کد خبر : 1823156 | 17 اردیبهشت 1401 ساعت 21:16 | 55K بازدید | 2 دیدگاه

شیلی امیدوار است؛

تغییر در قرعه کشی جام جهانی؟ غیرممکن نیست!

شیلی امیدوار به جریمه شدن تیم ملی اکوادور و برپایی جشن صعود به جام جهانی 2022 قطر است.

تغییر در قرعه کشی جام جهانی؟ غیرممکن نیست!

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال شیلی در روزهای اخیر در تلاش برای غیرقانونی جلوه دادن صعود اکوادور به جام جهانی و حضور در این تورنمنت در فصل پاییز در قطر است. آنها در شکایت خود به فیفا مدعی شدند بایرون کاستیو، بازیکن اکوادور در حقیقت شهروند اهل کشور کلمبیا بوده و شرایط به میدان رفتن در ترکیب تیم ملی اکوادور را نداشته است.

البته اکوادور نیز خیلی سریع پاسخ این شکایت را داده و تاکید کرد تخلفی در این‌رابطه صورت نگرفته است. اما وکلای کشور شیلی معتقدند امکان حضور این تیم در جام جهانی غیرممکن نیست و همه چیز بستگی به سرعت عمل فیفا دارد. اکوادور در گروه اول جام جهانی با قطر، سنگال و هلند هم‌گروه شده است.

کارلزو، وکیل مشهور شیلیایی در مصاحبه با ال دپورتیوو واقع‌بینانه صحبت کرده و همه چیز را منوط به زمان صدور رای می‌داند. او در این‌رابطه گفت: "به‌طور کلی اگر بحث مهلت‌های عمومی را برای شکایتی مانند این در نظر بگیریم، احتمالا قبل از نوامبر به یک راه‌ حل نهایی نخواهیم رسید. البته هر یک از طرفین، چه ما و چه فدراسیون اکوادور، تمام مراحل ممکن را انجام خواهند داد و قاعدتا پرونده به TAS خواهد رسید.

 

1711611

 

بنابراین پارامتر زمان، یکی از نکات بسیار مهم در مورد حل و فصل این پرونده و سرنوشت تیم ملی شیلی است. هیچ مهلت مشخصی وجود ندارد، اما از آنجایی که فشار رسانه‌ای زیادی وجود دارد، نتایج به سرعت مشخص می‌شود.
من دلایل محکمی نمی‌بینم که روند صدور رای در این پرونده بیش از حد طولانی شود. من معتقدم این موضوع نه تنها حقوقی، بلکه سیاسی و بین المللی است. بنابراین نمی‌توانم به شما بگویم چقدر طول می‌کشد، این بستگی به این دارد که چه کسی قضاوت را بر عهده گیرد. اما با توجه به جدیت پرونده و معنای حضور در جام جهانی، من دلیلی نمی‌بینم که فیفا بخواهد روند بررسی را طولانی‌تر از حد معمول کند."

فرانسیسکو مویا، وکیل و استاد حقوق ورزش نیز معتقد است به‌زودی رای این پرونده معلوم خواهد شد. او در این‌رابطه گفت: "وقتی صحبت از مسابقاتی به مهمی جام جهانی می‌شود، روند بررسی به وضوح سرعت بیشتری می‌گیرد. به‌طور کلی آنها خاص زمان خود را دارند، اما به نظر من دادگاه می‌تواند در این‌رابطه به سرعت رای صادر کند."

دیدگاه‌ها