کد خبر : 1824524 | 25 اردیبهشت 1401 ساعت 20:58 | 5.5K بازدید | 2 دیدگاه

واکنش سخنگوی هیات رییسه به محرومیت و انتقادات عزیزی خادم

اصولی: آقایان (عزیزی خادم) اظهارنظر می‌کنند و ما هم می‌شنویم!

سخنگوی هیات رییسه فدراسیون فوتبال بعد از جلسه طولانی مدتی که امروز نیز به انجام رساندند، در خصوص خروجی آن و همچنین حواشی مربوط به محرومیت عزیزی خادم واکنش نشان داد.

اصولی: آقایان (عزیزی خادم) اظهارنظر می‌کنند و ما هم می‌شنویم!

به گزارش "ورزش سه"، سخنگوی هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره جلسه امروز اینطور گفت: همانطور که جلسه قبل هم عرض کرده بودم، جلسه هیات رییسه بر اساس ضوابط مندرج به شکل رسمی برگزار شد. حجم زیادی از کارها در دستور کار جلسه بود و مورد بحث و گفتگو و کارشناسی قرار گرفت. نکته مهمی که پیش از این نیز اعلام کرده بودم، هواداران عزیز فوتبال یک سری دغدغه‌هایی دارند که یک سری حواشی که مطرح می شود بر امور جاری تیم ملی تاثیر بگذارد که باید بگویم کارها با قدرت انجام می شود و این اطمینان خاطر را به عنوان خادم مردم باید بگویم که در یک فضای مطلوب را برای تیم ملی صورت خواهد گرفت تا به نتیجه دست پیدا کند.

وی ادامه داد: امروز جلسه هیات رییسه در فضای دوستانه و صمیمی برگزار شود و جلسه موضوعات مختلفی داشت. به طور مثال در خصوص بحث صورت های مالی، بودجه مصور. بودجه خیلی مهم است و سال مالی ما 31 تیرماه خاتمه خواهد یافت و ما باید بودجه مصوب باید داشته باشیم. بودجه توسط دبیرکل تنظیم خواهد شد و در هیات رییسه بحث و بررسی و تایید خواهد شد و تصویب بودجه در مجمع خواهد بود و بعد از آن اطلاع رسانی خواهیم کرد. از بحث‌های دیگر که در جلسه امروز صورت گرفت می توانم به بحث آماده سازی تیم های ملی و همچنین اداری و پرسنلی بحث های صورت گرفته و مصوباتی اتفاق افتاد. کار با قدرت ادامه خواهد یافت. دغدغه‌هایی در حوزه تدارکات تیم ملی همه داشتیم و داریم و بر اساس آن چندین نکته و مصوبه داشتیم. بحث لباس های تیم ملی مطرح شد. درباره بازی تدارکاتی با کانادا و کیفیت و شرایط آن نیز بحث شد. به دنبال انجام برگزاری دوم هم در کانادا در همین فیفادی خواهیم بود.

اصولی درباره اینکه این بازی‌ احتمالی با کدام کشور خواهد بود گفت: این یک روال و عرف است در بحث مذاکرات بین تیم ها که الان مطرح نشود بهتر است و به محض شدن آن را اطلاع خواهیم داد. نهایی شدن آن نزدیک است و اطلاع رسانی می کنیم اینکه می شود یا نشود! ممکن است نشود. به دنبال تلاش این است تا انجام شود. در این فیفادی به دنبال انجام بازی هستیم.

سخنگوی هیات رییسه در ادامه توضیح درباره جلسه امروز و خروجی آن گفت: بحثی هم درباره حوزه فوتسال داشتیم که پاسخی از فدراسیون آرژانتین دریافت کردیم برای بازی تدارکاتی تیم ملی فوتسال. حدود 17 و 19 تیرماه در آرژانتین دیدار داشته باشند و در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیات رییسه درباره رای محرومیت عزیزی خادم توسط کمیته اخلاق گفت: ما هم این بحث را شنیدیم و البته در سازمان اداری ما هم ابلاغ شده است. ارکان قضایی فدراسیون مستقل هستند و ما هیچ دخالتی در این بخش نداریم و نخواهیم داشت. چیزی که وجود دارد این است که این رای صادر شده.

اصولی درباره اینکه با این شرایط مجمع که قرار است 10 خرداد برگزار شود به چه شکل خواهد بود گفت: این بحث حقوقی مفصلی خواهد داشت و باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد. در این خصوص جلسات لازم انجام خواهد شد. یک موضوع حقوقی است که باید از جوانب مختلف بررسی شود و نهایت تصمیم درباره آن گرفته شود. بخشی از آن به حوزه مجمع قضایی که این رای را صادر کرده و خیلی شفاف است که به محض اینکه در کمیته اخلاق رایی صادر شود قابلیت اجرا دارد. در هیچ مجموعه ای از رویدادهای ورزشی و فوتبالی نمی تواند آن فرد حاضر شود و اجازه دهید کارهای حقوقی آن انجام شود و بعدا درباره آن توضیح کامل خواهیم داد.

وی درباره حضور شهره موسوی دیگر عضو هیات رییسه و اینکه حضورش در جلسات به دلیل وضعیتی که پشت سر می گذارد به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، اینطور توضیح داد: یک بندی است که در اساسنامه پیش بینی شده و بر اساس برخط و آنلاین است و امروز هم در جلسه حضور یافت و حضورشان قانونی است.

اصولی درباره صحبت های عزیزی خادم که مدعی شده او را به صورت غیرقانونی برکنار کرده اند نیز اینطور واکنش نشان داد: ما که معتقد هستیم که وقف اساسنامه عمل کردیم. نامه ای را از فیفا و ای اف سی با امضای اینفانتینو و شیخ سلمان دریافت کردیم که در بند یک آن فرآیند انتصاب و انتخاب آقای ماجدی را تایید می کنند و می گویند کاملا بر اساس اساسنامه این اتفاق افتاده و شرایط مندرج در اساسنامه فدراسیون کاملا لحاظ شده و به این انتخاب به نوعی تبریک گفتند و تایید کردند. پس این چیزی که این دوستان که می فرمایند هم در مراجع بالاتر فدراسیون که فیفا و ای اف سی است این موضوع تایید شده و مهر اساسنامه را در این فرآیند رعایت کردیم و دوستان اظهارنظر می کنند و ما هم می شنویم!
عضو هیات رییسه فدراسیون در واکنش به این انتقاد که برخی اعضای مجمع بابت عدم دسترسی به مصوبات هیات رییسه گفت: ما چیزی که انجام می دهیم بر اساس اساسنامه است. ماده ای در اساسنامه که اختیارات و وظایف هیات رییسه تصویب شده مشخص است و هر چیزی که آنجا به ما تکلیف شده را انجام می دهیم.

اصولی درباره اینکه با توجه به حکم کمیته اخلاق برای عزیزی خادم امکان تاریخ در برگزاری مجمع فدراسیون خواهد بود گفت: گفتم که این موضوع کاملا حقوقی است که باید از ابعاد مختلف بررسی شود و بعدا خواهیم گفت.

وی درباره بعد از انصراف کشور امارات برای میزبانی جام باشگاه های آسیا، آیا اقدام ایران برای دستیابی به میزبانی به موقع صورت گرفته یا خیر گفت: نامه ای که اشاره می کنید به کمیته فوتسال ارجاع نشده و در حوزه اجرایی بوده و دوستانی که مسوولیت در این حوزه دارند باید پاسخ دهند.

اصولی درباره روند برگزاری جلسات هیات رییسه و اینکه فردا نیز جلسه خواهند داشت یا خیر گفت: بخشی از دستورات جلسات فردا و پس فردا امروز مطرح شد. براساس آیین نامه مصوب هیات رییسه فدراسیون که بخشی اعضا می توانند درخواست بدهند دستوری به آن دستور اضافه شود، بر اساس آیین نامه آن دستورات آمد و حالا بر اساس اهمیت ضرورت آن برعهده سرپرست فدراسیون است که آیا این جلسه باشد یا خیر که ما در خدمت خواهیم بود.

سخنگوی فدراسیون درباره محرومیت عزیزی خادم و اینکه آیا میزان آن کافی بوده یا خیر گفت: من عرض کردم که ما هیچ دخالتی در خصوص آرای قضایی و فرآیندهای ارکان مستقل فدراسیون نداریم و کاملا تابع آن هستیم.

وی درباره اینکه تیم ملی چند دیدار تدارکاتی تا برگزاری جام جهانی خواهند داشت گفت: تمام تلاش ما این است که بالاترین کیفیت، بهترین مکان و بهترین حالت و بیشترین تعداد را داشته باشیم. اما در این خصوص متغیر هایی داریم که شرایط خودمان و حریفان است. ما نهایت تلاش خودمان را می کنیم و آقای ماجدی هم خودشان پای کار ایستاده اند. انشاالله که بتوانیم که در این حوزه انتظارات و بازی هایی که تیم ما را در بهترین شرایط و بازدهی را قرار دهد، قرار گیریم.

اصولی درباره درآمد فدراسیون ایران از برگزاری بازی تدارکاتی با کانادا گفت: ما یک بحث پرواز را به عنوان هزینه داریم و بازی هایی که آنجا احتمالا برگزار شود و یک رقم البته در قرارداد هست که انشاالله خدمت شما بعدا عرض خواهیم کرد.

عضو هیات رییسه درباره تخلفات و محرومیت دیگر اعضا که توسط کمیته اخلاق اعلام شده و اینکه به درخواست این هیات رییسه بوده یا خیر گفت: فرآیند در خصوص تصمیم گیری های ارکان قضایی من نباید توضیح بدهم. نه در فرآیند رسیدگی که ارکان قضایی داشته اند به این تصمیم و نتیجه رسیده اند و ما هیچ دخالتی نداشتیم و همه چیز مستقل صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها