کد خبر : 1823855 | 21 اردیبهشت 1401 ساعت 16:27 | 418.4K بازدید | 70 دیدگاه

ارزش خودت را پایین آوردی لئو

واکنش‌ها به عکس جنجالی مسی در عربستان

پذیرفتن عنوان سفیر گردشگری عربستان انتقاد به ستاره آرژانتینی پاریس را افزایش داده است.

واکنش‌ها به عکس جنجالی مسی در عربستان

به گزارش "ورزش سه"، سفر غیرمنتظره لیونل مسی به کشور عربستان با واکنش‌های زیادی همراه بود. سفر روز دوشنبه فوق ستاره آرژانتینی پاریس سن ژرمن به این کشور خبرساز شد. وزیر گردشگری سعودی‌ها تصمیم گرفت تا این بازیکن را به‌عنوان سفیر گردشگری عربستان انتخاب کرد. تصمیمی که موافقان و مخالفان زیادی داشت و پای رونالدو نیز به این مسئله باز شد.

1712432

 

سفر اخیر لیونل مسی به عربستان سعودی با سفر نخست او متفاوت بود. مسی پیش‌ازاین در سال ۲۰۱۱ و برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی کشورش و عربستان و همچنین دیدار برزیل و آرژانتین راهی عربستان شده بود. او برای برگزاری دیدار سوپرجام اسپانیا میان تیم سابقش بارسلونا و اتلتیکومادرید هم به ریاض سفرکرده بود. این بار لیونل مسی با اهداف دیگری پایش را به جده گذاشت. در واقع او به‌صورت رسمی به‌عنوان سفیر گردشگری کشور عربستان معرفی و انتخاب شد. 

1712431


مسی به دعوت هیفا آل سعود معاون وزیر گردشگری عربستان به این کشور سفر کرد و احمد  الخطیب وزیر گردشگری عربستان سعودی روز دوشنبه در توییتر خود اعلام کرد که لیونل مسی ستاره باشگاه فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن سفیر گردشگری در این کشور شده است. 
وزیر عربستان سعودی در حساب کاربری خود در توییتر گفت: امروز به لیونل مسی و دوستانش برای سپری کردن یک تعطیلات ویژه در عربستان سعودی خوش آمد می‌گویم که باعث می‌شود گنج‌های دریای سرخ کشف شود و فصل جدیدی در عربستان، شهر جده و تاریخ این کشور ایجاد شود. این اولین سفر مسی به سرزمین پادشاهی نیست و آخرین سفر او نیز نخواهد بود و من خوشحالم که مسی را به‌عنوان سفیر گردشگری عربستان معرفی می‌کنم.

1712651

 

این اقدام مسی البته واکنش هایی منفی را نیز به دنبال داشت و برای خیلی باورپذیر نیست که مسی سفیر صنعت گردشگری عربستان شده باشد. توئیت های انتقادی زیادی علیه مسی شاهد هستیم. برای مثال می توان به این نمونه اشاره کرده:« از قیافه مسی مشخص است که از درجه حرارت ۴۵ درجه لذت می‌برد!»

ویل اوکالاگان روزنامه نگار هم در مقاله ای انتقادی علیه مسی در "OTBSPORTS" نوشت که در آن به نامه گروهی از خانواده های زندانیان و مخالفان سعودی اشاره شده است:« شما الهام‌بخش میلیون‌ها نفر هستید و آنچه می‌گویید و انجام می‌دهید واقعاً مهم است. به صراحت می گوییم که شما قدرت عظیمی دارید، اما این قدرت، مسئولیت بزرگی نیز به همراه دارد.

1712652

 

رژیم سعودی می خواهد از شما برای شستن اعتبار خود استفاده کند. فعالان حقوق زنان، واعظان اصلاح طلب، فعالان شیعه، مبارزان دموکراسی، در واقع هرکسی که رژیم را مورد انتقاد قرار دهد یا حتی آن را زیر سوال ببرد ممکن است با حبس طولانی مدت و در برخی موارد با مجازات اعدام روبرو شود. اگر به بازدید از عربستان "بله" بگویید، در واقع به همه نقض حقوق بشر که امروزه در عربستان سعودی مدرن رخ می دهد، بله می گویید. جهان باید در مقابل کسانی که دیگران را زیر پا می گذارند، بایستد».

اوکالاگان معتقد است مسی با پذیرش این مسئولیت، از ارزش های انسانی خود کاسته است. فوتبالیستی که جام جهانی پیش رو را به عنوان آخرین فرصت درخشش خود می بیند.

دیدگاه‌ها