کد خبر : 1823769 | 21 اردیبهشت 1401 ساعت 00:17 | 29.4K بازدید | 3 دیدگاه

بر اساس حکم قضایی، منعی وجود ندارد؛

بازی بزرگ هفته احتمالا با تماشاگر!

سرپرست برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت: در صورتی‌که شرایط فراهم باشد بازی پرسپولیس – سپاهان با تماشاگر برگزار می‌شود.

بازی بزرگ هفته احتمالا با تماشاگر!

به گزارش "ورزش سه"، پس از کش و قوس‌های فراوان و مطرح شدن نام ورزشگاه‌های متعدد سرانجام ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به‌عنوان میزبان دیدار پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر انتخاب شد. سهیل مهدی در گفت‌و‌گوی تلفنی خود با برنامه شب‌های فوتبالی در خصوص پروسه این انتخاب گفت: به‌واسطه حکم قضایی باید بازی پرسپولیس و سپاهان در دور برگشت به میزبانی پرسپولیس در شهر بی طرف برگزار شود. چنین بازی‌هایی که پرتماشاگر و پرمخاطب هستند باید در ورزشگاه‌هایی برگزار شوند که شرایط پذیرش، پخش تلویزیونی، چمن و دیگر مواردشان به حدی است که کیفیت برگزاری بازی را به حداکثر برسانند. ورزشگاه‌های خوب ما در آن هفته تقریبا هفتاد درصدشان درگیر مسابقات داخل خانه خود بودند.

او با تشکر از هیئت فوتبال کرمان و باشگاه گل گهر افزود: اولین گزینه اراک بود که می‌خواستیم مثل بازی رفت همان جا برگزار کنیم. خود پرسپولیس هم راغب بود اما آلومینیوم خودش بازی داشت. ورزشگاه‌های مختلفی مثل امام رضای مشهد، یادگار امام تبریز و انقلاب کرج مطرح شد. با در نظر گرفتن همه شرایط و اتفاقاتی که افتاد تشکر می‌کنیم از استان کرمان و باشگاه گل گهر که اجازه دادند این بازی در ورزشگاهشان برگزار شود. ورزشگاه شهید سلیمانی میزبان این مسابقه خواهد بود.

حضور تماشاگران در این بازی ابهام بزرگی بود که طبق گفته مهدی منعی بابت آن وجود ندارد: باتوجه به اینکه بازی رفت در شرایط کرونا بدون تماشاگر برگزار شد، باشگاه سپاهان سوالاتی در این مورد داشت که استعلاماتی را از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی گرفتیم. در حکم به‌واسطه اینکه تفسیری نشده و فقط به برگزاری بازی در شهر بی طرف اشاره و به موضوع تماشاگر اشاره‌ای نشده بود؛ این نکته را به ما متذکر شدند که بازی می‌تواند با تماشاگر باشد. انشالله در صورتی‌که شرایط فراهم باشد بازی با تماشاگر برگزار می‌شود.

سهیل مهدی در پاسخ به اظهارات مجری برنامه که پرسید "محرم نویدکیا در فوتبال ما به صفت اخلاق معروف است و وقتی معترض می‌شود حتما یک اتفاقی افتاده است. در مورد صحبت‌های او چه نظری دارید؟" گفت: من برای شخصیت محرم نویدکیا و همه فوتبالی‌ها احترام قائلم. آقای نویدکیا از موضع باشگاه خود صحبت‌هایی انجام دادند و من به دیده منت، شنونده فرمایشات ایشان هستم. یک نکته اما فراموش شده است. کمیته برگزار کننده مسابقات بر اساس مستندات، دستور العمل‌ها و تصمیماتی که ابلاغ می‌شود مجری و برگزار کننده مسابقات است. این کمیته تصمیم گیرنده نیست و مجری است. مجموعه وظایف ما اجرا است و اگر تصمیماتی به ما ابلاغ می‌شود اجرا می‌کنم. این رقابت هم علی‌رغم این که شاید مورد وفاق عزیزی مثل آقای نویدکیا نباشد ولی طبق نظر ارکان قضایی با تماشاگر برگزار می‌شود.

سرپرست برگزاری مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این سوال که چرا میزبان بازی بیست و چهارم اردیبهشت  بیستم اعلام می‌شود گفت: خیلی سعی کردیم که ورزشگاه‌های مختلفی را برویم و انتخاب کنیم. خود باشگاه پرسپولیس خیلی تلاش کرد زمین مناسب را انتخاب کند. ورزشگاهی که مناسب این بازی باشد اکثرشان میزبان بازی‌های تیم‌های خودشان بودند. ورزشگاه‌های زیادی در سطح کشور بررسی شد ولی بپذیریم که این بر می‌گردد به همان موضوع فینال جام حذفی که بین تهران تا تبریز هیچ ورزشگاه جایگزینی نداشتیم و مجبور شدیم دوباره به تهران برگردیم. کشورمان از نظر زیر ساخت مشکل دارد و دچار چنین مشکلاتی می‌شویم.

دیدگاه‌ها