کد خبر : 1824439 | 25 اردیبهشت 1401 ساعت 13:41 | 23.3K بازدید | 8 دیدگاه

در گفت‌وگو با کاپیتان سابق سرخ‌پوشان؛

پرسپولیس یحیی چقدر شبیه تیم برانکو است؟

رضا نورمحمدی عملکرد تیم پرسپولیس در لیگ بیست و یکم را قابل قبول و بسیاری از انتقادات را غیرمنصفانه می‌داند.

پرسپولیس یحیی چقدر شبیه تیم برانکو است؟

به گزارش "ورزش سه"، مدافع سابق پرسپولیس نظرش درباره آینده یحیی گل‌محمدی را چنین بیان کرد: کادرفنی با کسب دو قهرمانی نشان داده که کادرفنیِ خوب و با دانشی است اما باید ببینیم که باشگاه چه برنامه‌ای دارد. شاید آنها برنامه جدید بریزند و برنامه ریزی طولانی مدت کنند و بخواهند یک سرمربی جدید بیاورند. اما مهم این است که هرکسی سرمربی می‌شود باید امکانات لازم را داشته باشد و مخصوصا بازیکنان موردنظرش جذب شوند. الان می‌بینید بازیکنان خارجی استقلال چه کیفیتی دارند و چه تفاوتی را ایجاد کرده‌اند. اگر پرسپولیس هم می‌توانست 4 خارجی کارآمد جذب کند، شاید سرنوشت لیگ عوض می‌شد.

وی افزود: اگر قرار است آقا یحیی در تیم بماند، باید هرچه زودتر اعلام کنند تا او لیست بدهد و سریع‌تر به سراغ بازیکنان بروند. چون مطمئنم از همین الان استقلال و سپاهان وارد بازار شده‌اند تا بازیکنان را بخرند.

نورمحمدی در مورد عملکرد ضعیف دفاعی پرسپولیس و تشابه آن با لیگ پانزدهم اظهار داشت: دفاع تیمی پرسپولیس ضعیف است. ما در لیگ پانزدهم وقتی بازی شروع می‌شد در 30 دقیقه اول پنج، شش موقعیت داشتیم و مدافعان کناری همیشه جلو می‌رفتند و با یک هافبک دفاعی بازی می‌کردیم و به همین‌خاطر ساختار دفاعی آسیب پذیر بود. به نظر من در بازی دیروز هم چون پرسپولیس احتیاج به برد داشت، از دفاع غافل شده بودند. در مجموع هم به نظرم مدافعان پرسپولیس بازیکنان خوبی هستند اما مسئله "ساختار دفاعی و دفاع تیمی" است.

مدافع پیشین سرخ‌پوشان راجع به تغییرات مکرر در پست دفاع مرکزی گفت: این بدترین چیز برای زوج دفاع مرکزی است. دفاع وسط باید چشم بسته زوج خود و دروازه‌بان را پیدا کند اما وقتی مدام تغییر کنند، این اتفاق رخ نمی‌دهد. مثلا لیگ پانزدهم اومانیا و ماریچ و بنگر همه بازیکنان خوبی بودند اما وقتی ما کنار هم بازی می‌کردیم، چون هماهنگ نبودیم، مشکل ایجاد می‌شد.

او درباره به عملکرد متزلزل در خط دروازه عنوان کرد: مهم‌ترین چیز برای مدافعان مرکزی، دروازه‌بان است. اگر مدافع از پشت سرش مطمئن باشد، شجاع‌تر بازی می‌کند و قطعا عملکرد بهتری خواهد داشت چون اعتماد به‌نفس بیشتری دارد. به نظر من بیشتر از اینکه بگوییم لک ضعیف است یا مدافعان مرکزی، باید بگوییم که آنها با یکدیگر هماهنگ نبودند.

کاپیتان اسبق قرمزها درخصوص حسرتش برای عدم حضور در تیم پرسپولیس در این 5 سال قهرمانی گفت: واقعا همیشه حسرت دارم. سال آخری که بودیم تیم ما تیمی بود که قشنگ باید با اختلاف قهرمان می‌شد. از اول فصل مشکلات زیادی داشتیم و رفتیم ته جدول اما تک تک بردیم و آمدیم صدر و آخر به‌خاطر تفاضل قهرمان نشدیم. ما دوست داشتیم به‌خاطر هادی نوروزی جام را هانی بالای سر ببرد اما...

رضا نورمحمدی در این مورد اگر لیگ پانزدهم قانون بازی رودررو بود، پرسپولیس قهرمان می‌شد، اظهار داشت: بله و متاسفم از این بابت. حیف شد که این قانون نبود وگرنه امسال پرسپولیس برای هفتمین جام تلاش می‌کرد. البته فکر کنم اگر تیم لیگ پانزدهم قهرمان می‌شد، برای هواداران هم مزه دیگری داشت چون از ته جدول به صدر رسیده بودیم.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به نظر او کادرفنی و بازیکنان شایسته این حجم انتقاد هستند یا خیر، گفت: متاسفانه کری‌ها باعث می‌شود هواداران احساسی رفتار کنند و یک روز تعریف بیش از حد داشته باشند و یک روز هم انتقاد بیشتر از حد. به نظر من واقعا با مشکلات پرسپولیس و از دست دادن بازیکن و وضعیت مدیریتی و مصدومیت بازیکنان، نتایج این تیم قابل قبول بود و به بازیکنان و کادرفنی تبریک می‌گویم. هرچند که حتما انتقاداتی هم وجود دارد.

دیدگاه‌ها