کد خبر : 1823666 | 20 اردیبهشت 1401 ساعت 12:59 | 58.7K بازدید | 16 دیدگاه

انتقاد برانگیزهایی که قهرمان شدند

فرهاد و پرنده‌های غول‌پیکر خوشبختی

استقلال در یکی از شب های به یاد ماندنی تاریخ فوتبالش یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ برتر نزدیک تر شد.

فرهاد و پرنده‌های غول‌پیکر خوشبختی

به گزارش "ورزش سه"، میان آن همه هیاهو و فریاد هوادارانی که داشتند با خودشان کلنجار می رفتند تا تلخ ترین تساوی فصل را هضم کنند، صدای فریاد آرمان در حلقه هم تیمی هایش از همه رساتر بود.
در واقع می توان گفت او مهم ترین گل دوران فوتبالش را بعد از دو فصل پر فشار و سخت به ثمر رساند و این شادی مزد صبر این مهاجم اهل ماسال بود.
این در حالی است که آرمان، لحظاتی پیش از گل با یک چرخش به موقع و شوتی زمینی می رفت، تا دروازه شهرخودرو را باز کند، اما برخورد توپ به تیر دروازه مانع از فروپاشی دروازه یوسف بهزادی شد. کافی است به واکنش آرمان رمضانی پس از برخورد توپ به تیر دروازه دقت کنید تا هرچه بهتر متوجه اهمیت این گل خاطره ساز شوید.
نکته قابل توجه اینکه در لحظه به ثمر رسیدن گل، همان تیر او را در مقابل یک دروازه خالی قرار داد تا آرمان با یک ضربه روپا استادیوم را به حالت انفجار در بیاورد.

1712217
آنها حالا می توانند پس از 9 سال به رهبری فرهاد مجیدی آرزویشان را تحقق ببخشند و در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی بگیرند. شب گذشته پس از پایان این برد شیرین و دراماتیک خنده از لبان فرهاد محو نمی شد. می توانستید رضایتش را از وضع موجود کاملا حس کنید. او حتی اتلاف وقت بیش از حد رقیب را طبیعی دانست. 
تیمی که او ساخته و پرداخته است در این مقطع از لیگ فقط 9 گل خورده و در نهایت شایستگی هنوز تن به شکست نداده و به واقع این موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد.
فرهاد در نشست خبری به درستی با اشاره به این نکته که هنوز هیچ چیزی تمام نشده نشان داد که می داند جنگ همچنان ادامه دارد. آنها 4 بازی فوق العاده سخت به ترتیب مقابل فولاد، آلومیینیوم، مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان دارند که هر گونه لغزشی می تواند تبعات سختی را به همراه داشته باشد.
آنها در شرایطی 4 روز دیگر در شهر اهواز به دیدار شاگردان جواد نکونام می روند که در بازی شب گذشته خصوصا در نیمه اول مقابل شهرخودرو، فوتبال چندان قابل قبولی را به نمایش نگذاشتند و بدون تعارف این نمایش ممکن است مقابل آماده ترین فولاد فصل (چه از لحاظ فنی و روحی روانی) دردسرساز شود.
1712263
مطمئنا کادر فنی مجرب استقلال متشکل از مجیدی، مصطفوی و گابریل پین با آنالیز دقیق از آنچه در دیدار مقابل شاگردان  داوود سیدعباسی گذشت، نقاط ضعفشان را ترمیم خواهند کرد. مجیدی در این فصل به خوبی نشان داده است که بازی را به خوبی رصد می کند و در جهت رفع نقاط ضعف تیمش به بهترین نحو ممکن دست به کار می شود.
فراخواندن به موقع زبیر نیک نفس به جای روزبه چشمی در ابتدای نیمه دوم که یکی از ضعیف ترین بازی های خود را در طی این فصل به نمایش گذاشت (البته گفته شد او از دقیقه 5 دچار مصدومیت شده بود و 40 دقیقه را با تحمل درد بازی می کرد) و همچنین در ادامه حضور صالح حردانی به جای وریا و امیر حسین حسین زاده به جای سلمانی کیفیت فوتبال پسران آبی را ارتقاء بخشید.  
اما شاهکار مجیدی در دیدار دیشب حفظ رودی ژستد در زمین تا انتهای بازی بود. این در حالی است که تصور می شد که آرمان رمضانی به علت شباهت نوع فوتبالش به ژستد جای او را در زمین بگیرد، اما فرهاد ترجیح داد ارسلان مطهری را از بازی خارج کند و به مهاجم خارجی خود همچنان فرصت بازی بدهد.

1676834

درصحنه به ثمر رسیدن تک گل استقلال در دقیقه 88، نمی توان به راحتی از نقش بی بدیل ژستد عبور کرد. او با یک پرش بلند در زمان مناسب به جای ضربه به سمت چهارچوب، با چشمانی باز توپ را به دهانه دروازه فرستاد تا بعد از یک رفت و برگشت آرمان رمضانی شبی فراموش نشدنی را برای هوادارانی رقم بزند که با مشقت فراوان خودشان را به امید دیدن برد تیم محبوبشان به ورزشگاه رسانده بودند.

1712284
این سه، ژستد، حسین زاده و آرمان بازیکنانی هستند که با قهر تماشاچی و انتقادهای آنان کاملا آشنا شده اند. بازیکنانی که از این فشار شدید راهی برای خوشبختی ساختند.

استقلال تا به همین جا که 26 هفته از رقابت های لیگ را پشت سر گذاشتیم، توانسته است با حفظ روند شکست ناپذیری، رکوردهای دست نیافتنی ای را جابجا کند که همین موضوع کمتر مجالی را برای انتقاد از این تیم گذاشته است، فراموش نکنیم آنها در میانه فصل در حالی که هیچکس تصورش را نمی کرد، سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند دو بازیکن ملی پوش خود را از دست داده اند، اما علی رغم جدایی این دو مدافع، آبی پوشان اجازه ندادند خدشه ای به سازمان دفاعی تیمشان وارد شود.

1712358
1712357

با صرف این مطلب، مجیدی در 4 گام  مانده تا انتهای لیگ، ضمن تلاش برای حفظ روند شکست ناپذیری، باید هر بازی این احتمال را هم بدهد این روند ممکن است به پایان برسد. از همین رو باید از لحاظ روانی کاملا بازیکنانش را نسبت به این فضا آماده و مهیا سازد تا مبادا شوک حاصل از آن در هدف نهایی تاثیری بگذارد.

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها