کد خبر : 1823296 | 18 اردیبهشت 1401 ساعت 16:51 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

لغو بازی‌های آسیایی به ضرر ورزشکاران، به سود دولت

جوایزی که از دست قهرمانان ایرانی پرید!

قهرمانان بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو می‌توانستند امسال جوایز قابل توجهی را از دولت دریافت کنند.

جوایزی که از دست قهرمانان ایرانی پرید!

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد لغو بازی‌های آسیایی 2022 رویاهای خیلی از ورزشکاران را برای رسیدن به قهرمانی و البته جوایز قابل توجه در سال 1401 بر باد داده و از نظر بودجه‌ای به سود دولت‌مردان شده است. 
چهار سال قبل برای بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی، جوایز مدال آوران طلا، نقره و برنز به‌ترتیب 160، 80 و 40 سکه تعیین شده بود که البته بعد از مسابقات به دلیل افزایش قیمت سکه، این جوایز با معادل 3 میلیون تومان برای هر سکه به ورزشکاران اهدا شد.
برای بازی‌های آسیایی 2022 تا قبل از اعلام لغو رسمی رقابت‌ها، هنوز جوایز قهرمانان از سوی ستاد عالی بازی‌ها مشخص نشده بود، اما قطعا نسبت به دوره قبلی جوایز افزایش داشت و حداقل شاید دو برابر بازی‌های آسیایی 2018 جوایز برای قهرمانان تعیین می‌شد.
این جوایز قابل توجه یکی از انگیزه‌های اصلی ورزشکاران برای حضور در بازی‌های آسیایی به‌ویژه در رشته‌هایی بود که دارای لیگ قدرتمند نیستند، اما با اعلام چینی ها مبنی بر لغو مسابقات به‌خاطر مسائل داخلی فعلا تمام رویاهای ورزشی و مالی قهرمانان از بین رفته است. 
با توجه به اینکه تاریخ جدیدی برای بازی‌های آسیایی تعیین نشده و در سال آینده نیز رویدادهای زیادی در رشته‌های مختلف و در چارچوب مسابقات جهانی و انتخابی المپیک برگزار می شود، برخی معتقدند حتی شاید بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو به‌طور کلی لغو شود. 
نه‌تنها از نظر جوایز بلکه هزینه‌های آماده سازی و برگزاری اردوهای مختلف در 4 ماه آینده و البته اعزام به چین برعهده فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و در نهایت دولت بود. حالا با لغو مسابقات شاید می‌توان گفت دولت‌مردان از نظر بودجه‌ای اتفاقی را به سود خود تجربه کرده‌اند؛ از سوی دیگر لغو بازی‌ها قطعا به ضرر ورزشکاران چه از نظر افتخار و کسب مقام و چه از نظر مالی خواهد بود.

دیدگاه‌ها