کد خبر : 1824063 | 23 اردیبهشت 1401 ساعت 11:39 | 6.2K بازدید | 2 دیدگاه

قرص ضدالتهاب مصرف نکنم لنگ می‌شوم!

نادال بعد از شکست در رم: در رولان گاروس جبران می‌کنم!

اسطوره اسپانیایی دنیای تنیس بار دیگر به این نکته اشاره کرد که مصدومیتش مزمن است و همین موضوع دوران ورزشی‌اش را تحت‌الشعاع قرار داده است.

نادال بعد از شکست در رم: در رولان گاروس جبران می‌کنم!

به گزارش "ورزش سه" رافائل نادال که دیشب در اولین مسابقه‌اش در مسترز مادرید به مصاف دنیس شاپووالوف می‌رفت، پس از اینکه با وجود برتری در ست اول، مسابقه را به حریف جوانش واگذار کرد بار دیگر فاش کرد که مصدوم نیست، بلکه با مصدومیت زندگی می‌کند و اگر قرص‌های ضد التهاب نخورد پایش لنگ می‌زند!
مصدومیت مزمن نادال از ناحیه پای چپش که به سندرم مولر وایس معروف است، باعث شد او از یکی از تورنمنت‌های مورد علاقه اش یعنی رم کنار برود. نادال در حالی که به همان سطحی که قبل از آسیب دیدگی دنده هایش داشت و نزدیک به دو ماه او را از زمین بازی دور نگه داشته بود، بازگشته بود و رقیب خود را در ست اول با نتیجه 6-1 شکست داد، اما پایش مانع از حفظ ریتمش شد.
او در کنفرانس مطبوعاتی‌اش بعد از بازی گفت: "درک عملکرد امروزم سخت است، قصد ندارم نقش قربانی را بازی کنم. فردا با حالی مرگبار از خواب بیدار می شوم زیرا قرار نیست چیزی بخورم، من با مقدار زیادی ضد التهاب زندگی می کنم. اگر این کار را نکنم نمی توانم تمرین کنم. اگر هیچ ضد التهابی مصرف نکنم لنگ می شوم. تا زمانی که موضوع را تحمل کنم و مغزم دستور بدهد، همین‌طور ادامه می‌دهم."

 

1712974


وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر مصدوم نیست، بلکه با مصدومیت زندگی می کند، خاطرنشان کرد: "من مصدوم نیستم، بازیکنی هستم که با مصدومیت زندگی می کنم، همیشه با من است و امروز هم یکی از آن روزهاست. پیچیده است. تلاش می‌کنم، اما برایم سخت است. خیلی روزها نمی‌توانم خوب تمرین کنم، امروز در اواسط ست دوم اینطور به نظرم رسید. شما باید خوب حرکت کنید تا در بالاترین سطح رقابت کنید و من اصلا نمی توانم این کار را انجام دهم. فقط باید بجنگم، باید برگردم و اکنون ناراحتم، این تورنمنتی است که خیلی دوست دارم و بیرون بودن از آن چیزی است که من آن را دوست ندارم، اما باید قدرش را بدانی. همه چیز مثبت است، باید آن را بپذیری و ادامه بدهی. روزی می رسد که مغزم به من بگوید کافی است. من بازی می کنم تا خوشحال باشم، البته درد شادی را از تو می گیرد و نه فقط برای بازی، بلکه برای زندگی. مشکل من این است که روزهای زیادی با درد زیادی زندگی می کنم. من از کاری که انجام می‌دهم لذت می‌برم، اما روزهای زیادی برای من ناراحتی ایجاد می‌کند."

علی‌رغم شکست، نادال در ست اول بسیار برتر از رقیب خود بود و پیروزی شش بر یک او نمایانگر همین موضوع بود: "برای مدتی از زمانی که برگشتم در بهترین سطح خود بازی کرده ام، نمی خواهم از این باور دست بکشم. می‌جنگم تا فرصتی برای خودم ایجاد کنم. من در آن شکست نخواهم خورد، من آن را به بهترین شکل ممکن انجام خواهم داد. در صورت وجود احتمال برگشتن مصدومیت، من آماده مبارزه با آن هستم. این چیزی است که من می دانم چگونه انجام دهم".

 

1712975


نادال که از حذف شدن در رم زودتر از آنچه دوست داشت متاثر بود، فاش کرد که نمی‌داند در رولان گاروس چگونه خواهد بود: "نمی‌دانم فردا چه خواهد شد، نمی‌دانم دو هفته دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد. آن‌چه که می‌دانم این است که می توانم روی تیم پزشکی‌ام در پاریس حساب کنم و این به من کمک خواهد کرد."
البته نادال کنفرانس را با امیدواری به پایان برد: "بیایید به آینده نگاه کنیم، ذهن من هنوز آماده است تا چالش جدید را انجام دهم. من هنوز معتقدم که هفته آینده گزینه‌هایم را خواهم داشت. فقط باید پاهایم را جمع و جور کنم تا به من اجازه بازی بدهند. من مطمئن هستم، چیزهای مثبتی دیده ام."
ماتادور بعد از شکست در رم خودش را آماده گرنداسلم دوم سال می‌کند تا بعد از قهرمانی در اوپن استرالیا شانسش را برای جنگیدن در پاریس محک بزند و برای گرنداسلم شماره ۲۲ تلاش کند.

دیدگاه‌ها