کد خبر : 1823068 | 17 اردیبهشت 1401 ساعت 11:59 | 8.8K بازدید | 8 دیدگاه

پاسخ مربی ایرانی که در آمریکا کار می‌کند

ایران–آمریکا؛ به تکرار پیروزی خوشبین باشیم؟

آمریکا یکی از حریفان ایران در جام جهانی دوحه است. تیمی که یک بار در جام جهانی 1998 فرانسه آن را شکست دادیم و این بار هم خوشبین هستیم تکرار این نتیجه برای اولین بار منجر به صعود تیم ملی از مرحله گروهی شود.

ایران–آمریکا؛ به تکرار پیروزی خوشبین باشیم؟

به گزارش "ورزش سه"، امید ایران به پیروزی در بازی با آمریکا و هم چنین دیدار در برابر یکی از تیم های ولز، اسکاتلند یا اوکراین است. آیا تیم ملی می تواند در این دو بازی به پیروزی دست یابد؟  ناصر پورمهدی، مربی سابق تیم هایی چون سپاهان – پیکان – ابومسلم و ... که چند سالی است برای ادامه زندگی و کار در فوتبال به آمریکا سفر کرده است در مورد دیدار تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا دیدگاه های جالبی دارد.

او در خصوص تیم ملی آمریکا می گوید: تیم ملی آمریکا با جام جهانی 1998 فرانسه تفاوت های زیادی کرده است. به خصوص از نظر سبک بازی به این خاطر که مربیان متعددی را به خود دیده است که یکی از آنها یورگن کلینزمن بود. خب همان طور که می دانید هدایت این تیم را از سال 2018 یکی از بازیکنان قدیمی تیم ملی آمریکا یعنی گرگ برهالتر بر عهده گرفته است. او در سال 2021 به همراه تیم ملی آمریکا حضور شایسته ای در مسابقات بین المللی داشت و در نهایت موفق به هدایت تیمش به جام جهانی دوحه شد. کارشناسان فوتبال در آمریکا می گویند حضور برهالتر در تیم ملی با تحول چشمگیری در سبک بازی این تیم همراه بوده است و او به واقع سازنده نسل طلایی تیم ملی فوتبال آمریکا است بطوریکه هم اکنون 9 بازیکن تیم ملی این کشور در باشگاه های درجه یک اروپا توپ می زنند و این می تواند منجر به نتیجه گیری تیم ملی آمریکا در جام جهانی 2022 شود.

ناصر پورمهدی در خصوص شناخت خود از تیم ملی آمریکا می گوید: من بازی های متعددی را از تیم ملی آمریکا دیدم. یک بار دیگر می گویم این تیم با تیمی که ما در جام جهانی ۱998 فرانسه دیدیم تفاوت های زیادی دارد. تیمی است که سعی زیادی در حفظ مالکیت و گردش توپ در زمین دارد و از همه مهمتر اینکه در بازیسازی برنامه اش این است که مرحله به مرحله جلو برود تا در نهایت به خلق موقعیت و استفاده از فرصت ها برسد. این تیم از نظر بدنی هم شرایطش ایده آل است و زمانی که توپ را از دست می دهد سعی می کند با پرسینگ در زمین حریف توپ گیری و دوباره در مسیر ایجاد موقعیت قرار بگیرد. البته اینطور نیست که تیم بدون ایرادی باشد. این تیم هم در کناره ها و هم در عمق به تیم حریف موقعیت می دهد.  

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا می توانیم به نتیجه گیری تیم ملی فوتبال ایران در برابر آمریکا خوشبین باشیم؟ گفت: همان طور که گفتم تیم ملی آمریکا در عمق و کناره ها خط دفاعی آسیب پذیر است. مهم این است که ما برای استفاده از نقاط ضعف حریف با استراتژی درست وارد میدان شویم. مهار نقطه قوت حریف و استفاده از نقطه ضعف. خب اگر این دو کار به خوبی صورت گیرد می توانیم به نتیجه گیری در این بازی خوشبین باشیم. من فکر می کنم الان در این اندیشه نباشیم بهتر است. تیم ملی نیازمند بازی های تدارکاتی خوب تا پیش از شروع جام جهانی است تا به تجربیات خوبی دست یابد. این تجربیات کمک خواهد کرد که تیم ملی در جام جهانی عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد.

دیدگاه‌ها