کد خبر : 1825110 | 29 اردیبهشت 1401 ساعت 12:31 | 10.7K بازدید | 1 دیدگاه

مربیان جوان باید بیشتر آموزش ببینند

دقیقی: ریسک بزرگی کردم، اما ارزشش را داشت

سرمربی تیم شمس آذر قزوین می‌گوید تجربه مدیریتی در عرصه مختلف در مربیگری نیز بسیار به کمک او آمده است.

دقیقی: ریسک بزرگی کردم، اما ارزشش را داشت

به گزارش "ورزش سه"، سعید دقیقی به‌عنوان مهاجم سابق تیمهای مختلف فوتبال ایران، بعد از دوران طولانی مدیریت در حوزه های مختلف حالا در عرصه مربیگری هم خوش درخشیده و روی نیمکت تیم لیگ یکی شمس آذر قزوین نتایج فوق العاده‌ای گرفته است. دقیقی از زمانی که به شمس آذر رفته، این تیم را از قعرجدول بالا آورده و حالا در یک ماه گذشته بهترین نتایج را در بین همه تیم‌های لیگ یکی کسب کرده است.
دقیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما درباره موفقیت‌های تیمش بیان کرد: زمانی که مسئولیت رو بر عهده گرفتم، اولین فاکتور مهم برایمان این بود که نظم و سازماندهی تیمی را ایجاد کنیم. سعی کردیم اصول کار و مربیگری را به بهترین شکل نزدیک بازیکنان نهادینه کنیم. ابتدا برنامه ریزی کوتاه مدت داشتیم. برای بچه‌ها جا انداختیم که هر بازی یک فینال است و فرض کنید اگر خدایی ناکرده نتیجه نگیریم، قهرمانی را از دست می دهیم. تیم ما در پایین جدول بود و خوشبختانه با برنامه ریزی و کار زیاد توانستیم نتایج خوبی بگیریم و حالا دیگر خطر سقوط را احساس نمی‌کنیم.
او ادامه داد: از روز اول می‌دانستم کار خیلی سختی داریم. با این حال من شهرم را دوست دارم و با توجه به اینکه مدیریت در سطح قزوین حمایت‌های خوبی انجام داد، این فضا را انتخاب کردم. خوشبختانه با اعتماد سازی که برای هیئت مدیره محترم باشگاه انجام دادیم، به این فکر می کردم که بتوانیم موفق شویم. البته ریسک بزرگی انجام دادم و خیلی‌ها می‌گفتند شرایط برایت فراهم نیست. با این حال سعی کردم از تجربیاتی و دانشی که در امر مربیگری و کلاس‌هایم انجام دادم، استفاده کنم و با تعریف اهداف به موفقیت برسیم.
سرمربی شمس آذر درباره اینکه در امر مدیریت سوابق زیادی دارد و حالا به مربیگری روی آورده، گفت: به هر حال من در خانواده‌ای تحصیلکرده و آموزش و پرورشی به دنیا آمدم. همزمان با فوتبال درسم را ادامه دادم. 4 سال در شورای شهر قزوین تجربیات گران‌بهایی را به‌دست آوردم و بعد هم در فدراسیون فوتبال و باشگاه پیکان به این تجربیات اضافه کردم. اما کار مربیگری را خیلی دوست دارم. خوشبختانه در اولین تجربه مربیگری هم به لطف خدا و با تلاش‌های کادرفنی و بازیکنان و البته حمایت مدیریت و هواداران توانستیم خوب کار کنیم و نتایج خوبی بگیریم.

1714606


دقیقی در پاسخ به این پرسش که آیا به مربیگری ادامه می‌دهد، تاکید کرد: من فکر می‌کنم شما برای اینکه در هر کاری موفق شوید، ابتدا باید مدیر خوبی باشید. اگر مدیر باشید، همه را دارید. راحت‌تر تیمت را راهبری می‌کنی و اهداف تاکتیکی را با نظم جلو می‌بری. علم هم مهم است و باید روز به روز دانش خودم را اضافه کنم. به هر حال هم مدیریت کردم و هم مربیگری. فکر می‌کنم این تجربیات به من کمک کند.
او درباره فعالیت مربیان جوان پرتعداد در لیگ‌های برتر، دسته اول و دوم گفت: مربیان جوان و خوب زیادی داریم که افق‌های روشنی در انتظارشان است. من فکر می‌کنم هرچه آموزش بیشتر باشد، مربیان جوان موفق‌تر خواهند بود. مربیگری به حرف زدن نیست و باید هر روز مسائل جدیدی را یاد بگیریم. 
دقیقی درباره برنامه‌اش برای فصل آینده افزود: فعلا به دنبال این هستیم تا جایگاه تیم را در جدول رده بندی لیگ یک ادامه بدهیم. ماموریت من تا پایان فصل است اما بعد از آن با مدیرعامل و هیئت‌مدیره باشگاه که واقعا خون تازه‌ای به فوتبال قزوین تزریق کردند جلسه می‌گذاریم تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

دیدگاه‌ها