کد خبر : 1823841 | 21 اردیبهشت 1401 ساعت 15:13 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

اختصاصی؛ دستور جلسه مجمع فدراسیون فوتبال

عزل عزیزی خادم و عزل هیات رییسه بررسی می‌شود

مجمع مهمی پیش روی فدراسیون فوتبال است؛ اینطور که از شواهد پیداست شاهد عزل و نصب‌های متعددی خواهیم بود.

عزل عزیزی خادم و عزل هیات رییسه بررسی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از 3 ماه از عزل شهاب عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال توسط اعضای هیات رییسه می‌گذرد؛ این روزها که فدراسیون با سرپرست موقت و البته مشورتی که از هیات رییسه می‌گیرد، اداره می‌شود شاهد اتفاقات عجیبی در بدنه آن هستیم.
اختلافات نظرات در هیات رییسه فدراسیون به اوج رسیده و حتی کار به جایی رسیده که جلسات این هیات هم با نرسیدن به حد نصاب از رسمیت می‌افتد و مصوبه ای ندارد.
در چنین شرایطی همه منتظر مجمع عمومی فدراسیون در روز 10 خرداد هستند تا تکلیف بسیاری از موضوعات روشن شود.
در فاصله کمتر از 20 روز تا مجمع فدراسیون فوتبال دستور این جلسه مشخص شده وهمانطور که پیش‌بینی می‌شد مهم ترین موضوع به تایید یا رد عزل عزیزی خادم برمی‌گردد. 
طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال هیات رییسه می‌تواند رییس را با استناد به موارد قانونی عزل کند اما این موضوع یک پیشنهاد است که از سوی اعضا مطرح می‌شود و برای نهایی شدن نیاز به تایید و رای مجمع فدراسیون فوتبال دارد. به همین خاطر طی هفته های گذشته شهاب‌الدین عزیزی خادم و همکارانش بارها اعلام کردند که منتظر نظر نهایی مجمع فدراسیون فوتبال هستند.
مهم ترین اتفاقی که در مجمع فدراسیون در روز 10 خرداد رخ می‌دهد رای گیری از سوی اعضای مجمع درباره عزیزی خادم است. اعضای مجمع باید به صورت کتبی و با رای کتبی خود اعلام کنند که آیا موافق تصمیم هیات رییسه مبنی بر عزل رییس هستند یا خیر.
همین موضوع سبب شده تا عزیزی خادم بسیار امیدوار به مجمع فدراسیون بماند. رییس برکنار شده فدراسیون در بیانیه ای که چندی قبل منتشر کرد هم اعلام کرده بود هنوز ارتباطش با فدراسیون قطع نشده و این مساله در گروی تصمیم اعضای مجمع است. تصمیمی مهم که در روز 10 خرداد اتخاذ خواهد شد و باید دید نظر نهایی عضو های پرتعداد مجمع فدراسیون در خصوص عزیزی خادم چیست. 
نکته قابل توجه دیده شدن عزیزی خادم بعد از مدتها در یک محفل فوتبالی است؛ رییس برکنار شده قرار است روز 10 خرداد در مجمع حضور یابد و دفاعیاتش را ارائه کند و در انتظار تصمیم گیری بماند. 
از سوی دیگر بعد از برکناری عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، تعدادی از افرادی که توسط او منصوب شده بودند هم از فدراسیون عزل شدند که در مجمع 10 خرداد درباره آنها نیز تصمیم گرفته خواهد شد.
اما مساله مهم دیگر تصمیم گیری اعضای مجمع روز 10 خرداد درباره برخی اعضای هیات رییسه است. با توجه به اینکه هیات رییسه کنونی فدراسیون فوتبال با رای مجمع انتخاب شدند حالا در دستور جلسه آمده که درباره برخی اعضای این هیات باید تصمیم گیری شود. به همین خاطر احتمال اینکه برخی اعضای کنونی هیات رییسه از سمت شان عزل شوند هم بسیار زیاد است.
گمانه زنی هایی نیز در این خصوص آغاز شده و احتمالا شاهد برکناری برخی از اعضای هیات رییسه و حضور افراد جدید در این هیات هم خواهیم بود. پیشنهاد عزل برخی ارکان فدراسیون از سوی برخی افراد در هیات رییسه مطرح شده که مجمع باید درباره اش تصمیم بگیرد.
در جلسه 10 خرداد همچنین گزارشی از فعالیت های مالی از سوی خزانه‌دار ارائه خواهد شد.
نکته مهم این است که روسای ارکان قضایی فدراسیون فوتبال یعنی کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف باید در این جلسه حاضر باشند و بر امور نظارت کنند.

دستور جلسه مجمع 10 خرداد فدراسیون فوتبال را به طور کامل در تصویر مشاهده می‌کنید.
 

1712633

دیدگاه‌ها