کد خبر : 1822984 | 16 اردیبهشت 1401 ساعت 19:22 | 20.3K بازدید | 3 دیدگاه

پیزی دوباره به فوتبال آسیا برمی‌گردد؛

سرمربی سابق عربستان و والنسیا در عراق

فدراسیون فوتبال عراق در آستانه توافق با سرمربی سابق تیم ملی عربستان است.

سرمربی سابق عربستان و والنسیا در عراق

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال عراق که طی یک سال اخیر سه سرمربی بالای سر خود داشته و در مرحله مقدماتی جام جهانی هم ناکام بوده، حالا با تصمیم فدراسیون فوتبال این کشور با یک سرمربی آرژانتینی به کارش ادامه خواهد داد.

خوان آنتونیو پیزی که سابقه بازی برای تیم ملی اسپانیا و باشگاه‌هایی مثل بارسلونا، والنسیا، پورتو و ... را در کارنامه دارد و در عرصه مربیگری نیز ۱۶ سال است فعالیت می‌کند، پس از حدود سه سال فاصله از فوتبال آسیا دوباره به این قاره برمی‌گردد و احتمالا هدایت تیم ملی عراق را عهده‌دار خواهد شد.

این سرمربی آرژانتینی که طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ هدایت عربستان را برعهده داشت و روی نیمکت این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ نشسته بود، حالا در شرایطی احتمالا به‌عنوان سرمربی تیم ملی عراق معرفی می‌شود که این تیم نتوانست به جام جهانی قطر راه پیدا کند و حتی سهمیه پلی‌آف هم نگرفت.

پیزی که در کنار سرمربیگری در تیم‌های ملی شیلی و عربستان در عرصه باشگاهی نیز هدایت تیم‌هایی مثل والنسیا اسپانیا، سن‌لورنزو آرژانتین، لئون مکزیک و ... را برعهده داشته، در آستانه توافق نهایی با فدراسیون فوتبال عربستان قرار دارد تا در صورت رضایت طرفین، قراردادش را امضاء کند.

تیم ملی عراق از ابتدای مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا، سه سرمربی بالای سر خود داشت که رکورد عجیبی برای آنها بود و بخاطر اینکه پایین‌تر از ایران، کره جنوبی و امارات قرار گرفت، نتوانست به جام جهانی برسد تا فدراسیون فوتبال این کشور مجددا به فکر تغییر سرمربی بیفتد و پیزی آرژانتینی را انتخاب کند.

دیدگاه‌ها