کد خبر : 1824641 | 26 اردیبهشت 1401 ساعت 15:38 | 31.2K بازدید | 7 دیدگاه

سال درخشان تکمیل شد؛

جایزه بهترین گلر؛ برای دروازه‌بان بیشتر نیمکت‌نشین!

جانلوئیجی دوناروما، سنگربان ملی‌پوش و ایتالیایی به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل لیگ یک فرانسه انتخاب شد.

جایزه بهترین گلر؛ برای دروازه‌بان بیشتر نیمکت‌نشین!

به گزارش "ورزش سه"، در تابستان سال گذشته بود که جیجی دوناروما بعد از پنج سال موفق از میلان جدا شده و با قراردادی آزاد به باشگاه پاری سن ژرمن پیوست. گرچه جیجی دوناروما در طول فصل به طور مداوم از سوی هواداران و رسانه ها به شدت مورد انتقاد قرار می گرفت و بارها جای خود را در ترکیب اصلی به کیلور ناواس داد، اما در نهایت دیشب به عنوان بهترین دروازه بان فصل لیگ یک انتخاب شد. 

1713931

این سنگربان 23 ساله ایتالیایی در اولین فصل خود در لیگ فرانسه تنها 16 بازی انجام داده، پنج بار دروازه خود را بسته نگه داشت و 17 گل نیز دریافت کرد. در حقیقت جیجی دوناروما حتی در نیمی از بازی های پاری سن ژرمن در طول فصل نیز دروازه بان ثابت این تیم نبود، اما در نهایت عنوان بهترین در پست خود در طول فصل را از آن خود کرد.

بدین ترتیب سال فوق العاده جیجی دوناروما از نظر فردی تکمیل شد. او در 12 ماه اخیر عنوان بهترین بازیکن رقابت های یورو 2020، جایزه بهترین دروازه بان سال فیفا (لئو یاشین) و حالا عنوان بهترین سنگربان فصل فوتبال فرانسه را به خود اختصاص داده تا در سن 23 سالگی از این حیث به افتخارات بزرگی دست یابد. البته بی تردید بدترین لحظه یک سال اخیر برای جیجی دوناروما آن اشتباه مرگبار برابر کریم بنزما در دیدار پاری سن ژرمن مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان بود که مقدمات حذف غیرمنتظره این تیم پرستاره را از این تورنمنت فراهم کرد.

دیدگاه‌ها