کد خبر : 1823743 | 20 اردیبهشت 1401 ساعت 23:00 | 78.5K بازدید | 13 دیدگاه

سی سال فقط یک قهرمانی آورده‌اید؛

کونته و پپ علیه کلوپ تیم شدند!

آنتونیو کونته، سرمربی ایتالیایی تاتنهام مدعی شد تیمش مقابل لیورپول شایسته کسب پیروزی بوده است.

کونته و پپ علیه کلوپ تیم شدند!

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته دیدار تماشایی لیورپول و تاتنهام در استادیوم آنفیلد با تساوی 1-1 به اتمام رسید و مرسی سایدی‌ها دو امتیاز مهم را در کورس قهرمانی از دست دادند. یورگن کلوپ در پایان آن دیدار به انتقاد از سبک دفاعی بازی تیم آنتونیو کونته پرداخته و تاکید کرد علاقه ندارد تیمش با این روش بازی کند.‌ اگرچه این سرمربی آلمانی روز گذشته بابت صحبت‌های خود عذرخواهی کرد، اما آنتونیو کونته امروز بعد از ظهر در کنفرانس مطبوعاتی خود پاسخ او را داده و تاکید کرد این حرف‌ها مختص مربیانی است که به دنبال بهانه جویی می‌گردند.

1712480

آنتونیو کونته در ابتدا گفت: "مطمئنا اگر تیمی در آن دیدار شایسته کسب پیروزی بود، نامش تاتنهام بود نه لیورپول. من فکر می‌کنم خود یورگن کلوپ نیز متوجه شد که لیورپول آن شب یک امتیاز کسب کرد، نه اینکه دو امتیاز را از دست داده باشد. یورگن کلوپ مربی باهوشی است، اما او بعد از سوت پایان مسابقه کمی ناامید بود، اما شرایط برای من نیز به همین شکل بود. روز بعد بازی را آنالیز کردیم و بازیکنان تاتنهام حس می‌کردند پیروزی را از دست داده‌اند. برای یک مربی بزرگ نکته حائز اهمیت این است که روی تیم خود تمرکز کند، نه حریفان. تمرکز روی حریفان به این معنی است که می‌خواهید بهانه‌ای پیدا کنید و در حقیقت چیزی در روش کاری شما اشتباه پیش رفته است.

هر کسی که مرا می‌شناسد، به‌خوبی می‌داند که من می‌خواهم در هر مسابقه‌ای پیروز شوم و سعی می‌کنم این طرز فکر را به بازیکنانم منتقل کنم. بی تردید وقتی در یک تیم و در یک باشگاه فعالیت می‌کنم، آرزو و هدف من این است که برای کسب عنوان قهرمانی مبارزه کنیم. قهرمانی در لیگ انگلیس ساده و آسان نیست. گواردیولا گفت لیورپول در 30 سال اخیر یک بار فتح لیگ برتر شده و این نشان می‌دهد شرایط ساده نیست.

شاید گاهی اوقات قهرمانی در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا یا سایر مسابقات راحت‌تر از لیگ انگلیس باشد، زیرا اینجا باید با هیولاها روبه‌رو شوید. اما بعد از بازی با لیورپول واکنش خوبی از بازیکنانم دیدم. آنها در پایان بازی ناامید شدند، زیرا احتمال پیروزی در بازی را حس می‌کردند. در عین حال برای ما، برای یک مربی بزرگ و برای هر کسی، مهم است که یاد بگیریم بعد از بازی تمرکز روی تیم خودی مهم است، نه حریف.

آیا وقتی حرف‌های کلوپ را شنیدید تعجب کردید؟ 

راستش را بخواهید، کار یک سرمربی، ساده نبوده و شرایط بعد از بازی هم آسان نیست. باید سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید که این کار گاهی اوقات ساده نیست. اگر به‌خاطر داشته باشید من نیز در این فصل از یک نتیجه بد ناامید شدم. وقتی مقابل برنلی شکست خوردیم، اگر یادتان باشد تقصیر شکست را گردن خودم انداختم. گاهی اوقات ما کمی ناامید می‌شویم، به خصوص زمانی که به پایان فصل رسیده و می‌فهمید که یک بازی بد و یک نتیجه ضعیف می‌تواند هدف شما را تغییر دهد.

1712481

اما تکرار می‌کنم، من برای یورگن کلوپ احترام زیادی قائل هستم و می‌دانم که او برای من احترام زیادی قائل است. این فرصت خوبی برای او، برای من و همه مربیان است تا یاد بگیریم در طول فصل هرگز در مورد حریفان خود صحبت نکنیم. مهم این است که روی تیم خود و موقعیت‌هایی که می‌توانید در آنها بهتر عمل کنید متمرکز باشید. شما باید در مورد مشکلات خود صحبت کنید.

آیا پیروزی در ورزشگاه شما برای آرسنال غیرممکن خواهد بود؟ این بازی چقدر اهمیت دارد؟

ما در مورد یک بازی مهم در شرایط مختلف صحبت می‌کنیم. اولین و مهم‌ترین چیز این است که ما در این بازی یک هدف مهم داریم؛ کسب سهمیه لیگ قهرمانان. فکر می‌کنم این باید اولین دلیل برای پیروزی در این بازی باشد و مطمئنا ما به‌خوبی از اهمیت دربی شمال لندن برای هواداران خود واقفیم. این اولین بار است که تاتنهام در دربی در ورزشگاه خانگی خود کنار هواداران بازی می‌کند.

اما در عین حال به بازیکنانم باید از این لحظه لذت ببریم. زیرا رسیدن به سه بازی مانده به پایان فصل با هدف مهمی مانند حضور در لیگ قهرمانان به این معنی است که کارمان را خوب انجام می‌دهیم. کار تمام نشده، باید تلاش کنیم تا روز پنج‌شنبه مقابل آرسنال سه امتیاز را کسب کنیم. رسیدن به این هدف، آسان نخواهد بود زیرا ما در مورد یک تیم خوب و سازماندهی شده صحبت می‌کنیم.

میکل آرتتا او دو سال و نیم است که این مسئولیت را برعهده داشته و کارش را به‌خوبی انجام داده است. او این امکان را داشت که تلاش کند و شرایط تیمش را بهبود بخشد. اما در عین حال برای ماندن در این موقعیت و در این مقطع از فصل، باید انگیزه زیادی به ما بدهد تا روز پنج‌شنبه برای کسب سه امتیاز تلاش کنیم.

1712482

دیدگاه‌ها