایط بازی، شبی به یادماندنی را برای تیمش خلق کرد. یک بازی درخشان در دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا که در تاریخ لیورپول ثبت خواهد شد. آن‌ها به فینال رفته و حالا در انتظار یکی از دو تیم منچسترسیتی و رئال مادرید هستند که البته همه دوست دارند که رئال مادرید به فینال صعود کند، چه از بابت این‌که احتمالاً بازی کم دردسرتری خواهند داشت و چه برای انتقام شکست 3-1 در کی‌یف.

1710686

بعد از دریافت گل دوم از ویارئال؛ حرف‌های کلوپ در رختکن همه چیز را تغییر داد.

کلوپ قبل از مسابقه گفته بود: «اگر لیورپول می‌خواهد برای سومین‌بار در پنج فصل گذشته به فینال برسد، باید آماده رنج باشد.» اما با وجود آن‌که پیش‌بینی او درباره بازی سخت در ویارئال درست بود، یقیناً هیچکس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که لیورپول در همان دقیقه دوم مسابقه از حریف خود عقب بیفتد. این یک شب شگفت‌انگیز بود که می‌توانست منجر به یک فاجعه برای شاگردان کلوپ بشود.

آن‌ها در نیمه اول تیمی خجالتی و فاقد روحیه تهاجمی بودند که روش دفاعی‌شان را باید در فهرست کتاب انجام ندهیدها ثبت کرد؛ در عین‌حال ویارئال پرجنب و جوش و تهاجمی و سریع، چیزی بود که قرمزها نبودند و بنابراین نیمه اول با درخشش کاپو و گلزنی دیا و کوکولین با دو گل به سود ویارئال به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم و تغییر در ترکیب لیورپول مشخص شد که او این‌بار قصد ندارد روی اشتباهش در انتخاب ترکیب اولیه پافشاری کند و بازیکنانی را به زمین بفرستد که فکر می‌کنند این هم یک بازی معمولی است که بازهم می‌شود آن را برد؛ بنابراین تغییرات او در نیمه دوم منجر به دگرگونی در بازی لیورپول شد و آن‌ها ابتدا توسط فابینیو و سپس با گل‌های دیاز و مانه 3-2 حریف را شکست دادند و در نهایت می‌توانستند گل‌های بیشتری به حریف بزنند، آن‌هم در شرایطی که ویارئال در نیمه دوم حتی یک حمله خطرناک روی دروازه لیورپول نداشت.

1710687

تشکر از هوادارانی که برای حمایت از باشگاه به ویارئال سفر کرده بودند

این بازی نشان داد که بی‌دلیل نیست که کلوپ یکی از بهترین مربیان جهان شناخته می‌شود، همانطور که تیم او در این فصل بهترین تیم جهان بوده است؛ تیمی که در تمام مسابقات ممکن یک تیم فوتبال در فصل شرکت خواهد کرد و آماده‌ ثبت رکوردی خارق‌العاده در تاریخ فوتبال است، این‌که بتواند همه جام‌های یک‌سال را ببرد. البته پیش‌روی آن‌ها هنوز موانع سختی وجود دارد، چلسی، منچسترسیتی و شاید دوباره منچسترسیتی (و شاید هم رئال مادرید) تیم‌هایی با بازیکنانی که آن‌ها هم دست کمی از لیورپولی‌ها ندارند، با مربیانی که مثل کلوپ، هیولاهای استراتژی و تاکتیک هستند.

دیدگاه‌ها