کد خبر : 1823149 | 17 اردیبهشت 1401 ساعت 20:57 | 5.1K بازدید | 1 دیدگاه

منصفانه و در زمین صعود کردیم؛

اکوادور پاسخ داد؛ اتهام شیلی بی‌اساس است

فدراسیون فوتبال اکوادور پاسخ اتهامات اخیر شیلی در مورد استفاده غیرمجاز از یک بازیکن را داده است.

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال شیلی اخیرا شکایتی رسمی به کمیته انضباطی فیفا ارائه کرده و مدعی شد بایرون کاستیو، شهروند اهل کشور کلمبیا بوده و شرایط به میدان رفتن در ترکیب تیم ملی اکوادور را ندارد. این ادعا که توسط فدراسیون شیلی مطرح شده و آنها شکایتی رسمی علیه اکوادور به فیفا ارائه کرده‌اند، هواداران شیلیایی را هیجان زده و امیدوار به صعود به جام جهانی کرده است. آنها تیم ملی اکوادور را به جعل اسناد متهم کرده و مدعی شدند یکی از بازیکنان فوتبال این تیم به نام بایرون کاستیو، ملیت کلمبیایی داشته و بنابراین نمی‌توانست برای اکوادور بازی کند.

هدف از این شکایت، کم شدن امتیاز از اکوادور و در نتیجه صعود تیم ملیِ حذف‌شده شیلی به جام جهانی قطر است که در نوامبر سال جاری برگزار می‌شود. حالا نوبت به فدراسیون فوتبال اکوادور رسیده تا با انتشار بیانیه‌ای این ادعا را محکوم کرده و تاکید کند که این تیم با تلاش در زمین و بر اساس تکیه بر توانایی‌های خود به جام جهانی رسیده است.

در این بیانیه آمده است: "در پاسخ به تلاش یک کشور، آنها به دنبال به دست آوردن امتیازهایی هستند که نتوانسته‌اند در شرایط منصفانه و در زمین فوتبال کسب کند. ما قاطعانه، پرانرژی و با اطمینان‌خاطر در مورد شکایت مربوطه اعتراض می‌کنیم و برای دفاع از آنچه در ماجراجویی طولانی و توام با تلاش، فداکاری، رشادت و حتی اشک توسط سربازان اکوادور در زمین به‌دست آمده، در این ‌ابطه اقدام خواهیم کرد. ما از لحاظ خونی و قلبی اکوادوری هستیم و این صعود نیز بازتاب شادی‌ها و شکست‌ها بوده است. هر یک از بازیکنان ما نماینده کشور و استان‌های اکوادور هستند، بنابراین از این توهین بی اساس که توسط فدراسیون فوتبال شیلی انجام می شود آزرده‌خاطر شده‌ایم.

در تاریخ 25 فوریه 2021، دکتر رونالد گوئررو کروز قاضی پرونده، به نمایندگی از مردم اکوادور، دستور ثبت شهروندی بایرون کاستیو سگورا را صادر کرد و این نشان می‌دهد همه چیز در مورد او روشن و کاملا مشخص است. هیئت فوتبال استان‌های کشور اکوادور از اقدامات فدراسیون و مدیران این نهاد در مقابل این اتهامات حمایت می‌کنند. همچنین ما به حمایت از تیم فنی و به‌ویژه همه بازیکنان اکوادور از جمله بایرون خواهیم پرداخت. همیشه حقیقت پیروز شده، پیروز می‌شود و پیروز خواهد شد و هیچ‌کس نمی‌تواند آنچه را که به حق و با تلاش تیم انجام شده را از بین ببرد."

 

1711604

دیدگاه‌ها