کد خبر : 1822835 | 15 اردیبهشت 1401 ساعت 14:20 | 23.4K بازدید | 7 دیدگاه

گزارش؛

دو رکورد تاریخی آنچلوتی؛ جاودانگی در پنج روز!

کارلو آنچلوتی در 5 روز گذشته موفق به انجام کارهایی شده که از هیچ مربی در تاریخ فوتبال ندیده‌ایم.

دو رکورد تاریخی آنچلوتی؛ جاودانگی در پنج روز!

به گزارش "ورزش سه"، کارلو آنچلوتی در تنها 5 روز موفق به ثبت دو رکورد تاریخی در فوتبال شد. سرمربی ایتالیایی رئال که فصل گذشته با اورتون در میانه‌های جدول لیگ برتر انگلیس دست و پا می‌زد، با استعفای زیدان از مربیگری رئال و تماسی که از آنخل سانچز، مدیر اجرایی رئال دریافت کرد، به رئال بازگشت تا ماموریت نیمه تمام خود را کامل کند.

1710037

 

 او در مقطع اول حضورش روی نیمکت رئال، با این تیم لیگ قهرمانان و کوپا دل ری را فتح کرد ولی در قهرمانی لالیگا ناکام ماند. او به رئال برگشت و در حالی که آنها تابستان فقط داوید آلابا و کاماونیگا را خریداری کردند، توانست با اقتدار تمام تیمش را 4 هفته زودتر از پایان فصل قهرمان لالیگا کند. در پایان هفته 34، فاصله رئال با بارسا 15 امتیاز است و قهرمانی‌اش شنبه گذشته با برتری 4-0 بر اسپانیول، قطعی شد. آنچلوتی که پیش از این با میلان در سری آ، با چلسی در لیگ برتر، با پی اس جی در لوشامپیونا و با بایرن در بوندس‌لیگا قهرمانی لیگ را تجربه کرده بود، پس از قهرمان کردن رئال در لالیگا به اولین مربی تاریخ فوتبال بدل شد که در هر 5 لیگ برتر اروپا موفق به کسب قهرمانی شده است.
 

1710923

 

5 روز بعد از قهرمانی رئال در لالیگا، او توانست این تیم را به فینال لیگ قهرمانان هدایت کند. رئال مادرید، دیشب توانست برای هفدهمین بار راهی فینال لیگ قهرمانان شود. کهکشانی‌ها که بازی رفت را در زمین سیتی 4-3 باخته بودند، 3-1 برنده شدند و حالا 7 خرداد در پاریس باید به مصاف لیورپول بروند. این تکرار فینال سال 2018 است که رئال 3-1 برنده شده بود. رئال حالا این شانس را دارد تا برای چهاردهمین بار فاتح لیگ قهرمانان شود.

با این صعود، کارلو آنچلوتی هم تاریخ سازی کرد. او پیش از این سه بار با میلان و یک بار با رئال به‌عنوان سرمربی به فینال لیگ قهرمانان رفته بود و این پنجمین حضورش در فینال خواهد بود تا از این حیث شماره یک در میان سرمربیان باشد. کارلتو با میلان به‌عنوان بازیکن دو بار و به‌عنوان سرمربی در سال‌های 2003 و 2007 فاتح لیگ قهرمانان شده بود. سال 2014 نیز او رئال را قهرمان کرد و این فرصت را دارد تا چهارمین قهرمانی‌اش به‌عنوان سرمربی را جشن بگیرد.

دیدگاه‌ها