کد خبر : 1823884 | 21 اردیبهشت 1401 ساعت 19:03 | 83.7K بازدید | 9 دیدگاه

اکوادور حذف خواهد شد؟

فیفا بیانیه داد؛ شیلی به حضور در جام جهانی امیدوار شد

با بیانیه رسمی امروز فیفا، تیم ملی شیلی حالا امیدوار به صعود به جام جهانی شده است.

فیفا بیانیه داد؛ شیلی به حضور در جام جهانی امیدوار شد

به گزارش "ورزش سه"، فیفا پرونده انضباطی را در رابطه با نقض احتمالی بازی کردن بایرون کاستیو در ترکیب تیم ملی اکوادور در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، بررسی خواهد کرد. فدراسیون فوتبال شیلی اخیرا مدعی شده بایرون کاستیو تابعیت کشور اکوادور را نداشته و به‌صورت غیرقانونی در این تیم بازی کرده است. در صورت اثبات این ادعا، اکوادور از شرکت در جام جهانی محروم و تیم ملی شیلی جایگزین آنها خواهد شد. تیم اکوادور به‌همراه برزیل، آرژانتین و اروگوئه مستقیماً به جام جهانی راه یافت. همچنین پرو نیز که پس از اکوادور پنجم شد، در مرحله پلی‌آف بازی خواهد کرد.

1712694

در بیانیه فیفا آمده است: "این سازمان از فدراسیون اکوادور و فدراسیون فوتبال پرو دعوت کرده است تا شواهد و مدارک خود را در کمیسیون انضباطی فیفا ارائه کنند."

بایرون کاستیو، مدافع اکوادور توسط گوستاوو آلفارو، سرمربی این تیم برای دیدار مقابل پاراگوئه، شیلی، اروگوئه، بولیوی، ونزوئلا و آرژانتین، در بازی‌های کلیدی این تیم برای دستیابی به یکی از سهمیه‌های مستقیم جام جهانی در ترکیب قرار گرفته بود. فدراسیون شیلی چندی قبل اعلام کرد شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد این بازیکن در کلمبیا به دنیا آمده است.

این نهاد فدراسیون اکوادور را به داشتن "اطلاعات کامل" و جعل اسناد از این بازیکن متهم کرده و گفت: "تحقیقات انجام شده در اکوادور، از جمله گزارش قانونی از اداره ملی ثبت احوال، وجود برخی ابهامات در شناسنامه ارائه شده توسط بازیکن را نشان می‌دهد." فدراسیون فوتبال شیلی امیدوار به ثابت شدن این ادعا و رسیدن به جام جهانی در هفته‌های آینده است.

دیدگاه‌ها