کد خبر : 1824764 | 27 اردیبهشت 1401 ساعت 11:59 | 19.3K بازدید | 5 دیدگاه

استقلال بهترین تیم غیرعراقی من بود

کرار: کی‌روش خواست من را به تیم ملی دعوت کند

کرار جاسم بازیکن عراقی که سابقه بازی در تیم‌های مختلف ایرانی دارد گفت که فوتبال ایران با فوتبال عربستان هم‌سطح است.

کرار: کی‌روش خواست من را به تیم ملی دعوت کند

به گزارش "ورزش سه"، کرار جاسم بازیکن سابق تیم ملی عراق به‌واسطه سال‌ها حضور در لیگ برتر ایران، در بین علاقه‌مندان به فوتبال چهره شناخته شده‌ای است. او شب گذشته مهمان برنامه كوورة بود که از شبكه الفرات عراق پخش می‌شود. این بازیکن سابق استقلال، تراکتور، صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان پاسخگوی سؤالات خبرنگاران و مجری این برنامه بود.

در ابتدای این گفتگو، حمزه ضیاء یکی از خبرنگاران عراقی از کرار جاسم پرسید که او چه برنامه‌ای برای دوران پس از خداحافظی خود از فوتبال دارد و آیا قصد دارد در ایران مربیگری کند یا خیر. کرار جاسم در پاسخ به این سؤال گفت: بله من به مربیگری علاقه دارم. حتی مربی که با او کارکرده‌ام به من گفت پس از اینکه از فوتبال خداحافظی کردی، به فوتبال ایران بیا.

پس از این نیز مجری برنامه از کرار جاسم پرسید: من تو را می‌بینم که به‌صورت انفرادی تمرین می‌کنی. داستان چیست؟ کرار جاسم نیز در جواب این سؤال گفت: از زمانی که لژیونر شدم و به فوتبال ایران رفتم، بازیکنان ایرانی را دیدم که حتی در روزهایی که به مدت ۳، ۴ روز تعطیل هستند، به‌صورت انفرادی تمرین می‌کردند. پس از آن، من نیز خودم را با این سیستم وفق دادم و به آن عادت کردم.

1714106


او در پاسخ به این سؤال که تمریناتش را زیر نظر سرمربی برگزار می‌کند یا خودش به‌ تنهایی این کار را انجام می‌دهد، گفت: بر اساس تجربه‌ای که داشتم، این تمرینات را یاد گرفتم. اما زیر نظر مربی نیز تمرین می‌کنم و قبل از آغاز فصل، از مربی برنامه می‌گیرم و کارم را شروع می‌کنم.
کرار جاسم درباره آخرین تجربه‌اش از حضور در ایران گفت: شما به هر باشگاهی که می‌روید، ممکن است شانس با شما یار نباشد و یک سری اتفاقات خارج از برنامه برای شما رخ دهد. من سرمربی را می‌شناختم ولی از شرایط باشگاه آگاه نبودم. من با این سرمربی (فراز کمالوند) در تراکتور و صنعت نفت کارکرده بودم.

او گفت: او به حدی من را می‌شناخت که اموری را به من محول کرد تا به‌مانند یک مربی درون زمین عمل کنم. در ادامه او با مدیریت باشگاه به مشکل برخورد کرد و تیم را ترک کرد. کادر مدیریتی نیز باشگاه را به طور کامل ترک کردند و من تنها و بی کس در آنجا ماندم.

کرار جاسم صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: بازیکنان جوانی وارد تیم (نفت مسجدسلیمان) شدند و من نمی‌توانستم این‌گونه کار کنم. به مدیریت باشگاه گفتم من بازیکنی هستم که باید با چند بازیکن خوب هم‌بازی شوم و بتوانم نتایج خوبی را محقق کنم ولی این‌گونه نشد و در نهایت قراردادم را یک‌طرفه فسخ کردم.

مجری برنامه در ادامه از کرار جاسم پرسید چرا در نفت مسجدسلیمان به عنوان مهاجم بازی کرده است، که او پاسخ داد: مربی به من گفت اگر در نزدیکی محوطه جریمه بازی کنی، می‌توانی اتفاقات بهتری را رقم بزنی و من بازیکن دیگری در تیمم ندارم. به همین دلیل من در پست مهاجم بازی کردم.

وی درباره اینکه بازوبند کاپیتانی نفت مسجدسلیمان را نیز بر بازو بسته است، گفت: مربی من آقای فراز کمالوند که از همین‌جا نیز به او سلام می کنم، یک آدم حرفه‌ای است و در مدتی که با او کار کردم، اصول و اخلاق حرفه‌ای از خودش به نمایش گذاشت. زمانی که دید من با همه بازیکنان رفیق هستم، بازوبند کاپیتانی را نیز به من داد. خیلی از مشکلاتی که خودش در جریان نیست را من توانستم حل کنم و در آن برهه شرایط را کمی بهتر کردیم.

1714109


کرار جاسم در مورد مشکلاتش پیرامون صحبت با زبان فارسی نیز گفت: من حدود ۹۰ درصد زبان فارسی را بلد هستم و مشکلی از این بابت ندارم. ضمن اینکه والدین آقای کمالوند نیز عرب‌زبان بودند البته خود وی به زبان عربی صحبت نمی‌کرد. در صنعت نفت نیز چون مردم آنجا به عربی صحبت می‌کردند، مشکلی از بابت زبان نداشتم.

او درباره اینکه در کدام باشگاه‌ها راحت بوده است، گفت: در استقلال، تراکتور و صنعت نفت وضعیت خوبی داشتم.

این بازیکن عراقی با اشاره به اینکه بابت طلبش از نفت مسجدسلیمان به فیفا شکایت کرده است، درباره علت حضور مستمر و ۱۳ساله در فوتبال ایران و عدم حضور در کشورهای دیگر گفت: در ایران همه چیز از جمله تمرینات و زمان برگزاری بازی‌ها مرتب است. با این‌حال، من یک سال در قطر بازی کردم اما در ایران راحت‌تر بودم. رفت‌وآمد به آنجا برای خودم و خانواده‌ام راحت‌تر بود. آنها رسانه‌های منظمی دارند. لیگ ایران نسبت به منطقه در سطح بالایی قرار دارد و همسطح با فوتبال عربستان است.
او ادامه داد: لیگ ایران فنی و قوی است. شما می‌بینید که اکثر بازیکنان تیم ملی ایران لژیونر هستند. تفاوتی که لیگ ایران با سایر کشورها دارد، این است که در بحث رسانه‌ای و معارفه بازیکنان و... قوی هستند و این برای بازیکن جذاب است. در لیگ ایران به آن صورت تیم ضعیفی وجود ندارد. تیم‌های خوبی مانند استقلال، پرسپولیس، تراکتور و... در ایران رقابت می‌کنند.

1714107


کرار جاسم در مورد مقایسه لیگ عربستان با لیگ ایران گفت: در عربستان بازیکنان خارجی زیادی وجود دارد و سطح آنجا بالاست اما در ایران زیاد روی این موضوع مانور داده نمی‌شود.

وی در خصوص اینکه خانواده‌اش در کجا راحت‌تر هستند با خنده پاسخ داد: خانواده من در عراق هستند ولی در ایران راحت‌ترند. چون در ایران برقی قطع نمی‌شود، همه چیز مرتب است و طبیعتاً آنجا راحت‌تر هستند. فرزندانم برای حضور در مدرسه در عراق هستند و در تعطیلات به ایران می‌آیند.

او درباره پیشنهاد رئال‌مادرید نیز گفت: در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ و پس از بازی با کویت، یک مدیر برنامه لبنانی با من صحبت کرد که با باشگاه‌های اسپانیایی در ارتباط است. او گفت که یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای را به مدیران رئال‌مادرید نشان داده و پیشنهاد آنها این بود که من ۶ سال با تیم دوم رئال‌مادرید تمرین کنم و در نهایت یا من را بفروشند و یا برای تیم اصلی رئال‌مادرید بازی کنم که در نهایت پیشنهاد الوکره قطر رسید و پول را ترجیح دادم.

وی در خصوص اینکه کارلوس کی‌روش او را برای حضور در تیم ملی ایران انتخاب کرده است، گفت: زمانی که در تراکتور بازی می‌کردم، در ورزشگاه آزادی و در دقیقه ۸۷ به استقلال گل زدم. بازی که تمام شد، از کارلوس کی‌روش پرسیدند نظرت درباره این دیدار چیست که او گفت از سبک و کیفیت بازیکن شماره ۱۳ (کرار جاسم) خوشم آمده و می‌خواهم او را به تیم ملی ایران دعوت کنم که خبرنگاران به کی‌روش گفتند من عراقی هستم و نمی‌توانم برای تیم ملی ایران بازی کنم.

1714108


بازیکن سابق تیم ملی عراق درباره اینکه کدام صحنه را در دوران فوتبالی فراموش نمی‌کند، پاسخ داد: صحنه‌های به‌یادماندنی در دوران فوتبالم زیاد است اما یک اتفاق خنده‌دار برایم رخ داد که فراموش نمی‌کنم. وقتی که در تراکتور بودم، در یکی از بازی‌ها و در نیمه دوم برف شدیدی بارید و خبری از توپ نارنجی هم نبود و باید با توپ سفید بازی می‌کردیم. در یک صحنه تصمیم گرفتم حرکت خنده داری انجام دهم و قصد داشتم توپ را جا بگذارم و الکی به دویدن ادامه دهم تا ببینم مدافع به دنبال من می‌آید یا نه. من این کار را انجام دادم اما دیدم مدافع به دنبال من نیامده و تیم حریف توانست یک ضد حمله به روی دروازه ما شکل بدهد.

کرار جاسم در پایان با اعلام اینکه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را به صعود به جام جهانی ترجیح می دهد، گفت که استقلال بهترین تیم غیر عراقی بوده است که در آن بازی کرده است.

دیدگاه‌ها