کد خبر : 1824388 | 25 اردیبهشت 1401 ساعت 03:45 | 166.3K بازدید | 24 دیدگاه

قهرمان بیشترین سهم را دارد؛

تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که آبی‌پوشان پایتخت نماینده بیشتری در این بین دارند.

تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که استقلال با کسب پیروزی مقابل فولاد و با توجه به شکست پرسپولیس برابر سپاهان، قهرمانی خود را قطعی کرد و با نمایش خوب و بهتری که نسبت به شاگردان نکونام در شهر اهواز ارائه کرد، سه بازیکن در تیم منتخب به خود اختصاص داد.

طلایی پوشان اصفهان با برد ارزشمند و مهمی که برابر پرسپولیس به دست آوردند و شانس نایب‌قهرمانی پیدا کردند، گل‌گهر با پیروزی حیاتی در دربی استان کرمان و صعود به رده چهارم جدول و آلومینیوم اراک با عبور از سد صنعت نفت آبادان، هر یک دارای دو بازیکن در تیم منتخب هفته هستند و دو بازیکن دیگر از هوادار تهران و شهرخودرو مشهد انتخاب شده‌اند که اسامی آنها و شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

🟨 دروازه‌بان
محسن فروزان(گل‌گهر)
برد در دربی استان کرمان اهمیت زیادی برای امیر قلعه‌نویی و مجموعه گل‌گهر داشت که محسن فروزان با نمایش مطمئن در درون دروازه تیمش کاری کرد تا حملات پرتعداد مس رفسنجان همراه با امتیاز و برد نباشد و در سمت مقابل شرایط روحی خوبی برای سیرجانی‌ها به وجود بیاورد که بتوانند از این بازی حساس سربلند بیرون بیاید و به جمع چهار تیم بالای جدول برسد. محسن فروزان که این فصل یکی از بهترین سال‌های فوتبالی خود را پشت سر می‌گذارد، برابر مس رفسنجان نیز کم‌اشتباه و مطمئن ظاهر شد و با واکنش‌ها و خروج‌های به موقع کاری کرد تا تیمش برای دومین مسابقه متوالی به پیروزی برسد.

1712287

🟦 مدافعان

فریبرز گرامی(هوادار)
مدافع باتجربه هوادار در روز پیروزی شاگردان عنایتی در خانه، یکی از چهره‌های شاخص تیمش بود و در مقابل ضدحملات حریف قعرنشین، هوشیارانه عمل کرد و اجازه نداد تا فجری‌ها به گل تساوی در تهران دست پیدا کنند؛ درخشش گرامی در قلب خط دفاعی بنفش‌پوشان تهرانی با عملکردی مناسب در دوئل‌های زمینی و نبردهای هوایی باعث شد تا شاگردان عنایتی ضمن کسب ۳ امتیاز خانگی، به کلین‌شیتی ارزشمند برابر فجرسپاسی دست پیدا کنند و عملکرد خوب مدافع باتجربه این تیم او را در جمع بازیکنان منتخب هفته قرار داد.

1713428


عارف غلامی(استقلال)
مدافع جوان آبی‌ها بی‌توجه به شایعات مربوط به لژیونر شدنش در فصل آینده، تمام تمرکزش را در دیدار مقابل فولاد خوزستان روی عملکردش درون زمین گذاشت تا در پایان بازی، فرهاد مجیدی بابت از دست دادن عارف حسرت نخورد. غلامی که به هماهنگی بالایی با دانشگر و داسیلوا رسیده بارها روی حملات پریرا و انصاری به وظایف دفاعی‌اش عمل کرد و مثل همیشه در نبردهای هوایی موفق بود تا در کنار دقت پاس بالایش به نسبت سایر مدافعان، استحقاق کافی برای قرارگیری در تیم منتخب هفته را داشته باشد.

1713433


میلاد فخرالدینی(آلومینیوم)
صنعت نفت با حضور حسن بیت‌سعید در ترکیب بیشتر برنامه خود را روی نفوذ از جناح راست آلومینیوم گذاشته بود، اما عملکردی که میلاد فخرالدینی داشت، اجازه نداد آبادانی‌ها به خواسته خود دست پیدا کنند و حملات خطرناکی از آن سمت به وجود بیاورند. مدافع راست با تجربه آلومینیوم با وجود اینکه بازی هفته آینده مقابل استقلال و تیم سابق خود را به دلیل محرومیت از دست داد، اما با یک ضربه ایستگاهی فوق‌العاده در دقیقه ۲ دیدار مقابل صنعت نفت، پایه‌گذار برد خانگی تیمش شد و علاوه بر آن، با قطع توپ، برتری در دوئل‌های زمینی و دفع توپ، نمایشی خوب داشت تا سه امتیاز را بگیرند.

1711167


فرشاد احمدزاده(سپاهان)
بازهم تقابل با پرسپولیس فرصتی بود تا این بازیکن ریزنقش و تکنیکی شایستگی‌های خود را مقابل یحیی گل‌محمدی به نمایش بگذارد. فرشاد احمدزاده که انگیزه زیادی در جدال با تیم سابق خود داشت، با وجود بازی به‌عنوان مدافع چپ سعی کرد با عبور از بازیکنان مقابل خود به محوطه جریمه سرخ‌پوشان برسد و ایجاد موقعیت کند. در کنار این‌ها، فرشاد احمدزاده به‌عنوان مدافع چپ 31 پاس صحیح، سه تکل موفق، پنج قطع توپ و یک برد در نبرد هوایی داشت تا این آمار مثبت برابر پرسپولیس او را به جمع برترین‌ها برساند.

1713427

🟩 هافبک‌ها
امین پورعلی(گل‌گهر سیرجان)
برد در دربی‌ها نیاز به یک کاپیتان دارد و امیر قلعه‌نویی با بهره‌مندی از هافبک با تجربه تیمش در تقابل کرمانی‌های لیگ برتر مقابل مس رفسنجان، شرایطی به وجود آورد تا سه امتیاز مهم بگیرند. امین پورعلی که امسال یکی از هافبک‌های میانی گلزن لیگ برتر بوده و چهار گل به ثمر رسانده بود، در جدال با مس رفسنجان با یک ضربه سر تماشایی دروازه فایز الرشیدی را باز کرد و در مجموع چهار شوت داشت. پورعلی با ۸۵ درصد پاس صحیح، دو تکل موفق، یک قطع توپ و دو پیروزی در نبردهای هوایی، عملکرد مثبتی داشت تا بهترین بازیکن زمین باشد و نقش مهمی در برد گل‌گهر ایفا کند.

1713434


محمود قائدرحمتی(آلومینیوم اراک)
در شرایطی که بازی آلومینیوم مقابل صنعت نفت گره خورده بود، محمود قائدرحمتی خودش را از خط میانی جدا کرد، به قلب خط دفاعی آبادانی‌ها زد و با دو دریبل و یک‌پا دوپای چشم‌نواز، دو بازیکن را از پیش رو برداشت و یک شوت مهار نشدنی و استثنایی پای چپ به زیر طاق دروازه زد تا گل سه امتیاز بازی را زده باشد. علاوه بر آن، محمود قائدرحمتی بیشتر توپ‌های روی هوا را زد و در گردش توپ و نظم دادن به بازی تیمش نقش مهمی داشت تا در کنار انتقال توپ از دفاع به حمله و یک گل زیبای خود، در تیم منتخب جای بگیرد.

1713435


صالح حردانی(استقلال)
وینگ‌بک آبی‌ها بهترین بازی فصلش را برای دیدار برابر تیم سابقش کنار گذاشته بود. حردانی که جدایی سختی از فولاد داشت، یکی از درخشان‌ترین نمایش‌های ممکن برای یک مدافع راست را در بازی با فولاد برای استقلالی ارائه کرد و علاوه بر پیاده‌کردن تمام نقشه‌های دفاعی مجیدی در زمین، با یک گل و پاس گل حسابی رد پایش در برتری کلیدی آبی‌ها را برجای گذاشت. صالح روی گل اول استقلال پاسی دقیق به حسین‌زاده داد و یکی از گل‌های زیبای هفته را هم با یک بغل‌پای تماشایی از پشت محوطه وارد دروازه گردان کرد تا با شایستگی در ترکیب تیم منتخب قرار بگیرد.

1713431


محمدرضا حسینی(سپاهان)
سه شوت به سمت دروازه پرسپولیس، یک پاس کلیدی، سه تکل موفق، دو قطع توپ، دو دریبل و ... بخشی از نمایش خوب وینگر سرعتی و تکنیکی سپاهان در تقابل با پرسپولیس بود؛ بازیکنی که دوباره به ترکیب طلایی پوشان رسیده بود و انگیزه زیادی داشت تا در این بازی مهم بدرخشد و خودی نشان بدهد. محمدرضا حسینی که روی یکی از گل‌های سپاهان نقش داشت، بارها با نفوذهای سریع و حرکات تکنیکی خود خط دفاعی سرخ‌پوشان را آزار داد و یکی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه داد.

1627912

🟥 مهاجمان
امیرحسین حسین‌زاده(استقلال)
مهاجم جوان آبی‌پوشان بعد از پایه‌گذاری گل استقلال برابر شهرخودرو این هفته هم عملکرد تاثیرگذاری داشت و زیباترین گل هفته را برابر فولاد خوزستان به ثمر رساند. حسین‌زاده که نمایشش در هفته‌های اخیر مخصوصا در جام حذفی با انتقاداتی همراه شده بود، این هفته علاوه بر عقب نگه داشتن خط دفاع فولاد و جلوگیری از بازیسازی آنها با دوندگی‌های بی‌امان، به وظیفه اصلی مهاجم یعنی گلزنی هم عمل کرد و با یک والی سرکش توپ را وارد دروازه گردان کرد و خودش را وارد ترکیب تیم منتخب هفته.

1713430


ابوالفضل عکاشه(شهرخودرو)
اگر درخشش مهاجم فرصت‌طلب و تعویض طلایی سیدعباسی در مقابل پیکان نبود، شاید همین حالا می‌شد با قطعیت بیشتری از سقوط شهرخودرو صحبت کرد، اما ابوالفضل عکاشه که در اواسط نیمه دوم به ترکیب شهرخودرو اضافه شده بود، با تاثیرگذاری خود معادلات را به هم زد و تیمش را از شکست خانگی مقابل پیکان نجات داد تا کماکان عنابی‌پوشان مشهدی امیدوار به بقا در لیگ برتر بمانند. درخشش عکاشه و گل نجات‌بخش او برای شهرخودرو موجب شد تا مهاجم تیم مشهدی یکی از مهاجمان برتر هفته باشد.

1713436

دیدگاه‌ها