کد خبر : 1822745 | 15 اردیبهشت 1401 ساعت 00:54 | 55.5K بازدید | 0 دیدگاه

در مشهد علیه تیم ما اتاق فکر درست کردند؛

بغض سرمربی شهرخودرو در نشست خبری ترکید

داوود سیدعباسی صحبت‌های احساسی را در نشست خبری پس از بازی با صنعت نفت مطرح کرد.

بغض سرمربی شهرخودرو در نشست خبری ترکید

به گزارش ورزش سه، شهرخودرو امروز در حالی‌که کمتر از 10 دقیقه تا کسب سه امتیاز بازی با صنعت نفت فاصله داشت، به تساوی رسید تا همچنان در قعر جدول باقی بماند. داوود سیدعباسی پس از این بازی با چهره ای مغموم در نشست خبری حاضر شد و گفت: ما بازی را خیلی خوب و پرفشار شروع کردیم و توانستیم به گل برسیم. بعد از گل هم نبض را در اختیار داشتیم و آنطور که دوست داشتیم بازی برایمان در جریان بود.‌ در ۱۰-۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم هم بازی همانطور که می‌خواستیم جلو رفت. با توجه به شرایط جدول هر چه جلوتر رفتیم استرس و ترس تیم ما را عقب برد. تمام تلاش‌مان را کردیم.

او افزود: صنعت نفت با تعویض های که انجام داد به بازی بلند روی آورد. ما در باز پس گیری توپ خیلی خوب بودیم و در حمله می‌توانستیم بهتر عمل کنیم اما متاسفانه نتوانستیم این مشکل را در تیم حل کنیم. ما در بازی های اخیر بالای ۱۴-۱۵ موقعیت بالای ۹۰ درصد را از دست داده‌ایم. در بازی قبل با گل گهر بازی باید ۵-۱ می‌شد اما ۳-۳ شد. از موقعیت هایمان اصلا استفاده نمی‌کنیم و زمانی که می‌توانیم تصمیم های بهتری بگیریم این کار را نمی‌کنیم. این معضل بزرگی در تیم ما بود و با هیچ روش و تغییری نتوانستیم این مشکل را حل کنیم و همین مسئله به تیم ها این شانس را می‌دهد که به بازی برگردند.

سیدعباسی درباره علت این اتفاق گفت: اگر یک فلش بک به عقب بزنیم من می‌توانم 10 مثال بزنم‌. همان بازی با نفت مسجدسلیمان را هم که ما بردیم، مردیم تا بردیم؛ بالای ۷ موقعیت ۹۰ درصد داشتیم. بازی با آلومینیوم اراک بیشتر از ۵ موقعیت صد در صد گل داشتیم، بازی با گل گهر و نساجی. تصمیم های لحظه آخری‌مان اشتباه است و سعی می‌کنیم در تمرین هم تصویر سازی کنیم و کلیشه ای تمرین نمی‌کنیم.‌ نفرات جلویمان در طول هفته نفری ۱۵۰ بار به دروازه ضربه می‌زنند ولی نمی‌دانم اشکال از کجاست. نمی‌دانم اشکال از ما و تمرین ماست یا جای دیگری. با توجه به موقعیتی که در جدول داریم شاید این صحبت را که می‌کنم دوستان فکر کنند توجیه می‌کنیم اما به گواه همه ما موقعیت های وحشتناکی را از دست می‌دهیم و جایی که باید کار را تمام کنیم نمی‌کنیم و این شانس را به تیم ها می‌دهیم که شانس داشته باشند که جبران کنند. بزرگترین مشکل ما همین است. فوتبال یک قانون نانوشته است. بالای ۱۵-۱۶ بار به دروازه رسیدیم و نزدیم، آنهایی که وسط راه تصمیم اشتباه گرفتیم و پاس آخر را خوب ندادیم به کنار.

وی در پاسخ به اینکه آیا از تعویض هایش راضی بود یا خیر گفت: نه. همیشه تعویض هایمان عصای دستمان بودند. ما همیشه سعی می کنیم ۹۰ دقیقه را تقسیم کنیم چون استایل بازی تیم ما این است که با توجه به دوندگی زیادی که بچه ها دارند بتوانیم در نیمه دوم با تعویض ها بازی را پیش ببریم. در بیشتر بازی ها هم جواب داده اما بازیکنان یک روز خوب دارند و یک روز بد.

سیدعباسی در خصوص میزان دریافتی اعضای تیم شهرخودرو عنوان کرد: فکر می‌کنم این هفته قرار است به ۶۰ درصد برسد. آخرین پرداختی باشگاه دو روز پیش بوده است.

او در ادامه درباره اینکه در ابتدا در نشست خبری حاضر نشد توضیح داد: یک معذرت خواهی می‌کنم چون من همیشه سعی می‌کنم در بدترین شرایط هم به اینجا بیایم چون رسالت شما و وظیفه من این است که پاسخگو باشم. من همیشه قبل از بازی ها حاضر بودم و دیروز هم در مشهد بودم اما از من خواستند وویس بدهم. همیشه هم قبل از بازی و هم بعد از بازی سعی می‌کنم حاضر باشم و امروز هم بابت تاخیری که به وجود آمد عذر می‌خواهم. واقعا حالم مساعد نبود. در این مدت سعی کردم صریح و بی پرده حرف بزنم و واقعیت را بگویم اما امروز واقعا حالم خوب نبود.

او در واکنش به اینکه امروز از حضور تماشاگران بهره نبردند گفت: ما از چه چیزی بهره بردیم که از حضور تماشاگران بهره ببریم؟ مگر می‌شود حضور آنها تاثیر نداشته باشد؟ مقصر چه کسی است؟ من نمی‌دانم. ما سه روز پیش نامه زده بودیم و امید هم داشتیم امروز تماشاگران را ببینیم.

سیدعباسی در پاسخ به اینکه آیا سایت و زیرساخت های باشگاه شهرخودرو آماده بود عنوان کرد: نمی‌توانستیم رایگان کنیم؟

او در ادامه گفت: تا دیشب معلوم نبود بازی‌مان کجا برگزار می‌شود. اینجا زیرساخت ندارد؟ به ما گفتند زیرساخت ندارد و نگفتند بلیت فروشی. گفتند ورزشگاه ثامن زیرساخت ندارد‌. ما در مشهد ورز‌شگاهی نداریم که زیرساخت داشته باشد؟
او سپس در پاسخ به خبرنگاری که گفت باشگاه پیام 10 روز پیگیر حضور تماشاگرانش بود و در نهایت هم با تماشاگر بازی اش را برگزار کرد اما باشگاه شهرخودرو در تهران است و پیگیر هیچ کاری نیست بیان کرد: خیلی از تیم ها در شهرشان نیستند و در تهران هستند.

سیدعباسی در واکنش به اینکه اما هیچ تیمی با شهرش قهر نیست گفت: من اولین روزی که آمدم با این نیت آمدم که بتوانم مشکل را حل کنم اما این اختلاف عمیق و سنگین بود. من نبودم و نمی‌توانم قضاوت کنم. من پارسال نیم فصل اول به عنوان مدیراجرایی بودم و بعد از اتفاقات به‌خاطر یک‌سری مشکلات نتوانستم باشم و از مشکلات با خبر نبودم. امسال هم پای صحبت هر کسی می‌نشینی حق را به خودش می‌دهد. ما آمدیم یک راهی را پیش بردیم اما دیدیم به قدری عمیق است که نمی‌شود اسمش را اختلاف گذاشت.

سرمربی شهرخودرو در واکنش به اینکه باشگاه باید اعلام کند چه کسی با حضور هوادارانش در استادیوم مخالف بوده است گفت: کسی بابت حضور هواداران مخالف نبوده و گفتند استادیوم ثامن زیرساخت ندارد، سرویس بهداشتی ندارد. خودشان نیستند اما خدایشان هست.

او در پاسخ به اینکه ترجیح نمی‌داد بازی در استادیوم امام رضا برگزار شود گفت: ما که اینجا فریاد زدیم. من کارمند باشگاه هستم و یک وظیفه دارم‌. باشگاه به من می‌گوید کجا تمرین کن و کجا بازی کن و من انجام می‌دهم اما یک جاهایی چیزی که احساس می‌کنم را می‌گویم؛ اگر بتوانند انجام می‌دهند و اگر نتوانند من باید کارم را انجام بدهم. آخرین بار در بازی رفت با گل گهر سیرجان بود که گفتند پول را واریز کرده بودیم و شورای تامین گفته بازی نمی‌تواند آنجا برگزار شود. اتفاقا بازی باید آنجا انجام شود، چرا نشود؟ ما بازی نمی‌کنیم؛ تیم های دیگر بازی کنند. آن ورزشگاه یکی از مدرن ترین ورزشگاه های کشور است. این ورزشگاه حسرت این را خورد که نتوانست میزبانی بازی های آسیایی را کند. زمانی که تیم به آسیا رفت من اینجا بودم و حسرت ما این بود که نتوانستیم آن را به آسیا نشان بدهیم. من آنجا به عنوان مربی روی نیمکت نشستم و دیدم چه کیفیتی دارد و چقدر زیباست. ما نمی‌توانیم استفاده کنیم ناراحت نیستیم که تیم های دیگر استفاده می‌کنند اما کاش تعاملی می‌شد که ما هم استفاده می‌کردیم. اصلا در حیطه من نیست درباره این موضوع صحبت کنم اما مگر می‌شود کسی دوست نداشته باشد در ورزشگاه امام رضا بازی کند؟ آدم دوست دارد آنجا راه برود و روی سکو بنشیند و نگاه کند؛ چه برسد به بازی.

سیدعباسی در مورد اینکه اظهارات سرپرست شهرخودرو که معتقد است در مشهد اتاق فکری علیه این تیم وجود دارد عنوان کرد: فوتبال یک بخشی از زندگی ما است نه تمام زندگی. در این دوره هزار دوست پیدا کنی کم است اما یک دشمن هم زیاد است. من اینطور زندگی کرده‌ام و این راه را جلو می‌روم. به خدا من اصلا در این موضوع دخالت نمی‌کنم و وظیفه من نیست. من مربی این تیم هستم و باید حواسم به کارهای فنی باشد. اگر از من سوال کنند و پیشنهادی بخواهند می‌دهم اما نه اینکه بخواهم قضاوت کنم. می‌توانید از خودشان سوال کنید. من سعی می‌کنم بی پرده پاسخ سوالات را بدهم چون وظیفه ام است. این سوال، سوال عجیبی برای استان خراسان و تیم شهرخودرو است؛ می‌توانم حس کنم که خیلی ها بابت این اتفاق ناراحت هستند اما هیچکس نیامد کار انجام بدهد. نمی‌خواهم بگویم چه کسی مقصر است اما ما اصلا حمایت نشدیم. نه فقط در شهر، ما در لیگ‌ حمایت نشدیم، برخورد های دوگانه و جنگ با زمین و زمان.

او در پایان با بغض گفت: من دو سال اینجا بوده‌ام و زمانی که ابومسلم بودیم پول آب معدنی نداشتیم اما دو چیز را خیلی خوب داشتیم؛ هواداران و حمایت مسئولین. باشگاه ایراد زیادی داشت و یک سال هفته آخر در لیگ ماندیم اما همیشه تماشاگران را داشتیم. ما امسال این را هم نداشتیم. خیلی تاثیر دارد. نمی‌دانم چه بگویم..‌.

دیدگاه‌ها