کد خبر : 1824186 | 24 اردیبهشت 1401 ساعت 10:58 | 13.4K بازدید | 4 دیدگاه

شیوه جدید برگزاری CL بلای‌ جان جام اتحادیه می‌شود؟

تغییرات ایجاد شده در نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان تردیدهای جدی درباره آینده جام اتحادیه انگلیس ایجاد کرده است.

 شیوه جدید برگزاری CL بلای‌ جان جام اتحادیه می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، یوفا چند روز قبل قوانین جدیدی را برای برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان از فصل 25-2024 اعلام کرد. 
بر این اساس مرحله گروهی این رقابت‌ها قرار است از شش بازی به هشت بازی افزایش پیدا کند و تمامی این رقابت‌ها در طول 10 هفته در فصل پاییز برگزار خواهد شد. این در حالی است که دیدارهای لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا نیز باید برگزار شود. 
چنین برنامه فشرده و دشواری به این معناست که تیم‌های انگلیسی حاضر در این رقابت‌ها احتمالا فرصتی برای حضور در مسابقات جام اتحادیه انگلیس نخواهند داشت. 
مدیران لیگ فوتبال انگلیس در حال بررسی گزینه‌هایی برای حفظ این رقابت 62 ساله هستند، شرایطی که به باشگاه‌های بزرگ اجازه می‌دهد که بدون رقابت حتی تا نیمه نهایی پیش بروند اما همه چیز باید با مشورت لیگ برتر اجرا شود. 

 

1713083


اتحادیه فوتبال انگلیس به همراه لیگ برتر و سازمان لیگ فوتبال این کشور در سال 1992 و همزمان با راه‌اندازی رقابت‌های لیگ برتر در توافقی سه طرفه به این نتیجه رسیدند که تمامی باشگاه‌ها لزوما باید هر فصل در رقابت‌های جام اتحادیه حضور داشته باشند و اگر باشگاهی در این مسابقات شرکت نکند در واقع این قانون را نقض کرده است. 
غیبت شش باشگاه بزرگ انگلیس در جام حذفی می‌تواند ضربه مالی هنگفتی به سازمان لیگ فوتبال این کشور بزند، چرا که آنها قرارداد حق پخش تلویزیونی 80 میلیون پوندی با اسکای اسپورت دارند که تا سال 2024 ادامه دارد. 
اگر تیم‌های مطرح انگلیسی در این رقابت‌ها شرکت نکنند، ارزش قرارداد بعدی که برای پخش این مسابقات به امضا می‌رسد به شکل قابل توجهی پایین خواهد آمد. 
مذاکرات درباره این موضوع و شرایط برگزاری آن ادامه خواهد داشت. این در حالی است که رقابت‌های جام حذفی انگلیس از ماه ژانویه آغاز شده و تغییر در شیوه برگزاری لیگ قهرمانان تاثیر خاصی روی آن نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها