کد خبر : 1823773 | 21 اردیبهشت 1401 ساعت 00:55 | 3.3K بازدید | 1 دیدگاه

طلایی: در مورد پشتوانه‌سازی چند سال بعد صحبت کنیم

به اعتقاد قهرمان سابق کشتی جهان در مورد پشتوانه‌سازی فدراسیون فعلی بعد از چند سال و نتیجه‌ای که کشتی‌گیران در آینده کسب می‌کنند، می‌توان صحبت کرد.

طلایی: در مورد پشتوانه‌سازی چند سال بعد صحبت کنیم

به گزارش ورزش سه و به نقل از تسنیم، محمد طلایی در مورد وضعیت شغلی‌اش در شرکت نفت که به دلیل حضور در اردوهای تیم ملی دچار مشکل شده بود، اظهار داشت: وزیر موافقت کرده و کارها در حال انجام است. در مقطعی که سیستم برای من قفل بود نه تعدیل مدرک شدم و نه پایه‌ام تغییر کرد، 17 ماه نیز حقوق نگرفتم. حالا امیدوارم که تمام مشکلات برطرف شود.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در مورد مباحثی که با تعویق بازی‌های آسیایی در مورد اعزام تیم به دو رویداد مهم در فاصله کم، ایجاد شده بود، تصریح کرد: در اغلب موارد فاصله بازی‌های آسیایی و جهانی کم بود، همیشه هم کادر فنی‌ها تلاش می‌کردند که در سبک وزن دو نفر را به دو مسابقه اعزام کنند که وزن کم کردن به کشتی‌گیر آسیب می‌رساند، ولی در سنگین وزن اعزام یک نفر مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی در مورد سابقه حضور خودش در بازی‌های آسیایی گفت: سال 1994، من به جهانی رفتم و اویس ملاح به بازی‌های آسیایی. سال 1998 علیرضا دبیر در جهانی تهران کشتی گرفت و من به بازی‌های آسیایی رفتم که برنز گرفتم. سال 2002 من در جهانی کشتی گرفتم و مسعود جوکار را به بازی‌های آسیایی بردند که آن مشکل پیش آمد و او وزن‌کشی را از دست داد.

طلایی تعویق بازی‌های آسیایی را خیلی در برنامه‌های تیم ملی تأثیرگذار ندانست و ادامه داد: وقتی تیم خوبی داشته باشی، خیلی فرقی ندارد. دوره رسول خادم خوب روی تیم‌های پایه کار شد، جوان‌های خوبی پشت سر هم به تیم‌های ملی معرفی شدند و ما در همه اوزان پشتوانه فنی خوبی داریم و تا چند سال آینده این فدراسیون مشکل کشتی‌گیر ندارد. بعداً و طی سه چهار سال آینده که این نسل نوجوانان به رده سنی بزرگسالان برسند مشخص می‌شود این فدراسیون از نظر فنی چطور کار کرده است. باید دید این نسل هم مثل آن نسلی که حسن یزدانی، علیرضا کریمی، یونس سرمستی، امین طاهری، پیمان یاراحمدی و ... را داشت می‌تواند در رده سنی بزرگسالان مطرح شده و نتیجه بگیرد یا خیر. آن نسل قبلی همه در رده بزرگسالان مدعی شدند.

وی تصریح کرد: اگر این نسل نوجوانان مدال جهانی بزرگسالان بگیرد، آن وقت می‌شود این فدراسیون را از نظر فنی و پشتوانه‌سازی نقد کرد. البته که این فدراسیون در کار توجه به زیرساخت‌ها و افزایش امکانات کشتی، خوب کار کرده است و کار فنی‌اش هم دو سه سال دیگر معلوم می‌شود. اینها زحمت می‌کشند و کاملاً مشخص است که درباره امکانات کشتی کار خوبی انجام شده است.

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان درباره قهرمانی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا نیز اظهار داشت: ایران از قدیم در آسیا مطرح بوده است، ولی این دلیل نمی‌شود در مورد نتیجه به دست آمده چیزی نگوییم. روی هم رفته کار می‌کنند. همین که کادری هستند که با هم هماهنگی دارند این قابل قبول است. مهم این است که با هم یکدل باشند و کار خوب پیش برود.

دیدگاه‌ها