کد خبر : 1824640 | 26 اردیبهشت 1401 ساعت 15:33 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

چطور این گل را آفساید گرفتی؟

تارتار: آقای کمک داور! کمی مسئولیت‌پذیر باش

مهدی تارتار می‌گوید تاسف آور است که کمک داور بازی با تراکتور به جای معذرت خواهی، این اظهارات عجیب را مطرح کرده است.

تارتار: آقای کمک داور! کمی مسئولیت‌پذیر باش

به گزارش "ورزش سه"، ذوب آهن در حالی به دومین تساوی متوالی اش رسید که در آخرین دقیقه بازی توانسته بود حریف را با گل مسعود ابراهیم زاده شکست بدهد اما آفساید عجیب کمک داور باعث شد تا این گل از دست برود.

مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن که روز گذشته جلسه‌ای با مدیران باشگاه برای تمدید قرارداد برگزار کرده بود، حالا در گفتگو با خبرنگار ما به اظهارات کمک داور بازی پرداخته و همچنین به سایر سوالات پاسخ داده است.

* بازیکنانم بر بازی کاملا مسلط بودند
او در مورد نمایش تیمش گفت: همانطور که مقابل پرسپولیس تیم برتر میدان بودیم، برابر تراکتور هم نمایش بسیار خوبی را ارائه کردیم و این را باید به بازیکنان تیمم تبریک بگویم چون آنها هستند که در تمرین از جان و دل مایه می‌گذارند و نتیجه‌اش را هم در زمین بازی می‌بینیم. اما واقعا برایم تاسف آور است که وقتی ۹۰ دقیقه بر بازی مسلط هستیم و گل پیروزی را می‌زنیم، یک نفر می‌آید با سرنوشت تیم ما بازی می‌کند و بعد هم این حرف ها را می‌زند. تاسفم بیشتر برای این است که هر هفته با یک موضوع تلاش می‌کنند تا جلوی تیم ما را بگیرند؛ آن از بازی پرسپولیس که قبل از بازی چنان حرفهایی زدند که نقش بر آب شد و این هم از بازی تراکتور. اما ما از این حواشی قوی تر هستیم.

* یا داوران پراشتباه هستند یا ...
تارتار در ادامه افزود: ما پیروزی را از دست دادیم و دو امتیازی که می‌توانست تیممان را به جمع بالانشین ها اضافه کند، به شکلی عجیب از دست رفت. البته برای من و ذوب آهن این طبیعی است چون در همین ورزشگاه گل آفساید نفت مسجدسلیمان و هوادار را اعلام نکردند تا ما شکست بخوریم. چطور است که دو گل آفساید به این واضحی اعلام نمی‌شود و آنوقت وقتی مسعود ابراهیم زاده تا این حد عقب است، گلش مردود می‌شود؟ با تمام احترامی که برای جامعه داوری قائل هستم یا آنها خیلی پراشتباه هستند یا هواداران ما در مورد شائبه و اتفاقات حرف درستی می‌زنند.

* نمی‌شود که هر هفته داوران اشتباه کنند
وی در مورد اظهارات کمک داور بازی عنوان کرد: به نظر من اشتباه داوری جزوی از بازی است چون من هم به عنوان سرمربی اشتباه می‌کنم و بازیکن هم در نقش خودش. اشکالی ندارد اما وقتی هر هفته پیش می‌آید اسمش را چه چیزی بگذاریم؟ مثل این است که هر هفته نور ورزشگاه خاموش شود و لباس تیم‌ها چند رنگ مختلف باشد. خب اصلا فوتبال را تعطیل کنیم بهتر از این است چون این یک ناعدالتی فزاینده و همیشگی را به وجود می‌آورد. اما اصلا می‌خواهم چیز دیگری بگویم.

* آقای افشاریان! بیا و اظهارات کمک داورت را ببین
سرمربی ذوب‌آهن در توضیح دیدگاهش گفت: بازهم می‌گویم که مشکلی با اشتباهات داوری اگر به صورت عادی باشند، ندارم. اما مشکلم این است که آقای کمک داور، دو روز از بازی گذشته و همه صحنه‌ها را دیده‌اند و بزرگان شما گفتند که گل سالم بوده است. شما آن لحظه اشتباه کردی، حالا چه میگویی؟ بازهم میگویی تصمیمت درست بوده و تلویزیون از زاویه درست پخش نکرده و این حرف‌ها؟ اصلا دیگر بحث داوری و فوتبال و ورزش نیست؛ بحث انسانی است که شما مسئولیت اشتباهت را بر گردن بگیری. من فکر می‌کنم همه این‌ها در اثر بی تفاوتی کمیته داوران و کمیته اخلاق و انضباطی است که همیشه ما را به خاطر اظهاراتمان دعوت می‌کنند اما هیچ کاری به داوران ندارند. آقای افشاریان بیا و ببین که کمک داورت اشتباه در صحنه به این واضحی را قبول نمی‌کند!

* این افراد جامعه داوری را لکه دار می‌کنند
مهدی تارتار با اشاره به سایر اظهارات کمک داور گفت: خیلی زشت است که من اشتباه کنم و بعد بروم بگویم فلان مشکلی که در زندگی ام پیش آمد مقصرش فلانی‌ها هستند. ایشان علاوه بر اینکه در مسئله داوری مسئولیت پذیر نیست، در سایر مسائل هم مسئولیت کار و اشتباهش را بر گردن نمی‌گیرد. اما من اصلا به این حرف‌ها کاری ندارم و آن‌قدر حرفهای سطح پایینی هستند که من توجهی به آن ندارم و میسپارم به شکایتی که باشگاه انجام خواهد داد. البته امیدوارم کمیته داوران و انضباطی و اخلاق هم به قضیه ورود کنند. حرف من این است که یک مقدار داوران هم باید به خودشان نگاه کنند؛ باور کنید من دوست دارم دستمزد آنها از بهترین بازیکنان هم بیشتر باشد، حالا که نیست باید هر هفته بیاییم بگوییم آنها قشر مظلوم هستند و طبیعی است هر بار اشتباه کنند؟ بازهم میگویم ارادت ویژه دارم خدمت داوران و اگر یادتان باشد بعد از دربی اصفهان که اصلا برنده نشدیم و صحنه مشکوک هم وجود داشت آمدم و از آقای سیدعلی و کمک‌هایش بابت تلاششان تشکر کردم. اما این افراد اصلا جامعه داوری را لکه دار می‌کنند.

* بچه‌ها به تیمی که دوست داریم تبدیل شدند
او در مورد وضعیت فنی ذوب آهن اظهار داشت: خیلی خوشحالم که باوجود این همه اشتباه داوری، تیم ذوب آهن در میانه جدول است و البته واقعا شایسته این بودیم که بالای جدول باشیم. دوست ندارم زیاد در مورد حواشی صحبت کنم چون تیم ما از نظر فنی واقعا سطح خوبی دارد و تازه بچه‌ها به آن تیمی که دوست داریم تبدیل شده‌اند.

* ذوب آهن تیم آینده داری دارد
وی افزود: اینطور نیست که چون بقای تیم ما قطعی شده بگوییم که این چند بازی اهمیت ندارد. اتفاقا ما و بچه‌ها به خاطر طرفداران ذوب آهن و نام بزرگ این باشگاه تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا هر سه بازی را پیروز شویم. ما در تمرین تلاش زیادی میکنیم و در زمین سعی میکنیم آنچه تمرین کردیم را به نمایش بگذاریم تا به این شکل پاسخ اعتماد هواداران و باشگاه را بدهیم. ذوب آهن امسال بازیکنان جوان و آینده دار زیادی دارد که مطمئن باشید در آینده از آنها خواهید شنید.

* ذوب آهن تیم دوست داشتنی است
سرمربی ذوب آهن در پایان راجع به جلسه‌اش با مدیرعامل باشگاه گفت: خیلی جلسه خوبی بود و در مورد بازی‌های آینده تیم و همچنین فصل بعد صحبت کردیم. تمایل برای تمدید وجود دارد و من هم مثل باشگاه راغب هستم تا در تیم بمانم. خوشحالم که مدیرعامل باشگاه نیز در این جلسه و پیش‌تر اعلام کرد که به این موضوع علاقه دارد. به هر حال الان چیزی که اهمیت بیشتری دارد، این سه بازی باقی مانده است. دوست دارم در پایان مصاحبه از تمام داوران باشرافت فوتبال ایران تشکر کنم که باوجود تمام سختی‌ها تلاش می‌کنند قضاوت‌های خوبی را داشته باشند. ما امسال هم داوران خیلی خیلی خوبی داشتیم که عملکرد خوبی را از خود نشان دادند و امیدوارم فدراسیون فوتبال به مشکلات آنها رسیدگی کند.

دیدگاه‌ها