کد خبر : 1823017 | 17 اردیبهشت 1401 ساعت 10:29 | 14.8K بازدید | 1 دیدگاه

نادال را زد، نوبت جوکوویچ است

سوپر‌مدل جدید رولکس کتاب تاریخ تنیس را ورق زد!

ستاره جوان و شگفت‌انگیز ورزش تنیس موفق شد نادال پرافتخار‌ترین تنیسور دنیا و اسطوره دوران کودکی‌اش را شکست دهد.

سوپر‌مدل جدید رولکس کتاب تاریخ تنیس را ورق زد!

به گزارش "ورزش سه" کارلوس آلکاراس، تنیسور جوان اسپانیایی که پنج‌شنبه وارد ۱۹ سالگی شده بود، در کورت مانولو سانتانا مادرید در مرحله یک‌چهارم نهایی مسترز مادرید به مصاف هموطن نامدارش رفت. پادشاه خاک رس، رافائل نادال قهرمان ۲۱ دوره مسابقات گرنداسلم با کوله‌باری از تجربه درحالی که از نظر آمادگی در شرایط صد درصدی قرار نداشت و بعد از یک مدت کوتاه استراحت و شرکت نکردن در مسترز مونته‌کارلو پا به مادرید گذاشته بود، باید بعد از شکست دادن داوید گوفن در سه ست سخت و نفس‌گیر در برابر تنیسوری بازی می‌کرد که خودش الگو و الهام‌بخش او در تنیس بوده است.
کارلوس که سال گذشته و دقیقا در همین تورنمنت و از اتفاق در روز تولدش با نادال بازی کرده بود، می‌کوشید  انتقام شکست ماه قبل در ایندین‌ولز را و شکست در سالروز تولد ۱۸ سالگی‌اش را یک‌جا جبران کند.

1711432


او در ست اول مسابقه با یک بازی اگرسیو و هجومی تمرکز نادال را کاملا به هم زد و با فورهند‌ و بکهند‌ وینر‌هایش ابتکار عمل را از ماتادور گرفت تا با نتیجه ۲-۶ ست اول را به نفع خودش به پایان ببرد.
در ست دوم مسابقه روی امتیاز آخرِ گیم سرو دوم نادال، پای ستاره جوان روی زمین پیچ خورد و بعد از مداوای چند دقیقه‌ای، هر ۴ گیم بعدی را از دست داد تا نادال با نتیجه ۱-۶ ست دوم را برنده شود.
با شروع ست سوم آلکاراس دوباره به فرم خوب خودش برگشت و خیلی زود نادال را بریک کرد و ۱-۴ پیش افتاد. نادال فقط دو گیم سرویس آلکاراس را برای بریک کردن پیش روی خودش می‌دید اما با وجود تلاش بسیار زیادی که انجام داد در این راه ناکام ماند تا ستاره‌ی از دیروز ۱۹ ساله دنیای تنیس پنجمین پیروزی پیاپی‌اش برابر ۱۰ نفر برتر جهان را با برد اسطوره و الگوی خودش رافائل نادال جشن بگیرد.
موضوعی که به حدی برای او شیرین بود که تا چند لحظه نمی‌توانست آن را باور کند و حیرت‌زده به مربی‌اش نگاه می‌کرد تا مطمئن شود خواب نمی‌بیند!

1711427


کارلوس آلکاراس که به خاطر نوع زدن فورهند‌هایش ( با آرنج صاف ) به فدرر و از طرف دیگر به‌خاطر شباهت ظاهری، جنگندگی و ملیت اسپانیایی‌اش به نادال تشبیه می‌شود بی هیچ تردیدی آینده این ورزش است و در صورتی که با مصدومیت خاصی روبرو نشود، کسب گرنداسلم برای او خارج از تصور نیست.

1711429


اگر می‌خواهید شگفت‌انگیز بودن این پیروزی‌های بزرگ برای جدیدترین تنیسوری که مدلِ ساعت رولکس شده را بهتر درک کنید، کافی است به این نکته توجه کنید که از گواهینامه‌ی رانندگی گرفتن توسط این استعداد بزرگ سه ماه بیشتر نمی‌گذرد!
آلکاراس باید فردا شب در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها به مصاف نواک جوکوویچ مرد شماره یک جهان برود تا شانسش برای حضور در فینال را جستجو کند.

1711433

 

1711428


آنچه مسلم است کارلوس تا اینجا هم دست به کار بسیار بزرگی زده و با شکست پرافتخارترین تنیسور تاریخ آن هم در زمین مورد علاقه‌اش یعنی خاک، بیشتر از قبل خودش را در قامت آینده‌ی تنیس دنیا نشان می‌دهد. نگاهی به تغییرات حجم عضلات او در دو سال گذشته به خوبی نشان می‌دهد کارلوس چه مسیر طولانی‌ای برای رسیدن به موقعیت فعلی‌اش به عنوان نهمین تنیسور برتر دنیا را پشت‌سر گذاشته است.

1711431

دیدگاه‌ها