کد خبر : 1823538 | 19 اردیبهشت 1401 ساعت 23:10 | 7.6K بازدید | 1 دیدگاه

طیبی به جای شیمبا گل زد

صنعت نفت 0 – فولاد 1 دربی خوزستان؛ بدون تماشاگر اما با گل

صنعت‌ نفت و فولاد خوزستان برگزار کننده دربی خوزستان و آخرین دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر بودند.

صنعت نفت 0 – فولاد 1 دربی خوزستان؛ بدون تماشاگر اما با گل

به گزارش "ورزش سه"، این بازی در شرایطی آغاز شد که سکوهای خالی استادیوم تختی آبادان توی ذوق می‌زد! و مشخص نشد که چرا این بازی با تصمیم مدیران تصمیم گیرنده در استان خوزستان و شهرستان آبادان بدون حضور تماشاگر سوت خورد.

بازی با میدان داری فولادی‌ها آغاز شد. در دقایق ابتدایی فولاد قصد داشت با استفاده از ضربات ایستگاهی دروازه تیم صنعت نفت را تهدید کند که فرزین گروسیان روی این توپ‌ها عملکرد خوبی داشت. با گذشت دقایقی از نیمه نخست تیم صنعت نفت جلو کشید و سعی داشت با پیشروی از جناح چپ بیشتر توسط خالدی و حسن بیت‌سعید به دروازه فولاد نزدیک شود که خط دفاع پر تعداد فولاد اجازه نداد میزبان به هدف برسد. در ادامه بازی متعادل دنبال شد که بار دیگر و نزدیک به دقایق پایانی بازی فولاد نبض مسابقه را در اختیار گرفت و حملات خوبی را روی دروازه تیم صنعت نفت تدارک دید. میثم تهدیدست و محمد طبیی با تجربه اجازه ندادند فولادی‌ها در دقایق پایانی بازی نیمه نخست با وجود فوتبال خوب به نتیجه برسند و در نهایت این بازی با نتیجه مساوی بدون گل در نیمه نخست به پایان رسید.
فولاد در نیمه دوم هم برای رسیدن به گل عطش بیشتری داشت. بعد از اینکه حملات از راه دور فولاد برای رسیدن به گل نتیجه نداد شیمبا دست به کار شد و به تنهایی به خط دفاعی صنعت نفت زد. یک بار پاس او با ضربه پاتوسی از روی خط دروازه برگشت داده شد اما بار دوم زمانی که شیمبا به خط دفاعی صنعت نفت زد این بار پاس او با واکنش گروسیان و دخالت محمد طیبی به گل تیم فولاد تبدیل شد و همین گل برای کسب سه امتیاز از سوی فولاد و تثبیت جایگاه در رده چهار جدول کافی بود.

پیش از گل فولاد ؛ صنعت نفت روی ضد حملات موقعیت به دست آورد اما این بار ضربات ریکانی خوب نبود. صنعت نفت بعد از گل خوردن سر و پا حمله شد اما خط دفاعی فولاد به هر زحمتی بود از گل به ثمر رسیده دفاع کرد. یک بار هم شهاب گردان از زیر طاق دروازه توپ را برگشت داد. اگر صنعت نفت در همه دقایق همانند دقایق پایانی بازی فوتبال می‌کرد شاید دست‌کم به یک امتیاز بازی می‌رسید.

در نهایت دربی خوزستان بدون حضور تماشاگر یک بر صفر به سود تیم فولاد پایان یافت.

هفته بیست و ششم لیگ برتر؛ دوشنبه: 1401/02/19 ؛ ساعت 21
استادیوم: تختی آبادان/ تماشاگر: این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود
داور: محمدرضا تارخ / کمک‌ها: حامد صفایی و محسن بابایی ؛ داور چهارم: پیمان فرخی مهر/ ناظر داوری: سید احمد صالحی

ترکیب صنعت نفت

  • فرزین گروسیان 
  • میثم تهیدست 
  • محمد طیبی 
  • مهدی حنفی 
  • حسن بیت سعید 
  • حکیم نصاری (عباس بوعذار -89)
  • شروین بزرگ (مهدی زبیدی-78)
  • طالب ریکانی 
  • سید فاخر تهامی ( رضا یزدان دوست-89)
  • امید خالدی 
  • رضا جبیره ( علی امیری-78)
    سرمربی: علیرضا منصوریان 

 

1712195


ترکیب فولاد

  • شهاب گردان
  • ساسان انصاری(مجتبی نجاریان-74)
  • موسی کولی‌بالی 
  • سینا شاه عباسی 
  • محمدرضا عباسی (مهران درخشانی مهر2+90)
  • آیاندا پاتوسی 
  • مهدی شیری (علیرضا کوشکی4+90)
  • لوسیانو پریرا (ساسان حسینی-4+90)
  • عارف آغاسی 
  • حمید بوحمدان 
  • آرش رضاوند 
    سرمربی: جواد نکونام

 

1712225

 

🟨 اخطار

حمید بوحمدان(32) از فولاد
حکیم نصاری(32) امید خالدی (62) از صنعت نفت

 

⚽️ شرح گل:
دقیقه 85: شیمبا بعد از یک و دو با مجتبی نجاریان بار دیگر به قلب خط دفاعی صنعت نفت زد و ارسال او با دفع گروسیان مواجه شد اما توپ دفع شده توسط گروسیان به بدن طیبی خورد و راهی دروازه صنعت نفت شد.

 

1712224


⏱️لحظات حساس:
دقیقه 2: فولادی‌ها روی یک ضربه کرنر می‌توانستند دروازه صنعت نفت را با خطر مواجه کنند که فرزین گروسیان روی سر شیمبا توپ را دور کرد و در برگشت هم آغاسی مدافع پیش تاخته نتوانست کاری صورت دهد و در نهایت خطر رفع شود. 
دقیقه 8: ارسال شاه عباسی از جناح چپ برای فولادی‌ها موقعیت خوبی ایجاد کرد اما نفتی‌ها در محوطه جریمه پرتعداد بودند و این موقعیت با دخالت به موقع حسن بیت سعید از بین رفت. شیمبا، ساسان انصاری و... منتظر رسیدن این توپ بودند.

دقیقه 20: شوت بوحمدان از راه دور می‌رفت دروازه تیم صنعت نفت را باز کند که گروسیان به هر زحمتی بود توپ را برگشت داد و در برگشت هم مدافع صنعت نفت از راه رسید و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 28: ضربه کاشته طالب ریکانی خوب زده نشد اما در برخورد به خط دفاعی فولاد موقعیت خوبی را برای مهدی حنفی مهیا کرد اما ضربه این بازیکن در موقعیت خوب به بیرون رفت! تا صنعت نفت یک موقعیت خوب را از دست بدهد.

دقیقه 39: حمید بوحمدان بعد از دریافت پاس از شیمبا بار دیگر تصمیم گرفت با شوت از راه دور دروازه تیم صنعت نفت را تهدید کند که این بار شوت این بازیکن در چارجوب نبود و خطر از روی دروازه صنعت نفت رفع شد.

 

1712226

 

دقیقه 46: در همان آغاز نیمه دوم ضربه شیمبا یا همان لوسیانو می‌توانست به گل نخست تیم فولاد تبدیل شود اما ضربه‌اش به آرامی در دستان گروسیان جای گرفت. 
دقیقه 61: محمدرضا عباسی در جلوی خط دفاعی صنعت نفت موقعیت خوبی برای شوتزنی به‌دست آورد اما شوت او در میانه‌های راه بعد از برخورد به مدافع صنعت نفت به آرامی در دستان فرزین گروسیان جای گرفت.

دقیقه 67: ضربه طالب ریکانی روی پاس حسن بیت سعید می‌توانست دروازه تیم فولاد را با خطر مواجه کند که ضربه نهایی طالب ریکانی دقت عمل  لازم را نداشت و توسط خط دفاعی فولاد برگشت داده شد. 

دقیقه 72: جدی‌ترین موقعیت تیم فولاد برای گلزنی از دست رفت. در یک رفت و برگشت در جلوی خط دروازه توپ به شیمبا رسید اما ضربه آرام این بازیکن را فرزین گروسیان به‌خوبی با کف دست خود به بازی برگرداند. 
دقیقه 73: طالب ریکانی می‌توانست با شوت دروازه تیم فولاد را به‌طور جدی تهدید کند اما شهاب گردان اجازه نداد دروازه فولاد باز شود و در دو مرحله توپ را از آن خود کرد.

دقیقه 78: باز هم یک موقعیت طلایی برای تیم فولاد از دست رفت. شیمبا یک تنه به خط دفاعی صنعت نفت زد و پاس به عقب او به پاتوسی می‌توانست منجر به گل تیم فولاد شود اما در آخرین لحظه از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه 88: محمد طیبی روی ضربه ایستگاهی می‌رفت اشتباه خود را جبران کند اما ضربه سر او به موسی کولی‌بالی برخورد کرد که صنعت نفتی‌ها معتقد بودند توپ به دست موسی کولی‌بالی برخورد کرده است و داور باید پنالتی اعلام کند اما داور چنین دیدگاهی نداشت.  
دقیقه 90: شهاب گردان ضربه ایستگاهی عباس بوعذار را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

 

🔴 درحاشیه:
*در حالی‌که تماشاگران صنعت نفت و فولاد اشتیاق زیادی برای حضور در استادیوم تختی آبادان و تماشای این بازی از نزدیک داشتند روز قبل اعلام شد این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. این در حالی است که این‌روزها ویروس کرونا کمرنگ‌تر از همیشه شده است و در خیلی از کشورها بازی‌ها با حضور 100 درصدی تماشاگر برگزار می‌شود و از همه مهم‌تر زندگی  تا حدودی به دوران پیش از کرونا برگشته است. 
*پیش از آغاز این دیدار دو تیم در نیمه بالای جدول قرار داشتند، فولاد با 39 امتیاز تیم چهارم جدول بود و صنعت نفت هم با 32 امتیاز جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده بود. باید منتظر ماند و دید که نتیجه این دیدار چه تغییری در سرنوشت دو تیم ایجاد می‌کند.

*پیش از شروع بازی مربیان دو تیم برخورد گرمی با هم داشتند. مجاهد خذیراوی، مربی نفتی‌ها پس از روبه‌رو شدن با مهدی هاشمی‌نسب و حسین کعبی دقایقی با آنها گفت‌وگو کرد و از گذشته‌ها با هم حرف زدند. 
*جواد نکونام برای ترکیب تیمش در این بازی با محدودیت‌هایی مواجه بود. وحید حیدریه به دلیل محرومیت نتوانست در این بازی در ترکیب فولاد قرار بگیرد. هم چنین محمد آبشک مصدوم است و نتوانست در این بازی فولادی‌ها را همراهی کند.

*خرابی تور دروازه موجب شد بازی با چند دقیقه تاخیر آغاز شود. هم‌چنین پیش از شروع بازی بلندی چمن اعتراض فولادی‌ها را به‌همراه داشت که چمن استادیوم تختی بلافاصله کوتاه و یکدست شد. 
*علیرضا منصوریان پیش از شروع بازی با همه اعضای روی نیمکت تیم فولاد خوش و بش کرد!

*در دقیقه 30 بازی به دنبال خطایی که نزدیک به نیمکت دو تیم رخ داد بین بازیکنان دو تیم درگیری ایجاد شد که داور با دادن کارت زرد به حمید بوحمدان و حکیم نصاری صحنه را مدیریت کرد.

*روی توپی که بازیکن فولاد به بیرون زد علیرضا منصوریان با استپ سینه تبحر خود را در دوران بازیگری بار دیگر به رخ کشید. 
*تعداد زیادی از تماشاگران صنعت نفت با تجمع در حاشیه استادیوم این بازی را از نزدیک دیدند. 
*بازیکنان صنعت نفت در ابتدای بازی تی شرتی را به تن داشتند که برای یکی از بازیکنان مصدوم خود آرزو کردند هر چه سریع‌تر به میدان برگردد.

*درگیری لفظی بین علیرضا منصوریان و حسین کعبی موجب شد تا داور به هر دو مربی کارت زرد نشان دهد.

1712223

دیدگاه‌ها