کد خبر : 1822905 | 16 اردیبهشت 1401 ساعت 01:43 | 127K بازدید | 10 دیدگاه

بدشانسی برای زدن گل صعود به فینال؛

فریاد شادی جهانبخش برای رسیدن به مورینیو(عکس)

فاینورد در حضور کوتاه مدت و موثر بازیکن ایرانی خود موفق شد به فینال لیگ کنفرانس صعود کند.

فریاد شادی جهانبخش برای رسیدن به مورینیو(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های دور برگشت مرحله نیمه نهایی فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ کنفرانس اروپا پنج‌شنبه شب پیگیری شد که در یکی از بازی‌ها، تیم فوتبال فاینورد در حالی که علیرضا جهانبخش را مثل دیدارهای اخیرش در ترکیب نمی‌دید و روی نیمکت داشت، از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ولودروم مقابل مارسی فرانسه قرار گرفت.

یاران جهانبخش که در مسابقه دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا در یک بازی جذاب و پُر گل توانستند به پیروزی ۳ بر ۲ خانگی دست پیدا کنند، در دیدار برگشت در زمین مارسی فرانسه نیز نمایش خوب خود را ادامه دادند و موفق شدند با حفظ برتری خود به فینال این رقابت‌ها برسند.

1711239

تیم فوتبال فاینورد در نیمه اول دیدار مقابل مارسی کاملا بازی را کنترل کرده و ضمن اینکه مالکیت توپ را به حریف خود داده بود، هیچ گلی دریافت نکرد و از سوی دیگر هیچ میلی برای رسیدن به دروازه تیم فرانسوی نداشت و هیچ ضربه‌ای در چارچوب آنها نزد.

در نیمه دوم نیز همین شرایط ادامه پیدا کرد و فاینورد هلند که سعی در مدیریت بازی داشت، اجازه نداد مارسی بیش از دو بار به دروازه‌اش نزدیک شود و ضمن اینکه فقط دو خطر جدی روی دروازه‌اش به وجود آمد، در لحظات پایانی با تغییر در ترکیب خود، می‌توانست حتی در زمین تیم فرانسوی به گل هم برسد.

1711237

جهانبخش که پس از ۱۱ مسابقه غیبت در ترکیب بازی‌های داخلی و اروپایی فاینورد، در دیدار برگشت مقابل مارسی هم نیمکت‌نشین بود، در دقیقه ۸۸ به‌عنوان آخرین تعویضی تیمش وارد زمین شد که در همین حضور کوتاه مدت می‌توانست گلزنی هم داشته باشد که این اتفاق برای او نیفتاد و ضربه‌اش با بدشانسی تبدیل به گل نشد.
ستاره ایرانی فاینورد که انگیزه زیادی برای اثبات دوباره خود در ترکیب فاینورد داشت، سه دقیقه پس از ورود به زمین، نفوذ تند و تیزی از سمت راست داشت که شوت زمینی خطرناک او به چارچوب دروازه مارسی را استیو مانداندا با شیرجه و واکنش تماشایی دفع کرد تا جهانبخش در حسرت پنجمین گل خود در فصل جاری لیگ کنفرانس بماند.

1711236

آخرین و تنها حضور یک فوتبالیست ایرانی در فینال مسابقات اروپایی، به فصل ۱۹۹۹ لیگ قهرمانان در بارسلون اسپانیا برمی‌گردد؛ زمانی که علی دایی همراه با بایرن مونیخ آلمان مغلوب منچستر یونایتدِ فرگوسن شد و نتوانست قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کند

در ادامه نیز جهانبخش دو نفوذ دیگر و یک پاس خوب و خطرساز داشت که هیچ‌کدام ثمربخش نشد ولی در نهایت فاینورد توانست در حضور ملی‌پوش ایرانی‌اش، به تساوی بدون گل در این دیدار برسد و با توجه به پیروزی ۳ بر ۲ در مسابقه رفت مقابل مارسی، به فینال لیگ کنفرانس راه پیدا کند.

گفتنی است، در دیگر مسابقه مرحله نیمه نهایی لیگ کنفرانس نیز تیم فوتبال رم ایتالیا با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل لستر سیتی انگلیس و برتری ۲ بر یک در مجموع دو مسابقه، به بازی فینال راه یافت تا بدین ترتیب، علیرضا جهانبخش در جدال پایانی این رقابت‌ها به مصاف شاگردان مورینیو برود.

1711240

این شوت جهانبخش در دقیقه ۱+۹۰ دیدار بامارسی می‌توانست یک گل خاطره‌انگیز دیگر در کنار قیچی برگردان به چلسی برای او رقم بزند که واکنش گلر حریف اجازه نداد توپ او تبدیل به گل شود

1711238

جهانبخش که در مجموع مسابقات مقدماتی، گروهی و حذفی لیگ کنفرانس چهار گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده بود، با واکنش مانداندا از رسیدن به یک گل مهم در بازی نیمه نهایی مقابل مارسی بازماند، اما با این وجود در پایان این بازی همراه با دیگر بازیکنان تیمش این چنین به خوشحالی پرداخت و به سمت تماشاگران هلندی حاضر در استادیوم ولودروم رفت

دیدگاه‌ها