کد خبر : 1823977 | 22 اردیبهشت 1401 ساعت 13:17 | 32.9K بازدید | 10 دیدگاه

سکوت پیشکسوت داوری فوتبال ایران با کنایه و توضیح شکسته شد

یک ریال پول خلاف پیدا کردید، من از کره زمین می‌روم!

علی خسروی خطاب به مسئولان برگزاری جشنواره برترین‌های قرن، از عدم حضور اعضای جامعه داوری در بین چهره‌های برتر گلایه کرد.

یک ریال پول خلاف پیدا کردید، من از کره زمین می‌روم!

به گزارش "ورزش سه" علی خسروی یکی از مدعوین به مراسم اختتامیه جشنواره «یکصد» برای انتخاب برترین‌های ورزش ایران در قرن بود؛ خسروی درباره این مراسم گفت: خیلی مراسم خوبی بود، اما من خیلی برایم جالب است چون ما چند داور در سطح بین‌المللی داریم مثل علی نیلی بسکتبال یا محمد فنایی، پورسلمان، آقای امامی و آقای سیف‌الله‌پور، حالا خود من که داور بازی‌های محلات بودم و المپیک که رفته بودم، المپیک گل کوچیک بود! ولی فکر می‌کنم جای داوران خالی بود.

وی افزود: ‌مظلومیت جامعه داوری بر همه رشته‌ها عیان شد، بلند هم می‌گویم؛ اصلا اسم داوران نبود، یعنی داور در این مملکت نقش لاستیک زاپاس را دارد، مگر می‌شود ما این همه داور در سطح جهان و المپیک در تمامی رشته‌ها داشته باشیم، از جمله تکواندو، شنا، تنیس، والیبال، بسکتبال و ... . به نظر من جای داوران خالی بود ولی مراسم خیلی خوب بود، به نظر من انتخاب‌ها خیلی خوب و البته سخت بود.

خسروی در ادامه صحبت‌هایش پیرامون مراسم برترین‌های قرن گفت: آنجا که حسین رضازاده نشست و بهترین ورزشکار شد حسن یزدانی؛ شاید خود حسین هم قبول دارد؛ دست‌شان درد نکند ولی جای بهترین داور خالی بود.

علی خسروی درباره وضعیت داوری ایران در آستانه 4 هفته پایانی لیگ برتر گفت: ما در جلسات کمیته داوران، بحث‌مان همین است که در این 4 هفته بهترین داوران برای بازی‌های حساس مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان و تیم‌هایی که بحث سقوط دارند، انتخاب شوند؛ خیلی به داورها سفارش کردیم که محکم و قدرتمند قضاوت کنند تا تیم‌ها خیال‌شان از بحث داوری آسوده شود. این کمیته داوران، کمیته داوران عدالت‌محور است، درست است که در فضای مجازی خیلی علیه ما صحبت شد و روزی 10 هزار فحش به خانواده و اموات من آمد ولی بدانید که این کمیته داوران، کمیته داوران عدالت‌محور است و بهترین داورها را برای بازی‌های حساس انتخاب می‌کند.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران در واکنش به خرید دستگاه رادیویی برای داوران توضیح داد: دستگاه‌ها، خریداری شده اما بعضی از آن‌ها جنس‌شان خوب نبوده است؛ بعضی از داوران با خودشان از این شهر به آن شهر می‌برند و یک‌سری از داورها باهم به‌صورت اشتراکی استفاده می‌کنند، ما سال‌های قبل هم پیشنهاد دادیم که در استادیوم‌های برگزاری بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک، دستگاه نصب شود تا داوران استفاده کنند. البته قیمت دستگاه‌ها گران نیست اما می‌دانید که وضعیت فدراسیون چگونه است، به نظر من دستگاه رادیویی خیلی لازم است، VAR هم خیلی لازم است و امیدوارم که زودتر این‌ها انجام شود تا بهانه برای اعتراض نباشد.

خسروی درباره زمان ورود VAR به فوتبال ایران گفت: نه، به این زودی‌ها نخواهد آمد.

علی خسروی درباره شکایتش از فرهاد مجیدی توضیح داد: من هیچ شکایتی نکردم، من فقط شکایت‌هایم را عادت دارم که به خدا ببرم؛ سال‌ها آدم‌های مختلف به من تهمت زدند ولی مهم این است که علی خسروی مانده و خیلی از داورها فراموش شده‌اند. الان هم دارم می‌گویم، اگر هر کسی، هر مدیری، هر مسئولی، هر نیروی نظارتی‌ای یک ریال در زندگی من پول خلاف پیدا کرد، از ایران که نه بلکه از کره زمین می‌رویم.

پیشکسوت داوری ایران در بخش پایانی گفت‌وگوی خود توضیح داد: این‌ها همه یک‌سری لاف‌های سیاسی و رسانه‌ای است که می‌خواهند تهمت بزنند. من نه به کسی تهمت می‌زنم و نه از کسی می‌ترسم، فقط شکایتم را به خدا می‌برم.

دیدگاه‌ها