کد خبر : 1825136 | 29 اردیبهشت 1401 ساعت 14:33 | 11.2K بازدید | 1 دیدگاه

در انتظار کمک پنجاه و پنج میلیاردی هستیم

دو مربی کروات به تیم ملی اضافه می‌شوند؟

مقدمات سفر تیم ملی فوتبال کشورمان برای بازی با کانادا مهیا شده و شاگردان دراگان اسکوچیچ برای گرفتن ویزا به ترکیه سفر خواهند کرد و حتی اعلام شد که تیم ملی در ترکیه یک یا دو جلسه تمرینی برگزار خواهد کرد و پس از آن راهی کانادا می‌شود.

دو مربی کروات به تیم ملی اضافه می‌شوند؟

به گزارش ورزش سه ، در این میان برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوها و شرایط کادر فنی تیم ملی یکی از موضوعات مهم پیش روی فدراسیون فوتبال است. فدراسیونی که البته با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و برای تدارک اردوها مشکل مالی دارد. بهرام رضاییان، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص جلسه‌ای که دوشنبه با اسکوچیچ و حمید استیلی، سرمربی و مدیر تیم ملی برگزار شد، به خبرنگار «ایران» گفت: «موضوع برگزاری این جلسه برگزاری اردوها و همچنین اضافه شدن نفرات جدید به کادر فنی تیم ملی بود. اسکوچیچ درباره اضافه شدن نفرات جدید به کادر تیم ملی صحبت کرد که این 2 نفر کروات هستند و در صورت تأیید به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهند شد. همچنین در این جلسه در خصوص اردوها هم صحبت‌هایی مطرح شد که امیدواریم کارها به بهترین نحو پیش برود.» 
او در خصوص برنامه‌های تیم ملی بیان کرد: «در این فیفادی تلاش بر این بود که بازی‌های خوبی برای تیم ملی در نظر بگیریم که البته تاکنون بازی با کانادا قطعی شده و کماکان بخش بین‌الملل فدراسیون در حال رایزنی با کشورهای امریکای شمالی است تا یک بازی دیگر در کانادا برگزار کنیم. فدراسیون برای بازی دوم و سوم در حال رایزنی است اما باید بگویم که در این فیفادی هماهنگ کردن با تیم‌ها برای برگزاری بازی‌های دوستانه سخت است چرا که کشورهای اروپایی و امریکای جنوبی درگیر برگزاری مسابقات جام ملت‌ها هستند و این کارمان را سخت‌تر کرد.»
این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: «در فیفادی پیش‌رو دست‌مان برای انتخاب حریف تدارکاتی بازتر است چرا که تیم‌های اروپایی و امریکای شمالی دیگر درگیر مسابقات جام ملت‌ها نخواهند بود. نظر اسکوچیچ این بود که در این فیفادی 2 بازی تدارکاتی برای تیم ملی داشته باشیم اما تلاش‌مان بر این است که بتوانیم با 2 تیم دیگر به توافق برسیم و بتوانیم از این فیفادی به بهترین نحو ممکن بهره ببریم.» او با اشاره به ارقامی که در رسانه‌ها درخصوص درآمدزایی تیم ملی از بازی با کانادا مطرح شده، گفت: «در این خصوص اطلاعی ندارم چرا که قرارداد این بازی تدارکاتی را ندیدم و تنها می‌دانم که کشور کانادا مبلغی به تیم ملی پرداخت خواهد کرد. قطعاً کشور کانادا هم به فکر منفعت خودش است و فدراسیون این کشور می‌خواهد بیشترین سود را از این بازی ببرد. بازی با کانادا شبیه‌سازی خوبی برای بازی با امریکا در جام جهانی است و تنها می‌دانم که کشور میزبان مبلغی را به فدراسیون فوتبال پرداخت خواهد کرد. دبیرکل و سرپرست فدراسیون فوتبال می‌توانند خیلی بهتر در مورد ارقامی که منتشر می‌شود، صحبت کنند چرا که این قرارداد را آنها امضا کرده‌اند.»
شرایط مالی فدراسیون برای برگزاری بازی‌های دوستانه و اردوهای تیم ملی موضوع دیگری است که رضاییان درباره آن صحبت کرد: «شرایط فوتبال به گونه‌ای شده که همه نگران تیم ملی هستند اما فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا کارها به بهترین نحو ممکن جلو برود و این شرایط بد مالی فدراسیون حداقل به تیم ملی بزرگسالان آسیب نزند. هم دولت محترم و هم مجلس شورای اسلامی به خوبی پشت فوتبال ایستاده‌اند و همه کمک می‌کنند تا تیم ملی به بهترین نحو ممکن آماده حضور در مسابقات جام جهانی شود.»
این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به سؤالی مبنی بر اینکه آیا وعده مجلس برای کمک 55 میلیارد تومانی به فدراسیون فوتبال محقق شده است؟ پاسخ داد: «هنوز این مبلغ به دست فدراسیون فوتبال نرسیده و آقای میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون در حال رایزنی است تا این مبلغ به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود. در روزهای گذشته نشستی بین وزارت ورزش و مجلس برگزار شد که در این نشست ماجدی هم حضور داشت و در خصوص این موضوع رایزنی‌هایی انجام داد. دولت و مجلس در مسابقات مقدماتی جام جهانی حمایت‌های مالی بسیار خوبی از تیم ملی داشتند و منابع مالی بسیار خوبی در اختیار تیم ملی قرار گرفت. در جریان بازی با عراق هم که منجر به صعود تیم ملی به جام جهانی شد آقای مخبر، معاون اول رئیس جمهور در جمع بازیکنان حاضر شدند و قول همکاری با تیم ملی را دادند که البته تا به اینجا وعده‌های ایشان و دولت محترم محقق شده و تیم ملی این حمایت‌ها را فراموش نخواهد کرد.»

دیدگاه‌ها