کد خبر : 1823554 | 19 اردیبهشت 1401 ساعت 21:45 | 22.3K بازدید | 2 دیدگاه

سرآسیایی: امروز روز بزن زیرش بود

چطور چرتکه انداختید که ما سقوط می‌کنیم؟

سرمربی فجر سپاسی شیراز می گوید با همین بضاعتی که دارد تیم را در لیگ برتر حفظ خواهد کرد.

چطور چرتکه انداختید که ما سقوط می‌کنیم؟

به گزارش ورزش سه"، مجتبی سرآسیایی در کنفرانس خبری بعد از دیدار با نفت مسجدسلیمان که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید گفت: پیش‌بینی می کردیم یک بازی کاملا درگیرانه و فیزیکی باشد. بالاخره در این شکل بازی، تیمی که بیشتر پتانسیل اداره این شرایط را دارد، موفق تر است. تیم خوب نفت مسجد سلیمان حاشیه امنیت و خیال راحتی بیشتری از ما داشت. این استرس به تیم ما انتقال پیدا کرد چون آنها با نتیجه گرفتن در جدول بالا سر ما می‌رفتند. یک پرچم اشتباه بازی ذوب آهن و نفت مسجدسلیمان، یک گل صد در صد آفساید می زنند، سه امتیاز می گیرند، جای تیم نفت در جدول عوض و تمام فشار به تیم فجر سپاسی منتقل می‌شود. آن ها در خانه ما می خواستند گل نخورند و عقب نشستند، دفاع می کنند و ابزار بازی دفاع و ضد حمله را دارند. ما مجبوریم بی مهابا حمله کنیم و توان بیشتری بگذاریم. طول و عرض بیشتری را از لحاظ انرژی طی کنیم و بالاخره موقعیت هم به خوبی ایجاد کردیم ولی استفاده نکردیم. آن ها هم موقعیت های خیلی خوبی داشتند چون ما باید بی مهابا حمله می کردیم. باید بگویم ما تا موقعی که نتوانیم در امر گلزنی موفق باشیم متاسفانه همه بازی هایمان مساوی می شود. فکر می کنم بیشترین تعداد ایستگاهی و کرنر را زدیم و از لحاظ میانگین قدی شرایط خوبی داریم، تمرینات خوبی هم داشتیم، یکی از بهترین ارسال کننده های کشور یعنی احمدرضا زنده روح را نیز در اختیار داریم ولی متاسفانه ۹۵ درصد ضربه ها را به راحتی از دست می دهیم، این واقعا ضعف بزرگی برای ما است، خیلی هم رویش کار می‌کنیم ولی هنوز نتوانستیم موفق شویم. تا موقعی که آن جلو خلاقیت خوبی نداشته باشیم و موقعیت ها را به گل تبدیل نکنیم همیشه بعد از بازی سرمان جلو هواداران و جلوی شما بزرگواران که زحمت کشان رسانه هستید پایین است. قطع به یقین در ادامه مسیر در ۴ بازی پیش رو شرایط را برای تیم فراهم می کنیم. از لحاظ انرژی کسی کم‌ نمی گذارد، تیم از داخل متحد است. چندمشکل فنی داریم که باید در حد بضاعت آنها را رفع کنیم چون بازیکنی نمی توانیم اضافه کنیم و باید همین بازیکنان را ارتقا بدهیم.
او در مورد قضاوت داور ادامه داد: داوری هم در این بازی و هم در بازی قبل که ما باختیم شرایط خوبی داشت و مدیریت خوبی روی بازی داشتند. وقتی اتفاق خاصی نیفتاده در مورد داوری نمی توانم چیزی بگویم. داور بازی به این سنگینی و حتی بازی با مس را به خوبی مدیریت کرد. در یک بازی و یک شهر دیگر اتفاقی افتاده که دود آن پرچم به چشم تیم ما رفته و این فشار را به خاطر آن شرایط متحمل هستیم. باز هم به تیم خوب آقای مهاجری بابت زحمت زیادی که کشیدند و مساوی که در خانه حریف گرفتند تبریک می گویم. 
سرمربی فجر در مورد سوال خبرنگار مبنی بر اینکه فقط روی کاغذ شانس برای بقا دارند عنوان کرد: من نمی دانم شما با چه تحلیلی و چه چرتکه ای فجر را انداخته حساب می کنید؟! باید به ما هم این چرتکه را یاد بدهید. ما ۴ بازی و ۱۲ امتیاز داریم و نمی دانم چرا فجر از نظر شما افتاده است. من فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد و آن چیزی که ما در فوتبال دیدیم شک نداریم که تیممان انشاالله در لیگ برتر خواهد ماند.
سرآسیایی در مورد علت مصدومان زیاد فجر و همچنین بازی با برنامه تری که مقابل مس انجام دادند عنوان کرد: دو سوال خیلی خوب و فنی بود، سعی می کنم به هر دو کامل جواب بدهم. یکی بحث با برنامگی در بازی با مس رفسنجان بود که از لحاظ شرایط فنی فجر تیمی است که می تواند بهتر روی زمین بازی کند و وقتی زمین مساعد باشد قطعا شرایط ما بهتر است. وقتی تیم حریف می خواهد به ما حمله کند ما بهتر دفاع می کنیم. متاسفانه اینجا علی رغم تمام زحمتی که هیات فوتبال برای زمین حافظیه کشید، من هر روز سر می زدم و می دیدم ولی این زمین از لحاظ کیفی در حد ۶۰ درصد است. خودتان هم می بینید که روی زمین نمی توان بازی کرد. ما مجبوریم بازی هوایی را انجام بدهیم. متاسفانه این ابزاری است که به حریف هم دادیم و به آقای مهاجری هم گفتیم هرکس ابزار کارش بیشتر بود، بزن زیرش تر و بازی مستقیم را بهتر بلد بود می تواند بالاخره نتیجه بگیرد. با توجه به اینکه دفاع و ضد حمله در دستور کار نفت بود و عقب می نشست در بازی بلند برگشتی این کار را بهتر می توانست انجام دهد.
سرآسیایی یادآور شد: در رابطه با مصدومان به آخر فصل نزدیک می شویم و بعضی از آنها یک سیر طبیعی دارند. اما در رابطه با مصدومان زیادی که داریم دانیال کردستانی، ابوالفضل بابایی، سیروان قربانی در شروع تمرینات من نبودند و مصدومیت داشتند و اگر اشتباه نکنم دانیال یک مصدومیت کهنه داشت و یک بازی برای ما به میدان رفت و دوباره همان مصدومیتش تکرار شد. ابوالفضل بابایی در اردوی تیم ملی مصدوم شد و پارگی همسترینگ داشت و سه روز با ما تمرین کرد و دوباره مثل اولش شد. سیروان قربانی هم به همین شکل، یک بازی او را داشتیم و مصدومیت کهنه اش دوباره برگشت. این چیزی است که از قدیم داشتیم. در رابطه با قبل هیچ صحبتی ندارم، چون این تیم را تحویل گرفتم و باید جوابگو باشم، اصلا نمی خواهم در مورد سیستم قبل صحبت کنم. وظیفه من این است در مورد حال بازیکن صحبت کنم. اما در رابطه با مصدومیت زیادی که گفتید یک بخشش مربوط به آخر فصل است، یک بحث هم این است که سه چهار نفرشان از سیستم قبل به ما رسیده و این موضوع اجتناب ناپذیر است. من نمی‌توانم کاری برایشان انجام دهم. فکر می کنم ابوالفضل بابایی و دانیال را از هفته بعد داشته باشیم ولی مشکل ما شاید اینها نیست. بازیکنانی که مصدوم شدند برای من قابل احترام هستند ولی مشکل ما مصدومان ما نیستند. محمد قنبری دیروز در همین زمین لیز خورد و دوقلویش کش آمد، در تمرین نرم دویی اول که بسیار هم سبک است پایش آسیب دید.

دیدگاه‌ها