کد خبر : 1824913 | 28 اردیبهشت 1401 ساعت 10:33 | 31.1K بازدید | 8 دیدگاه

نیاز به ماشین حساب نیست

کریم باقری و جنجال صد میلیونی برای هر بازی

طی روزهای اخیر هجمه‌های سنگینی علیه کریم باقری و دریافتی مربی پرسپولیس که در تیم ملی نیز فعالیت دارد، شکل گرفته است.

کریم باقری و جنجال صد میلیونی برای هر بازی

به گزارش "ورزش سه"، کریم باقری بعد از دوران فوتبالی روزهای آرامی را در دوران مربیگری پشت سر گذاشته و البته به عنوان یکی از باسابقه‌ترین اعضای نیمکت پرسپولیس، تجربه همکاری با علی دایی، برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون و یحیی گل محمدی را هم داشته است.

کریم باقری اما طی تمامی این سال‌ها با سکوت و دوری از مصاحبه‌ها و البته حضور در بطن جنجال‌ها علیه تیمش و ممانعت از شدت آن، باعث شده تا به تنهایی عنوان "ناظم نیمکت" را داشته باشد.

نکته جالب توجه اما اینجاست که در روزهایی که خیلی از مربیان حاضر در لیگ برتر به دلیل نداشتن مدرک درجه A شرایط حضور روی نیمکت به عنوان نفر اول را در اختیار ندارند، کریم باقری حدود پنج سال قبل این مدرک را دریافت کرد. شاید یکی از عواملی که البته باعث شده تا خیلی‌ها تصور اینکه او در دنیای مربیگری برخلاف روزهای درخشان بازی‌اش ممتاز نیست، حضور پررنگ او همچنان در تمرینات و تمرین پایاپای با بازیکنان جوان تیم باشد که باعث شده او را در قامت مربی کمتر در ذهن داشته باشند.

با این حال باید به این نکته اشاره کرد که اعتماد مربیانی همچون علی دایی، برانکو ایوانکوویچ، کالدرون و در نهایت یحیی گل محمدی و دراگان اسکوچیچ نمی‌تواند به صرف کاریزمای کریم باقری باشد. هرچند این نقطه از زندگی حرفه‌ای کریم باقری مسلما همچنان وزنه بیشتری دارد.

طی روزهای اخیر اما حواشی زیادی حول دریافتی کریم باقری چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی شکل گرفته است. در گزارشی که چندی پیش یکی از رسانه‌ها منتشر کرده بود به دریافت بیش از یکصد میلیون توسط وی برای هر بازی اشاره شده بود. او بازی بعد از ناکامی ابتدایی تیم ملی با مارک ویلموتس در مرحله مقدماتی انتخابی و بعد از حضور دراگان اسکوچیچ به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد. 4 بازی در مرحله مقدماتی انتخابی که باعث شد دلواپسی و ناامیدی بزرگ حذف از رقابت‌های قطر پایان یابد و در ادامه نیز صعود زودهنگام به جام جهانی بعد از هشت بازی شکست ناپذیری در مرحله بعدی. باقری در 12 دیدار تیم ملی حضور داشته و به گواه این اعداد و ارقام دریافتی او مبلغی نزدیک به 1 میلیارد و 600 میلیون برآورد شده است. پیگیری‌ها البته نشان می‌دهد تا این لحظه کمتر از 600 میلیون از مبلغ توافق شده به باقری پرداخت شده و از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که صعود از جام جهانی چه آورده جالب توجهی از حیث مالی برای فدراسیون و فوتبال ایران داشته است. مسلما اعضای کادرفنی چه در دوران کارلوس کی‌روش و چه بعد از آن خصوصا برای مارک ویلموتس قراردادی پایین‌تر از این حد نداشته و شاید اگر انتقادی هم وجود دارد به نحوه بکارگیری کریم باقری است که اکنون این ذهنیت را شکل داده که ستاره اسبق تیم ملی تنها در نقش ناظم در کادرفنی تیم‌هایش حاضر می‌شود.

به نظر شما اتفاقی که برای تیم ملی با حضور باقری، هاشمیان و اسکوچیچ و دیگر اعضای کادرفنی و تلاش بازیکنان برای دستیابی به مجوز حضور در جام جهانی قطر شکل گرفته، نیازمند چرتکه و حساب است؟ با این حال بار دیگر به این موضوع باید اشاره کرد که نحوه بکارگیری و سود بردن از این چهره و دیگر نفرات قابل اعتنای فوتبال ایران موضوعی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا از تمامی جنبه‌های کاریزماتیک آنها چه فنی و چه اقتصادی سود برده شود. نفراتی مثل مالدینی، توتی، اولیور کان و امثال آنها که در باشگاه‌های خود مشغول فعالیت در جهت و راستای خواسته‌های مدیریت هستند، مسلما با حقوق و مزایای کمی حضور نیافته‌اند و اینکه آن باشگاه‌‎ها به چه شکل از این پتانسیل سود ببرند و خواهند برد، بیشتر باید مورد بحث قرار گیرد.

دیدگاه‌ها