کد خبر : 1824138 | 23 اردیبهشت 1401 ساعت 20:55 | 30.6K بازدید | 34 دیدگاه

اتفاق در شهر دیگری رخ داد اما ما محروم شدیم؛

مطهری: احترام متقابل حلقه گم شده فوتبال ما است

حمید مطهری در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان نسبت برگزاری بازی در زمین بی طرف انتقاد کرد.

مطهری: احترام متقابل حلقه گم شده فوتبال ما است

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس فردا در شرایطی به مصاف سپاهان می‌رود که برای حفظ شانس قهرمانی در لیگ بیست و یکم نیاز به پیروزی در این مسابقه دارد. حمید مطهری به دلیل محرومیت یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از این بازی حاضر شد و گفت: باید از مسئولین شهر سیرجان و باشگاه گل گهر تشکر کنم که این شرایط را فراهم کردند تا پرسپولیس بتواند اینجا از سپاهان میزبانی کند. قبل از اینکه راجع به بازی فردا صحبت کنم می‌خواستم به این نکته اشاره کنم که یک حلقه مفقود شده در فوتبال‌مان داریم و آن هم احترام متقابل است.

وی افزود: متاسفانه در فوتبال ما این روزها احترام خیلی کم شده؛ قدیم خیلی به همدیگر احترام می‌گذاشتند و ما هم از اسطوره ها و پیشکسوت هایمان یاد گرفته‌ایم اما در دوره های جدید این را نمی‌بینید و هر روز چالش های جدیدی می‌بینید. قبل از شروع مسابقه دست اندرکاران، مسئولین، بازیکنان و مربیان صحبت های غیرحرفه ای انجام می‌دهند و بعضی هواداران صحبت های خیلی بدی را در فضای مجازی مطرح می‌کنند. به نظر من این برای فوتبال ما قشنگ نیست. فردا بازی بزرگی است و می‌بینیم که همیشه برای این بازی ها یا دربی حاشیه درست شده است. دوست دارم بگویم همه به هم احترام بگذارند. احترام متقابل حلقه مفقود شده فوتبال ایران است و دوست دارم همه به هم در هر شرایطی احترام بگذارند و با صحبت های غیرمنطقی برای خودمان هوادار جذب نکنیم.

1713043

مربی پرسپولیس با انتقاد از برگزاری بازی در زمین بی طرف بیان کرد: ما میزبان هستیم. من اصلا نمی‌دانم چرا باید بازی در زمین بی طرف انجام شود. اتفاق در یک شهر دیگر رخ می‌دهد اما پرسپولیس از میزبانی محروم می‌‌شود؛ برای من واقعا این اتفاق هنوز گنگ است که چرا باید این اتفاق رخ بدهد و بازی در شهر ثالث برگزار شود. تشکر ویژه از سیرجانی های عزیز و هواداران‌شان که همیشه به ما لطف داشتند اما به صورت کلی می‌گویم چرا باید چنین اتفاقی بیفتد و در دقیقه ۹۰ هم اعلام کنند بدون تماشاگر است. این ظلم بزرگی به هواداران سیرجانی پرسپولیس است که دوست داشتند بازی را از نزدیک ببینند. تیم ما این میزان هزینه کرد و به این شهر آمد که بتواند هواداران سیرجانی را هم راضی کند که به ورزشگاه بیایند و نشاط و شادابی ایجاد شود اما یکباره در دقیقه ۹۰ گفتند هواداران هم نمی‌توانند بیایند. هضم اینها برای من که حرفه ای کار می‌کنم خیلی سخت است. اینها کمک به فوتبال ما نمی‌کند و شرایط بدی را رقم می‌زند.

مطهری در ادامه گفت: در خصوص احترام متقابل اگر یک خاطره هم بگویم بد نیست؛ مصاحبه پائولو مالدینی را می‌دیدم که می‌گفت در دربی میلان که یک بازی فوق العاده سنگین و درگیرانه است مالدینی کاپیتان میلان بوده و زانتی هم کاپیتان اینتر. در بازی درگیری های شدید وجود داشته و این دو نفر با هم برخورد سنگینی می‌کنند و هر دو همزمان بلند می‌شوند و به یکدیگر می‌گویند ببخشید کاپیتان. این مسائل فوتبال ما را بزرگ می‌کند؛ اینکه همه به هم احترام بگذاریم. دوست داشتم این را هم یادآوری کنم.

او در مورد تیم سپاهان عنوان کرد: سپاهان تیم قابل احترامی است و همه این را می‌دانند. تیمی است که در بخش حمله سرعت بسیار خوبی دارد. باید بتوانیم این تیم را کنترل کنیم و باید در زمان دفاع کردن فشرده بازی کنیم چون سپاهان تیمی است که اگر به آن فضا بدهیم به خوبی از فضاها استفاده می‌کند. پس بنابراین در دفاع تیمی باید متمرکز باشیم و فشرده بازی کنیم و شیفت های دفاعی را به خوبی رعایت کنیم تا بتوانیم در بخش حمله آنها را کنترل کنیم. در بخش حمله خودمان هم مرور تاکتیک کردیم و می‌دانیم از چه راه هایی به سپاهان ضربه بزنیم. امیدوارم فردا در مرحله اول یک بازی فوق العاده جذاب و زیبا برای بیننده های تلویزیونی باشد و در نهایت با سه امتیاز برای پرسپولیس تمام شود. ما در کورس قهرمانی هستیم و باید انرژی فوق العاده ای برای بازی فردا بگذاریم تا بتوانیم سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم.

مطهری در پایان درباره مصدومان و محرومان پرسپولیس گفت: وحید امیری و عیسی آل‌کثیر دو سه روز قبل جراحی داشتند؛ برایشان آرزوی سلامتی می‌کنم، جایشان واقعا خالی است اما امیدوارم بچه ها نه تنها جای آنها را پر کنند بلکه با دوندگی زیاد بتوانند سه امتیاز را بگیرند و به وحید، عیسی، فرشاد فرجی و بازیکن تاجیک که مصدوم هستند تقدیم کنند.

دیدگاه‌ها