کد خبر : 1823684 | 20 اردیبهشت 1401 ساعت 14:08 | 49.6K بازدید | 22 دیدگاه

مهاجمی که ناباوری‌ها را شکست داد

به سبک زلاتان؛ آرمان رمضانوویچ!

باز هم این آرمان رمضانی بود که در یک برهه حیاتی به داد استقلال رسید و با گلی فوق‌العاده شیرین، تیمش را در آستانه قهرمانی قرار داد.

به سبک زلاتان؛ آرمان رمضانوویچ!

به گزارش "ورزش سه"، ارسال ابوالفضل جلالی از چپ با ضربه سر ژستد همراه شد و او توپ را برای رمضانی کاشت، اما مهاجم آبی‌ها نتوانست ضربه اول را بزند. در ادامه فرصت برای حسین‌زاده مهیا شد که ضربه قیچی برگردان او به تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه مقابل رمضانی قرار گرفت تا این بازیکن با شلیکی تماشایی، سه امتیاز شیرین را به حساب استقلال واریز کند.

اما برای مرور عملکرد رمضانی باید کمی به عقب‌تر بازگشت.

سکانس اول: آرمان در استقلال؟ نه، این عکس فتوشاپ است!
بعدازظهر شنبه ۲۳ اسفند انتشار تصویری از آرمان رمضانی با پیراهن استقلال، تمام هواداران فوتبال در ایران را شوکه کرد. بازیکنی که در پرسپولیس توسط یحیی گل محمدی چندان به‌کار گرفته نشد و در دقایق اندکی هم که به میدان می‌رفت، نتوانست برای تیمش گلزنی کند و در پایان یک نیم‌فصل ناامیدکننده از جمع سرخ‌پوشان جدا شد.

1712381

مسئله‌ای که این انتقال را عجیب و غیرمنتظره کرد، این بود که در روزهای منتهی به عقد قرارداد آرمان و استقلال، هیچ خبری پیرامون علاقه آبی‌ها به بازیکن تقریباً مازاد پرسپولیس منتشر نشد و هیچ رسانه‌ای حتی از علاقه فرهاد به این بازیکن پرده برنداشته بود اما درج خبر پیوستن رمضانی به استقلال در رسانه رسمی باشگاه و ایستادن او در کنار احمد مددی مدیرعامل وقت آبی‌ها، هواداران دو تیم را متعجب کرد.

در لحظات اولیه انتشار این خبر، شاید خیلی‌ها گمان می‌کردند که این عکس ادیت شده و اصطلاحاً فتوشاپ باشد، مسئله‌ای که میزان عدم باورپذیری این انتقال را نشان می‌داد. واقعیت این است که هواداران پرسپولیس در آن روزها از این انتقال خوشحال بوده و آبی‌ها را بابت جذب بازیکنی با صفر گل زده دست می‌انداختند اما فرهاد مجیدی کسی بود که قاطعانه پشت انتخابش ایستاد و اعلام کرد که رمضانی را باتوجه‌به توانایی‌های فنی‌اش انتخاب کرده است.

سکانس دوم: لحظه‌ای برای رهایی و پرواز در آبادان
روزهای آغازین حضور آرمان در استقلال هم خوب پیش نمی‌رفت. او اغلب پشت سر مهاجمانی چون شیخ دیاباته و ارسلان مطهری، یا نیمکت‌نشین بود و یا برای دقایقی کوتاه وارد زمین می‌شد. از لحظه عقد قرارداد با استقلال تا ۱۱ دیدار پس از آن، رمضانی دقیقاً ۹۰ دقیقه برای تیمش به میدان رفت. به‌طور میانگین ۸٫۱۸ دقیقه در هر بازی. این اتفاق کار را برای او نیز سخت و دشوار کرده بود. بازیکنی که به امید درخشش راهی تیم رقیب شده بود ولی حتی دقایق حضور او در ترکیب تیم مجیدی از دوران بازی برای پرسپولیس هم کمتر شده بود و این مسئله زخم‌زبان هواداران تیم سابقش را نیز به‌همراه داشت.

1712400
1712401
1712402

اما تمام این اتفاقات نیز از تلاش رمضانی در تمرینات کم نکرد و او همچنان جسور و پرانگیزه به کارش در تیم و به حضور کوتاه در ترکیب استقلال ادامه می‌داد تا اینکه فرشته خوشبختی در آبادان روی شانه او نشست و تعویض طلایی مجیدی که در دقیقه ۸۲ وارد زمین شده بود، در ثانیه‌های پایانی موفق شد گل سه‌امتیازی را برای تیمش به ثمر برساند و استقلال را از یک بحران بزرگ خارج کند.

فرهاد مجیدی هفته قبل از این بازی، دربی تهران را به پرسپولیس واگذار کرده بود و پیش از آن نیز با شکست برابر ذوب‌آهن، تقریباً از کورس قهرمانی جامانده بود و حتی یک هفته قبل‌تر از آن هم برابر پیکان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شده بود و این گل رمضانی، به کابوس چهار دیدار متوالی بدون برد استقلال پایان و فرهاد را از یک بحران نجات داد.
1712399

1712398سکانس سوم: گلی برای جلوگیری از شگفتی سازی نود ارومیه
پس از تقابل استقلال با تیم دسته دومی نود ارومیه در جام حذفی، به‌حدی خیال آبی‌ها از صعود راحت بود که فرهاد تصمیم گرفت به تیم اصلی خود استراحت داده و با بازیکنان ذخیره‌اش به مصاف نود برود. دیداری که به شکل فوق‌العاده عجیبی پیش رفت و این تیم دسته دومی نود بود که پس از باز کردن دروازه استقلال، در آستانه شگفتی سازی قرار گرفت.

در دیداری که استقلال ۵۲ شوت به سمت دروازه حریف زد، این آرمان رمضانی بود که باز هم به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و با ضربه سری دقیق، مانع از حذف زودهنگام تیمش شد. آبی‌ها در نهایت آن دیدار سخت و دشوار را در ضربات پنالتی برنده شدند و باز هم ردپای آرمان در یک زمان حساس دیده شد.

1712395

1712396

1712397

سکانس چهارم: جنجالی‌ترین صحنه سال و گلی که سوخت
رمضانی می‌توانست در دیدار جام حذفی برابر نساجی نیز لقب ذخیره طلایی فرهاد را با خود یدک بکشد اما او در این دیدار بسیار بدشانس بود. بازیکنی که توانست روی ارسال عارف غلامی دروازه حریف را باز کند اما امیر عرب‌براقی داور مسابقه خطای او را اعلام کرد و گل حیاتی رمضانی سوخت. استقلال آن بازی را باخت و یک جام آبی‌ها از دست رفت تا رمضانی به سوپراستار تیم مجیدی تبدیل نشود.

سکانس پنجم: گلی که آزادی را منفجر کرد
سکانس آخر اثرگذاری‌های رمضانی، به دیدار شب گذشته برمی‌گردد. درست در لحظاتی که بازهم کار استقلال گره‌خورده بود، او با حضور ۱۶ دقیقه‌ای در بازی توانست یک گل حیاتی را برای آبی‌ها به ثمر برساند که شاید به معنای تقدیم جام در پایان فصل باشد. تأثیرگذاری آرمان تنها به این گل خلاصه نمی‌شود. او اگر اندکی خوش‌شانس بود، می‌توانست دقایقی پیش از آن، گلزنی کند اما ضربه این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد.

1712391

1712392

1712393

1712394

در روزی که پدر آرمان نیز برای تماشای بازی فرزندش در استادیوم آزادی حاضر شده بود، این مهاجم بلندقامت خوشحال‌ترین فرد روی کره زمین لقب گرفت تا بتواند با این گل، خیلی چیزها را به خیلی افراد ثابت کند. بازیکنی که با پیروی از زلاتان ابراهیموویچ، پس از هر بار گلزنی انگشتش را زیر پلکش گذاشته و از منتقدانش می‌خواهد تا موفقیت او را ببینند. رمضانی با این گل باز هم این جمله را ثابت کرد که او خریدی برای لحظه‌های خاص است.

عکس‌ها: امیرحسین خیرخواه، رضا سعیدی‌پور
نویسنده: جعفر احمدی

دیدگاه‌ها