کد خبر : 1824593 | 26 اردیبهشت 1401 ساعت 11:21 | 34.9K بازدید | 3 دیدگاه

لیورپول تا آخرین کرنر خواهد جنگید

گواردیولا شهر را علیه دارودسته کلوپ بسیج کرد

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، از این که سرنوشت تیمش در هفته آخر در دست خودش است ابراز رضایت کرد.

گواردیولا شهر را علیه دارودسته کلوپ بسیج کرد

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی روز گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس به مصاف وستهام رفت و با تساوی 2-2 برابر این تیم متوقف شد. 
در صورتی که لیورپول موفق شود در دیدار این هفته برابر ساوتهمپتون به پیروزی برسد، اختلاف امتیاز این دو تیم یک امتیاز خواهد شد و این رقابت‌های هفته آخر لیگ برتر را بسیار جذاب می‌کند. 
گواردیولا در نشست خبری خود پس از بازی جذاب برابر وستهام صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.

خبرنگار: بازی از نظر شما چطور پیش رفت؟
گواردیولا: بازی بسیار خوبی بود و فکر می‌کنم ما در نیمه اول خیلی هم بد نبودیم اما شانس زیادی برای حمله به دروازه آنها نداشتیم. من از این که توانستیم در این ورزشگاه به بازی برگردیم بسیار خوشحال هستم. ما سعی کردیم با تغییر فاز از حمله به دفاع جلوی حملات این تیم بایستیم اما کنترل آنها بسیار دشوار بود. روی بسیاری از توپ‌ها به نظر می‌رسید که اتفاق خاصی نیست اما آنها همه چیز را خیلی خوب پیش بردند و ضربات پایانی خوبی داشتند. اما ما توانستیم در دقایق ابتدایی نیمه دوم به گل برسیم و پس از آن نمایش بسیار خوبی در 45 دقیقه دوم داشتیم و توانستیم یک امتیاز به دست بیاوریم.

خبرنگار: آیا فکر می‌کردید که بازی برابر وستهام تا این حد دشوار شود؟ 
گواردیولا: ما پیش از بازی در اینجا یا پیش از بازی برابر وولوز از این شرایط آگاه بودیم. بازی برابر وولوز و بازی در خانه وستهام بسیار دشوار بود. پس از نمایش استثنایی که در دیدار برابر وولوز داشتیم می‌دانستیم که اختلاف امتیازمان به چهار رسیده، پس هیچ بحثی درباره تفاضل گل یا هر موضوع دیگری مطرح نیست و ما فقط باید در این بازی به پیروزی برسیم تا قهرمان شویم. اگر ما برنده نشویم، لیورپول قهرمان خواهد شد. در فاصله یک هفته تمام بلیت‌های ورزشگاه ما فروخته خواهد شد و ما با تمام وجود می‌جنگیم و آنها هم با تمام وجود از ما حمایت می‌کنند تا بتوانیم در کنار هم به این افتخار باورنکردنی دست پیدا کنیم. پس از سال‌های زیادی که اینجا سپری کردم، این شانس که به همراه هواداران در خانه در یک بازی به پیروزی برسیم و قهرمان شویم باعث افتخار ماست و من بی‌صبرانه منتظر آن هستم. ما فقط دو یا سه روز استراحت خواهیم کرد و سعی می‌کنم از نظر ذهنی رها شویم. پس از آن سه یا چهار روز تمرین می‌کنیم تا برای این بازی آماده شویم.

1713828


خبرنگار: روز جمعه دهمین سالگرد گل به یاد ماندنی سرخیو آگوئرو و قهرمانی سیتی است. آیا ممکن است اتفاقی شبیه به آن در هفته آخر تکرار شود؟
گواردیولا: نه، لطفا چنین اتفاقی رخ ندهد (می‌خندد). بازی هر طور که به پایان برسد مشکلی نیست. اتفاقی که 10 سال قبل رخ داد به سرخیو تعلق دارد. البته نه فقط به او، بلکه به همه اعضای کادر فنی روبرتو مانچینی و همه بازیکنانی که حضور داشتند اما حالا شرایط مشابه است چون بار دیگر همه چیز به ما بستگی دارد و بازی سختی خواهد بود چون بخشی از این روند مربوط به احساسات و جدا از تحلیل‌هایی است که ما باید برای بازی مقابل استون ویلا انجام دهیم. اما من مطمئن هستم که ما با تمام توان مبارزه خواهیم کرد و بدون شک در طول 95 دقیقه بازی برای پیروزی و قهرمانی با تمام وجود تلاش خواهیم کرد.

خبرنگار: آیا درست است که استعدادهای بسیاری که سیتی توانایی جذب آنها را داشته باعث شده که نسبت به سایر رقبا برتری پیدا کند؟
گواردیولا: اگر چنین چیزی نبود نمی‌توانستیم پنج سال دوام بیاوریم و اینجا باشیم. منظور سوال شما را درک می‌کنم. آنها تشنه پیروزی و قهرمانی هستند و تمایل و علاقه زیادی به پیروزی و قهرمانی دارند و این چیزی است که ما برابر وولوز و امروز ثابت کردیم و شاید چیزی است که با قهرمانی خصوصا در لیگ برتر ثابت کنیم اما این فقط مربوط به این که چقدر در کار با توپ خوب هستیم نیست، بنابراین این موضوع واقعا مهم است اما جنبه‌های مهم دیگری هم وجود دارد.

خبرنگار: آیا این رضایت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین قهرمانی برای شماست؟
گواردیولا: اجازه دهید اول قهرمان شویم و پس از آن برای شما شرح خواهم داد که چه احساسی دارم. شما درباره احساسی از من می‌پرسید که هنوز آن را تجربه نکرده‌ام چون یک هفته تا آن فاصله مانده، پس من نمی‌دانم. وقتی اولین بار قهرمان می‌شوید احساس عجیبی دارید اما من اطمینان دارم که کار هر بار سخت‌تر می‌شود اما من پس از بازی به بازیکنانم گفتم که ما نمی‌توانیم احساس متفاوتی داشته باشیم. ما برای قهرمانی در لیگ برتر در حال رقابت با تیمی هستیم که یکی از بهترین و کامل‌ترین تیم‌هایی است که من دیده‌ام (لیورپول) و آنها تا آخرین کرنر برای قهرمان شدن می‌جنگند. بنابراین مقابل این لیورپول نمی‌توانید در فاصله سه یا چهار بازی به پایان و از یک ماه قبل قهرمان باشید. چنین چیزی غیرممکن است. بنابراین باید تا لحظه آخر جنگید. آنها می‌جنگند، ما هم می‌جنگیم و بزرگترین مزیت ما این است که بازی آخرمان در خانه برگزار می‌شود و سرنوشت ما در دست خودمان است. با تمام وجودمان تلاش خواهیم کرد، بنابراین نباید امروز ناراحت باشیم چون عملکرد بسیار خوبی داشتیم و کشیده شدن این روند برای تعیین بهترین تیم به هفته آخر برابر چنین رقیبی منصفانه است. این منصفانه است چون هر دو تیم بسیار خوب هستند و به همین دلیل شرایط به این شکل پیش رفته است.

1713839


خبرنگار: آیا پیامی برای تیم ساوتهمپتون در آستانه بازی با لیورپول ندارید؟ 
گواردیولا: نه. البته که می‌گویم لیورپول را شکست دهید (می‌خندد). اما موضوع این نیست. این همان چیزی است که الان به همکارتان گفتم، مهم نیست که در این دو بازی چه رخ می‌دهد. من اطمینان دارم و فکر می‌کنم که آنها هر شش امتیاز را کسب خواهند کرد اما سرنوشت ما در دست خودمان است. بنابراین بحث درباره این که اگر این تیم ببازد، آن تیم ببرد تمام شده است. همه چیز به ما بستگی دارد، بنابراین باید بهترین بازی ممکن را ارائه دهیم و من تمام هواداران سیتی در منچستر را تشویق می‌کنم که در آن روز به خیابان و به ورزشگاه بیایند چون می‌دانند که ما واقعا با تمام وجود برای پیروزی در آن بازی تلاش خواهیم کرد و من مطمئنم که آنها بسیار به این تیم افتخار خواهند کرد.

خبرنگار: آیا بازی لیورپول را نگاه خواهید کرد؟ 
گواردیولا: من از برنامه‌ام خبر ندارم. یکشنبه دیگر مطمئنا در ورزشگاه دیگری هستم و اگر در خانه باشم نگاه می‌کنم. من فوتبال را دوست دارم و ما هم چهارشنبه، پنجشنبه یا جمعه بازی نداریم، بنابراین من فرصت کافی برای تماشای بازی را دارم.

1713829


خبرنگار: آیا به فکر ایجاد تغییر بین دو نیمه برای برگرداندن نتیجه بودید؟
گواردیولا: بله، من به این فکر کردم که گوندوغان را به زمین بفرستم چون او دوندگی بسیار خوبی در پست‌های میانی دارد و آنها کمی فضا در این منطقه داشتند چون درگیر یارگیری با برناردو سیلوا و کوین دی‌بروین شده بودند اما چون خیلی زود به گل رسیدیم، جک (گریلیش) توانست پویایی لازم برای خودش را پیدا کند و ریاض (محرز) بیشتر از نیمه اول در جریان بازی همکاری داشت، من تصمیم گرفتم که به همان روند ادامه دهم. این شرایط به بازی با کریستال پالاس شباهت داشت که ما برنده نشدیم اما تصمیمات من درباره تعویض‌ها همان بود.

خبرنگار: بین دو نیمه در رختکن به بازیکنان چه گفتید؟ 
گواردیولا: گفتم که به گل می‌رسیم، خیلی خوب بازی کردند و نباید تسلیم شوند. گفتم اگر گل بزنیم بار دیگر به بازی برمی‌گردیم. این اتفاق رخ داد. من به روند خودمان اطمینان داشتم. ما باید توپ را به کناره‌ها می‌بردیم چون وینگرها بسیار به مهاجمان نزدیک بودند. بنابراین توپ را به سمت راست بردیم و جک توانست تاثیرگذاری خودش را نشان دهد. ژوائو (کانسلو) و الکس (زینچنکو) کنترل شرایط در تغییر فاز دفاعی به هجومی را در اختیار داشتند و توپ را به بازیکنان رساندند و این برنامه ما برای نیمه دوم بود اما برنامه در نیمه اول هم همین بود، بنابراین تغییرات زیادی در تیم اعمال نشد.

1713840

واکنش سرمربی سیتی به ازدست رفتن پنالتی حساس توسط ریاض محرز

دیدگاه‌ها