کد خبر : 1824953 | 28 اردیبهشت 1401 ساعت 13:07 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

درگیری و حواشی عجیب رقابت‌های رده 15 سال

میزبانی اهواز در رده 15 سال لیگ برتر با حواشی زیادی همراه بود که بصیریان رئیس آکادمی سپاهان درباره جنجال‌های این تورنمنت که با حضور 5 تیم برگزار شده، توضیحاتی ارائه کرده است.

درگیری و حواشی عجیب رقابت‌های رده 15 سال

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های رده 15 سال لیگ برتر فوتبال کشور در شرایطی خاتمه یافته که سه مسابقه از 10 مسابقه‌ای که در اهواز برگزار شده، نیمه تمام مانده و به دلیل جنجال داوری در دیدار پایانی که میان سپاهان و فولاد خوزستان برگزار شد، پرونده فینال مسابقات نیز به کمیته انضباطی رفت تا همه چیز درباره این رقابت‌ها که با درگیری‌های فراوانی همراه بود، در ابهام فرو رفته باشد. سپاهان، آکادمی کیا، فولاد خوزستان، شاهین شیراز و دبیری تبریز تیم های حاضر در این رقابت‌ها بوده‌اند.

علی بصیریان در رابطه با بازی‌های برگزار شده در اهواز اینطور در گفتگو با "ورزش‌سه"، صحبت‎‌هایش را آغاز می‌کند:«عقبه این اتفاقات و درگیری‌ها به مسابقات قبلی برمی‌گردد و اتفاقاتی که از قبل افتاده است. مسئولان برگزاری مسابقات باید مواردی را در نظر می گرفتند که این اتفاقات رخ ندهد ولی متاسفانه توجهی نداشتند.» 
او سپس با اشاره به میزبانی اهوازی‌ها ادامه داد:« وقتی می‌دانیم هوا چطوری است و در دوره‌های قبلی میزبانی چطور بوده، باید اقداماتی انجام بدهیم و تصمیمات درست‌تری برای تغییر شرایط اتخاذ کنیم. بازیکنان رده 15 سال بسیار حساس هستند و واقعا کار کردن در آن سخت است. مردم خوستان خونگرم و کاردرست هستند و نیروی انتظامی هم سعی کرد به خوبی حواشی را مدیریت کند، ولی واقعا آدم یک چیزهایی می ‌بیند که ترس و وحشت برش می‌دارد.» 
او سپس در توضیح اینکه چه چیزهایی میزبانی اهواز را در این دوره تحت الشعاع خودش قرار داده، اضافه کرد:« فیلمی داریم که بچه 15 ساله را تهدید می کنند و می‌گویند تکه تکه‌اتان می‌کنیم. واقعا باید با بچه 15 ساله اینطور از روی سکو حرف زد؟! آقای عبدی (مسئول برگزاری مسابقات رده پایه سازمان لیگ)شما که این مسائل را می‌دانید چرا مسابقات را به خوزستان می‌برید؟! چرا اصرار به برگزای بازی‌ها در خوزستان با این هوای گرم، گرد و غبار و این شرایط هواداری دارید؟ چرا باید این مسابقات در آنجا برگزار شود؟!

1714350

مسئول آکادمی باشگاه سپاهان سپس با انتقاد از سازمان لیگ ادامه داد:« ما به خوزستان ایراد نمی‌گیریم. ما به مسئولان سازمان لیگ اعتراض داریم. آیا نباید به این مسائل دقت کنند و این مسائل را در نظر بگیرند؟! اینجاست که ما صدایمان در می‌آید و می‌گوییم نسبت به فوتبال پایه بی‌توجهی بسیاری زیادی وجود دارد.» 

1714351
بصیریان در ادامه توضیحاتش درباره چگونگی میزبانی اهواز از بازی‌های مرحله نهایی رده 15 سال لیگ برتر کشور بیان کرد:« باشگاه سپاهان درخواست میزبانی داشت؛ گفتند شفاهی هم درخواست بدهید مشکلی ندارد. بعد آقای عبدی روز قرعه‌کشی گفت شما درخواست کتبی ندادید. ما معتقدیم باید آقای عبدی نسبت به این مسائل دقت خاص داشته باشد و سوال ما این است که چرا این اتفاق رخ نداده است؟! چرا در رده جوانان داور را با شوکر می زنند؟! داور حتی زمین مسابقه را ترک کرد و بعد از 40 دقیقه با اصرار به بازی برگشت. در مسابقات جوانان آقای عبدی در تهران حضور داشتند و از همانجا تماس گرفتند و داور را که به رختکن رفته بود را مجبور به ادامه بازی کردند، ولی در رده 15 سال خودش در زمین حضور دارد و نمی تواند داور را بیاورد!.»

1714349
مدیر آکادمی سپاهان با ابراز نگرانی نسبت به شرایط فوتبال پایه کشور عنوان کرد:« ببینید اگر ما به این رده‌ها توجه نکنیم، آیا انتظاری برای رشد فوتبال در کشور وجود دارد؟ ما اگر الان هم حرف می‌زنیم شرایط به جایی رسیده است که دیگر نمی‌توانیم تحمل کنیم.»  
او سپس به نقش کمیته جوانان پرداخت و گفت:«کمیته جوانان باید در مورد مسابقات این رده تصمیم بگیرد، ولی سازمان لیگ تصمیم می‌گیرد؛ پس کمیته جوانان چرا تشکیل شده است؟! اگر قرار است کمیته اجرایی مسابقات نظر بدهد، پس نیازی به کمیته جوانان نداریم.»
بخش بعدی صحبت‌های مدیر آکادمی سپاهان در رابطه با شرایط میزبانی اهواز بود و در این مورد اینگونه توضیح داد:« از 10 مسابقه‌ای که در رده 15 سال لیگ برتر کشور برگزار شده، سه بازی هم نیمه تمام مانده است.»

1714352
درنهایت از بصیریان رئیس آکادمی سپاهان درباره بازی فینال و چرایی نیمه تمام ماندن مصاف سپاهان و فولاد خوزستان پرسیدیم که او در واکنش به این سوال گفت:« در بازی فینال ما یک بر صفر جلو بودیم که داور در دقیقه 78 یک پنالتی واقعا خنده‌دار گرفت؛ دست بازیکن ما توی سینه‌اش بود ولی داور تشخیص پنالتی داد که توپ به دست بازیکن ما خورده است. پنالتی که می‌گیرد کادر فنی ما وارد زمین می شوند و تیم را از زمین بیرون می‌کشند. البته به هیچ وجه از رفتار کادر فنی تیم دفاع نمی‌کنیم، ولی حدود سه دقیقه تیم را بیرون کشیده‌اند و در حالی که داوران وسط زمین هستند، آقای عبدی دستور به پایان بازی دادند. آقای عبدی به رختکن رفتند و دیگر نیامدند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم کمیته انضباطی چه رایی درباره این مسابقه خواهد داد.»

دیدگاه‌ها