کد خبر : 1824392 | 25 اردیبهشت 1401 ساعت 08:35 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

روزهای شلوغ فرنگی‌کاران اردونشین در خردادماه

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی تا زمان معرفی ملی پوشان اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان برنامه‌های مدون و مشخصی را در دستور کادر دارند.

روزهای شلوغ فرنگی‌کاران اردونشین در خردادماه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین و زمان برگزاری رقابت‌های جهانی صربستان، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در کنار برگزاری اردوهای آماده سازی، نگاه ویژه ای هم به تورنمنت‌های بین المللی دارد.

بر این اساس فرنگی کاران منتخب کادر فنی در قالب تیم‌های مختلف به چندین تورنمنت تدارکاتی خارجی اعزام خواهند شد تا در نهایت کادر فنی ترکیب نهایی تیم اعزامی به جهانی صربستان را معرفی کند.

بر این اساس بهروز حضرتی‌پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی در تازه‌ترین اظهارات خود ضمن اشاره به اجرای چرخه انتخابی گفت: فرایند کار محمد بنا و کادر فنی فرنگی تورنمنت محور است، همه کشتی گیرانی که چه در قهرمانی آسیا و چه تورنمنت‌ها شرکت می‌کنند، در حال ارزیابی و محک خوردن هستند و مسابقات مغولستان تنها یک مرحله از فرایند انتخابی بود.

وی با بیان اینکه پس از طی شدن چرخه انتخابی، تیم‌های اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان انتخاب و معرفی خواهند شد، اظهار داشت: پس از پایان اردوی اخیر تیم ملی، کشتی‌گیران منتخب رده سنی امید در قالب تیم بزرگسالان به تورنمنت بلغارستان اعزام شدند که کادر فنی این تیم را ایرج اسفندیاری، طالب نعمت‌پور، پیمان مرادی و مصطفی قاسمی راد تشکیل می‌داد.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های کادر فنی، اعزام به تورنمنت رنکینگ‌دار قزاقستان در روز ۱۲ خرداد است که در این تورنمنت، تعدادی از مدال‌آوران جهانی و المپیک هم شرکت خواهند کرد. همچنین ترکیبی از نفرات برتر رده امید که در اردو با تیم بزرگسالان تمرین می‌کنند نیز ۲۹ خرداد به مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا در قرقیزستان اعزام می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور در تورنمنت‌های ایتالیا و اسپانیا در اواخر خرداد و اوایل تیر نیز در برنامه کادر فنی فرنگی قرار دارد، افزود: تورنمنت معتبر پیتلاسینسکی لهستان که اواخر تیر برگزار می‌شود، آخرین میدان برای محک خوردن ملی‌پوشان پیش از اعلام ترکیب نهایی تیم ملی خواهد بود. با حضور در این مسابقات که مورد استقبال کشتی گیران عنوان‌دار و کشورهای مطرح قرار می‌گیرد اگر ابهامی در اوزان مختلف داشته باشیم برطرف خواهد شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه پس از محک خوردن کشتی گیران در این تورنمنت‌ها، در پایان تیر ترکیب سه تیم نهایی اعزامی به رقابت‌های کشورهای اسلامی، جهانی و بازی‌های آسیایی مشخص می‌شود، گفت: پس از انتخاب نفرات، روند آماده سازی اصلی تیم که سخت خواهد بود، آغاز می‌شود و تیم کشتی فرنگی با اولویت‌هایی که فدراسیون تعیین خواهد کرد، به این سه مسابقه اعزام خواهد شد.

دیدگاه‌ها