کد خبر : 1823558 | 19 اردیبهشت 1401 ساعت 22:04 | 29K بازدید | 12 دیدگاه

خودمان درباره رفتار رامین رضاییان تصمیم خواهیم گرفت

مطهری: قشنگ حرف زدن در فوتبال ایراد دارد؟

مربی پرسپولیس با اشاره به عملکرد موفق تیمش در نیمه دوم جدال با ذوب آهن، انتقاداتی نیز به فضای مجازی و عملکرد داوری داشت.

مطهری: قشنگ حرف زدن در فوتبال ایراد دارد؟

به گزارش "ورزش سه"، حمید مطهری دستیار یحیی گل محمدی که به‌واسطه محرومیت سرمربی این تیم در نشست خبری حضور یافته بود در ابتدای صحبت‌هایش گفت: شروع خوبی نداشتیم و علی‌رغم اینکه به بازیکنان گفته بودیم آن اتفاق افتاد و خیلی زود گل خوردیم. شروع ناامیدکننده‌ای بود. هر چه از بازی گذشت توانستیم شرایط را خوب کنیم. شکل اصلی کار ما در نیمه دوم بود که با تغییر آرایش مناسب و بازیکنانی که به زمین آوردیم موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم. فوتبالی زیبا و شناور را اجرا کردیم که متاسفانه فقط یکی از آنها به گل نشست. ضربات آخر را خوب نزدیم. ضمن اینکه در روند کاری‌مان هم سعید آقایی و هم امیری مصدوم شدند. در آخر بازی که یک زمان طلایی بود امیری مصدوم شد و 10 نفره کار را دنبال کردیم. 5 تعویض را کرده بودیم اما در نهایت نیمه دوم خوبی داشتیم و نیمه اول خوب نبودیم و باید این را بپذیریم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم یک فوتبال خوب و رو به جلو داشتیم که البته توپ‌های ما تبدیل به گل نشد. روز گذشته هم گفتم که ذوب آهن نسبت به نیم فصل اول تیم بهتری شده است. با توجه به یارهایی که گرفتند توانستند به تیم‌شان کمک کنند و در نهایت بازی مساوی شد. من از هواداران‌مان عذرخواهی می‌کنم. هوادارانی که اینجا (استادیوم فولادشهر) آمدند و تیم را تشویق کردند و انرژی خوبی به بازیکنان دادند اما من عذرخواهی می‌کنم بابت این مساوی.

اولین سوال از دستیار یحیی گل محمدی در خصوص اعتراض رامین رضاییان بعد از تعویض بود که او اینطور واکنش نشان داد: در آن لحظه رامین می‌خواست به تیم کمک کند. حس کرد که در صحنه ضربه ایستگاهی می‌تواند به تیم کمک کند اما تصمیمی بود که کادرفنی گرفته بود. این موضوع را درون تیم حل خواهیم کرد. اگر موردی باشد خودمان حل می‌کنیم؛ او دوست داشت به تیم کمک کند و موضوع خاصی نبود و در نهایت خودمان تصمیم خواهیم گرفت که چه برخوردی داشته باشیم.

وی درباره مصدومیت امیری و آقایی هم این‌طور توضیح داد: وحید شرایط خیلی بدی دارد و نمی‌تواند بنشیند و بلند شود. کمرش مشکل دارد و این اتفاقی است که در تیم ملی برای او افتاده است. ما نهایت همکاری را با تیم ملی داشته‌ایم و افتخار می‌کنیم که بازیکنان ما به تیم ملی کمک کنند. اما بازیکنان ما از تیم ملی مصدوم آمدند. کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک و وحید امیری این‌طور شده‌اند. خیلی تلاش کردیم تا او را کمک کنیم اما مشکل دارد. وحید خیلی دوست داشت به تیم کمک کند اما متاسفانه این اتفاق برای او افتاد. برای او و سعید آقایی آرزوی سلامتی می‌کنیم.

مطهری در واکنش به سوالی درباره اینکه علی‌رغم دستیابی به گل از عمق دفاع ذوب آهن چرا در طول بازی اصرار به استفاده از جناحین و ارسال داشتند، گفت: برای رسیدن به عمق حتما تیمی که فشرده دفاع می‌کند با پنج مدافع باید به عرض برسید تا این تیم باز شود. موقعیت هم به‌دست آوردیم و به گل رسیدیم. باید تنوع تاکتیکی داشته باشیم و تیمی که فشرده بازی می‌کند اگر اصرار به عمق داشته باشیم به جایی نمی‌رسیم. باید در جناح کار کنیم تا این تیم باز شود و بعد از آن در عمق به نتیجه برسیم.

مربی پرسپولیس در ادامه گفت: شما حتما باید از عرض زمین استفاده کنید تا به عمق برسید.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه تیمش علی‌رغم عملکرد استقلال در از دست دادن امتیازات، نتوانسته از این فرصت سود ببرد و او (مطهری) بیشتر با جملات انگیزشی سعی داشته این عقب افتادن امتیاز را بپوشاند، این‌طور گفت: این موجی است که در فضای مجازی راه انداخته‌اند. همیشه سعی کرده‌ام  راجع به تیم منطقی صحبت کنم. صحبت‌های قشنگ را نمی‌دانم. اگر کسی اینجا مودبانه صحبت کند می‌شود صحبت‌های قشنگ. پس بیاییم هنجارشکنی کنیم و داد و بیداد می‌شویم آدم خوبه. نه، ما کار خودمان را می‌کنیم و دیدید که هفته به هفته جلو می‌رویم و به جدول نگاه نمی‌کنیم. برای برد هم به زمین آمدیم که این اتفاق افتاد.

مطهری درباره اعتراضی که نسبت به عملکرد داوری داشتند گفت: همیشه سعی کردیم نسبت به داوری صحبتی نکنیم یا خوب صحبت کنیم. آقای حیدری با کمک‌هایش داور باشخصیت و گروه خوبی هستند. من دو مورد را باید بگویم. یکی آفسایدی بود که کمک ایشان عجله کرد و الان صحنه را بار دیگر دیدم. متعجبم که چطور کمک ایشان لب خط آن را اشتباه تشخیص داد. این‌ها بهانه نیست. مورد بعدی هم وقت اضافه است که 5 دقیقه اعلام کرده بودند که سر 5 دقیقه و 23 ثانیه سوت زدند. در خود وقت اضافه چیزی حدود 2 دقیقه و 30 ثانیه وقت تلف شد. ذوب آهن تعویض داشت و اتفاقی که برای مدافع راست حریف افتاد و خودشان را زمین انداختند. در وقت اضافه هم می‌شد وقت اضافه اعلام کرد. بهانه نیست و این نیست که بگویم با این اتفاقات ما مساوی کردیم و فقط واقعیتی را که اتفاقی افتاد؛ گفتم.

مربی پرسپولیس درباره اینکه آیا هجمه‌های شکل گرفته علیه کادرفنی ذوب آهن در نمایش بهتر آنها در این بازی تاثیر داشته یا خیر گفت: کادرفنی خوبی دارند و همکاران و همبازیان خودم بودند. اما فشاری که روی کادرفنی آنها گذاشتند از قبل بازی دیدید. همه آنها در کلاس‌های مربیگری در کنار من بودند و جزو مربیان سالم این فوتبال بودند. اما ببینید چه فشاری در فضای مجازی شکل دادند. به نظرم راه را داریم اشتباه می‌رویم. فکر کنید با این نمایشی که داشتیم در لحظات پایانی یک گل می‌زدیم آیا ذوب آهن تیم بدی بود یا کم کاری کرده بود؟ راه را اشتباه می‌رویم و این فضای مجازی معضلی برای فوتبال شده است. شما ببینید به چه شکل صحبت می‌کنند. همین پیشکسوتان که بخواهند دیده شوند و چند تا فالوور بگیرند. ببینید چطور تهمت می‌زنند. به همین مربی ذوب آهن قبل از بازی چطور تهمت زده بودند. یک مرجعی باید به این صحبت‌ها واکنش نشان دهد و برخورد شود. اگر درست برخورد شود اینطور با آبروی مربیان بازی نمی‌شود و به افراد داخل فوتبال تهمت زده نخواهد شد. اینکه راحت درباره همدیگر صحبت کنیم برای اینکه خودمان دیده شویم!

دیدگاه‌ها