کد خبر : 1824474 | 25 اردیبهشت 1401 ساعت 15:52 | 59.9K بازدید | 11 دیدگاه

منصفانه نیست که یک شبه رنگ عوض کنید

آشوبی: هیجان زده نشوید! این فقط یک نایب قهرمانی است

هافبک سابق پرسپولیس معتقد است هواداران و پیشکسوتان نباید با یک قهرمانی هیجان زده شوند و با از دست رفتن یک جام در نقش منتقد ظاهر شوند.

آشوبی: هیجان زده نشوید! این فقط یک نایب قهرمانی است

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس شب گذشته با ارائه یک نمایش ضعیف با نتیجه ۲-۱ برابر سپاهان شکست خورد تا ضمن از دست دادن شانس قهرمانی، با این نتیجه عنوان نایب قهرمانی اش در لیگ هم به خطر بیفتد.

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره عملکرد پرسپولیس مقابل سپاهان و همچنین دلایل ناکامی سرخپوشان در فصل جاری صحبت کرده و به حمایت از یحیی گل‌محمدی پرداخته است.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

* در ابتدا درباره عملکرد پرسپولیس برابر سپاهان صحبت کنید که با باخت سرخپوشان همراه بود.
دیروز روز خوبی برای پرسپولیس نبود و استراتژی این تیم برای مقابله با سبک و روش بازی سپاهان نتوانست به خوبی سپاهان را متوقف کند و نتیجه ای که در بازی به دست آمد هم منصفانه بود چون سپاهان به ویژه در نیمه اول واقعا بازی جذاب و شناوری را ارائه داد.

* یکی از بازیکنانی که در نیم فصل به پرسپولیس اضافه شد، رامین رضاییان بود که در دو بازی اخیر نیز تعویض شده است. نظر شما درباره عملکرد این بازیکن چیست؟
خیلی سخت است که ما درباره یک نفر در یک گروه بزرگ دست به قضاوت بزنیم چون فوتبال یک ورزش تیمی است و همه به هم متصل هستند. از این منظر مهدی ترابی که الان بهترین پاسور تیم هست، نتوانسته نسبت به فصول گذشته خودش درخشش و عملکرد ویژه ای داشته باشد. بخش بزرگی از این موضوع به کیفیت کلی برمی‌گردد. برای مثال واقعا جایگزین شدن بازیکنی به جای احمد نوراللهی که یک رابط فوق‌العاده برای تیم در دفاع و حمله بود خیلی سخت است. بودن این دسته از بازیکنان و همینطور کنعانی، مغانلو و ... روی کیفیت سایرین هم اثر خواهد گذاشت و هر چقدر شما بازیکنان بهتر و با کیفیت تری داشته باشی، طبیعتا سطح عملکرد عمومی تیم افزایش پیدا می‌کند. اگر اینطور به موضوع نگاه کنیم، نباید دست به قیاس بزنیم.

* در مجموع حضور پر تعداد یک مدافع در محوطه جریمه حریف را چطور ارزیابی می‌کنید؟
مشکلی برای حضور پر تعداد رامین در محوطه جریمه نیست؛ اما باید جای خالی این بازیکن به خوبی پوشش داده شود و کار تیمی به شکلی باشد که جای خالی در اختیار حریف قرار نگیرد. اگر برای این موضوع راهکار وجود داشته باشد، می‌تواند یک نقشه راه خیلی خوب باشد تا حریف را به این شکل غافلگیر کرد. اگر رامین به دفعات در محوطه جریمه حریف حضور دارد قطعا ایده گروه فنی است که چنین خواسته ای از رامین دارند اما بحث اصلی پوشش فضای خالی است.

* برخی معتقد هستند اگر بازیکنی مثل مهدی شیری حفظ می‌شد و رامین رضاییان یک خط جلوتر بازی می‌کرد، عملکرد تیم هم در دفاع و هم در حمله بهتر می‌شد.
اینها مواردی است که ما می‌توانیم از بیرون راجع به آن نظریه پردازی کنیم اما هیچکس مثل کادرفنی به شرایط تیم آگاه نیست و آنها قطعا بهترین اتفاق را برای تیم رقم خواهند زد. ضمن اینکه خریدهای پرسپولیس به ویژه خریدهای خارجی هیچکدام نتوانستند کمکی به روند کلی تیم داشته باشند. صفروف و حنانوف به نیمکت نشینان محض تیم تبدیل شدند، تمیروف هم که به اعتقاد من اگر قرار بود جذب شود، ما بازیکنان داخلی بهتری داشتیم که می‌توانستند بهتر از تمیروف برای پرسپولیس عمل کنند. اینها اتفاقاتی هستند که برای یک تیم رخ می‌دهد و قرار نیست تمام خریدها و تصمیمات شما درست و مطابق پیش بینی از آب دربیاید.

* از نظر شما تفاوت پرسپولیس امسال با سال های گذشته چه بود که باعث قطع شدن نوار قهرمانی های پیاپی شد؟
صرفا نمی‌شود به یک دلیل اکتفا کرد و دلایل متعددی را می‌توان برای این موضوع عنوان کرد اما در بحث فنی با اینکه فصل رو به پایان است من همچنان معتقدم جدایی سه بازیکن بسیار تاثیرگذار از شاکله تیم ضربات سختی را به پیکره پرسپولیس وارد کرد و در سمت مقابل نفراتی که جذب شدند با وجود اینکه کیفیت بسیار خوبی دارند، نتوانستند در سطح بازیکنان جدا شده ظاهر شوند. این مسائل را باید به اتفاقاتی که در طول فصل رخ داد، پنجره بسته، تغییر تحولات بسیار و ... اضافه کنید. اما همه این موارد مربوط به خود پرسپولیس است؛ در آن سوی قضیه باید صادقانه و منصفانه بگوییم استقلال عملکرد فوق‌العاده ای از خودش نشان داد؛ یک تیم خوب با نفرات خیلی زیاد که حتی جدایی یزدانی و مرادمند هم نتوانست به مسیر این تیم ضربه وارد کند. به نظرم استقلال عملکرد فوق‌العاده ای در این فصل از خودش نشان داد اما پرسپولیس باید برگردد و بازیکنان خوبی جذب کند تا مجددا سال بعد برای قهرمانی مبارزه کند.

* با شرایط فعلی فشار زیادی به یحیی گل‌محمدی از سوی هواداران و برخی پیشکسوتان وارد می‌شود و عده ای معتقد هستند که وقت جدایی این سرمربی فرا رسیده است.
من موافق این نظر نیستم. من معتقد هستم که آقای گل‌محمدی باید بمانند و مجددا تیم با اختیارات کامل و شرایطی که مطابق خواست و میل ایشان است ساخته شود تا دوباره پرسپولیس برای قهرمانی مبارزه کند. قرار نیست یک مربی همیشه قهرمان باشد؛ این مسیر سخت توام با فراز و فرود خواهد بود. برای تمام مربیان بزرگ دنیا این اتفاق افتاده و خواهد افتاد. اینکه ما با یک قهرمانی بی نهایت هیجان زده شویم و با یک شکست و از دست دادن یک جام در نقش منتقد ظاهر شویم منصفانه نیست. من معتقدم ایشان باید بماند و مجددا پرسپولیس را به عنوان یک مدعی اصلی برای قهرمانی بسازد.

* به نظر شما استقلال مستحق ترین تیم برای قهرمانی در لیگ بیست و یکم بود؟
در  سبک و استایل بازی، استقلال جذاب ترین تیم نبود و از این منظر بازی های پرسپولیس، سپاهان و حتی مس رفسنجان جذابیت بیشتری برای بیننده داشت اما در استقلال یک گروهی ساخته شده که در هر شرایطی و در هر مسیر سختی می‌تواند کارش را به بهترین شکل انجام بدهد. حتی همانطور که اشاره کردم جدایی یزدانی و مرادمند که ستون های اصلی دفاع این تیم بودند مانع از وقفه در مسیر استقلال نشد. از این نظر باید نمره بالایی را برای استقلال در نظر گرفت‌. ضمن اینکه از نظر من استقلال از لحاظ مهره دست خیلی بازی داشت و خریدهای خارجی این تیم بسیار در مسیر موفقیت این تیم تاثیرگذار بودند؛ برعکس خریدهای خارجی پرسپولیس. البته قطعا در پرسپولیس مسائل و مواردی وجود دارد که ما اطلاع نداریم، مثل شرایط مالی و پنجره بسته پرسپولیس که شاید اجازه نمی‌داد اقدام موثرتری برای جذب بازیکن خارجی انجام شود ولی در مجموع همین که استقلال با یک نوسان بسیار کم و شکل گروهی که برای برد خیلی عطش داشت و متحد بود ظاهر شد، مهم ترین فاکتور این تیم بود که در نهایت آنها را به مقام قهرمانی هم رساند.

دیدگاه‌ها