کد خبر : 1824753 | 27 اردیبهشت 1401 ساعت 11:15 | 32.3K بازدید | 2 دیدگاه

اعتماد به زارع و حسین‌خانی جواب داد

دو مربی جدید به فوتبال ایران اضافه شدند

خوشبختانه در پایان هر فصل و با صعود دو تیم از لیگ یک به لیگ برتر مربیان جدید که غالبا جوان هستند به لیگ برتر معرفی می شوند.

دو مربی جدید به فوتبال ایران اضافه شدند

به گزارش "ورزش سه"، واقعیت امر چرخه ورود مربیان جوان به لیگ برتر به کندی حرکت می کند و حتی گاهی از حرکت می ایستد. در پایان هر فصل از لیگ برتر جای مربیان در باشگاه‌ها تنها با هم عوض می شود و خیلی به ندرت شاهد اعتماد باشگاه ها به مربیان جوان خواهیم بود که این آزار دهنده است. ورود مربی جدید به تیم های لیگ برتری می تواند موجب ورود تفکر نو به مسابقات باشگاهی و ایجاد انگیزه شود و جای شکرش باقی است در پایان هر فصل دو تیم از دسته اول به لیگ برتر صعود می کنند و در صورت اعتماد این تیم ها به مربیان خود در لیگ یک شاهد ورود دو مربی جدید به لیگ برتر خواهیم بود. البته هر مربی جوان که به لیگ برتر ورود می کند لزوما با کیفیت نیست اما فعال بودن چرخه ورود مربیان به تیم های لیگ برتر موجب می شود فوتبال باشگاهی هر فصل از بین مربیان ورودی صاحب یکی دو مربی خوب شود.

این فصل در فاصله چند هفته مانده به پایان بازی های دسته اول مس کرمان با هدایت فرزاد حسین خانی که پیش‌تر بازیکن و کاپیتان این تیم بوده و 62 امتیاز صدرنشین است و ملوان هم با همین تعداد امتیاز اما تفاضل گل کمتر در رده دوم جول قرار دارد. سرمربی تیم ملوان هم مازیار زارع است. مربی ای که در این تیم سالها بازی می کرد و به خاطر شوت های از راه دورش با سیروس قایقران فقید مقایسه می شد و بعد از ملوان پیراهن تیم های بزرگی از جمله پرسپولیس و حتی تیم ملی را برتن کرد.

1714082


فصل گذشته مازیار زارع در شروع مربیگری اش در تیم ملوان کمی ناامیدکننده ظاهر شد تا جایی که برخی به او انتقاد کردند و حتی استعفا هم داد اما باشگاه ملوان با اشراف به مشکلات تیم و اینکه مازیار زارع در ابتدای راه است در یک تصمیم درست از او حمایت کرد و این حمایت امروز جواب داده است و به نظر می رسد با توجه به اختلاف 8 امتیازی ملوان با تیم سوم جدول و اینکه تنها 4 هفته به پایان بازی ها باقی مانده قوی سپید در کنار مس به لیگ برتر صعود خواهد کرد. مس هم بعد از ناامید شدن از مربیان غیربومی سرانجام تصمیم گرفت هدایت تیمش را به مربی ای از جنس مس واگذار کند. فرزاد حسین خانی که به نظر می رسید بی دلیل نبود که برای مربیگری در تیم دوران بازیگری اش عطش داشت. او و تیمش با 8 گل خورده در 30 مسابقه بهترین تیم در فاز دفاعی هستند و در فاز تهاجمی هم با 35 گل زده نشان از یک تیم خوب دارند و این آمار و عملکرد نشان می دهد حضورشان در صدر بی دلیل نیست.

مس و ملوان؛ فرزاد حسین خانی و مازیار زارع. به این دو اعتماد کنید. ماجراجویی این دو مربی بدون شک در فصل آتی لیگ برتر هم ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها