کد خبر : 1824891 | 28 اردیبهشت 1401 ساعت 09:08 | 7.5K بازدید | 3 دیدگاه

فینال لیگ اروپا امشب 23:30

اولین قهرمان اروپا را پیش بینی کنید؛ رنجرز یا اینتراخت؟

ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان در اسپانیا میزبان فینال لیگ اروپا بین آینتراخت فرانکفورت و رنجرز است.

اولین قهرمان اروپا را پیش بینی کنید؛ رنجرز یا اینتراخت؟

به گزارش ورزش سه، تاکنون در این فصل لیگ اروپا، هیچ تیمی نتوانسته در 90 دقیقه فرانکفورت را شکست دهد؛ نه رئال بتیس، نه وستهم و نه حتی بارسلونا رقیبی برای تیم اولیور گلاسنر بوده‌اند. آنها به‌دنبال پایان 42 سال ناکامی در اروپا هستند.
فرانکفورت در فصل 19-2018 به مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا رسید اما مقابل چلسی –که قهرمان شد – شکست خورد. اما این تیم در دوران جام یوفا در سال 1980 توانست در فینال، بوروسیا مونشن‌گلادباخ را ببرد و قهرمان شود. این تنها قهرمانی اروپایی آنها است. حالا کسب یک جام دیگر می‌تواند ناراحتی آنها از یازدهم شدن در لیگ را تسکین بخشد. تنها دو تیم توانسته‌اند بدون باخت فاتح لیگ اروپا شوند؛ ویارئال در فصل گذشته و چلسی در سه سال پیش.
رنجرز هم در دور قبل، توانست شکست یک بر صفر مقابل لایپزیگ را در بازی برگشت جبران کند و حالا شبی تاریخی انتظار این تیم را می‌کشد. چه چیزی بهتر از قهرمانی در لیگ اروپا در 150امین سالگرد تأسیس باشگاه؟ آنها پنج بار به فینال‌های اروپایی رسیده‌اند ولی تنها یک بار قهرمان شده‌اند. اما این تیم در فصل 72-1971 توانست فاتح جام برندگان جام اروپا شود.
تیم فان‌برونکهورست نتوانست برای دومین سال پیاپی فاتح لیگ برتر اسکاتلند شود، اما هفته بعد در فینال جام حذفی با هارتس بازی خواهد کرد. رنجرز این هفته در لیگ، اسکاتلند هارتس را با نتیجه سه بر یک شکست داد. این چهارمین برد پیاپی رنجرز در تمامی رقابت‌ها بود. رنجرز در هر کدام از این بازی‌ها دست‌کم دو گل زده است، اما آنها در 9 بازی اخیر تنها یک بار دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند. رنجرز همچنین در این فصل لیگ اروپا پنج شکست را متحمل شده است. رنجرز از زمانی که استیون جرارد به این تیم آمد متحول شد و فصل قبل قهرمانی اسکاتلند را به دست آورد. با جدایی جرارد و پیوستن او به استون ویلا این روند خوب ادامه پیدا کرد و این تیم سختکوش و متحد توانست تا فینال لیگ اروپا بالا بیاید هر چند که قهرمانی لیگ اسکاتلند را در این فصل به دست نیاورد.
فرانکفورت در بازی با وستهم، مارتین هینترگر را به‌دلیل مصدومیت همسترینگ از دست داد و او چند ماه غایب خواهد بود. اوان اندیچکا هم مقابل ماینس تعویض شد، هر چند که گزارش شده این کار برای احتیاط بوده است. اما گلاسنر در هر حال دیانت رامای، یسپر لیندستروم و دنی داکاستا را در اختیار ندارد.
فیلیپ هلاندر و آلفردو مورلوس هم در رنجرز مصدوم هستند و یانیس هاجی هم نامش برای لیگ اروپا ثبت نشده است. کمار روفه هم سخت در تلاش است به ترکیب اصلی برسد. آلن مک‌گرگور، دروازه‌بان 40ساله رنجرز هم در دروازه خواهد ایستاد.
رایان کنت، اسکات رایت و برنا باریشیچ هم این هفته استراحت کردند تا برای این دیدار آماده باشند.

ترکیب احتمالی رنجرز: مک‌گرگور، تاورنیه، گلدسن، باسی، باریشیچ، کامارا، لوندسترام، جک، کنت، آریبو،  رایت
ترکیب احتمالی فرانکفورت: تراپ، توره، اندیچکا، توتا، کناف، سو، روده، کاستیچ،کامادا، هوگ؛ بوره

منبع :ایران ورزشی

دیدگاه‌ها