کد خبر : 1825197 | 29 اردیبهشت 1401 ساعت 22:00 | 17.1K بازدید | 9 دیدگاه

سیدعباسی و شاگردانش امیدوار به دو هفته باقی‌مانده؛

سپاهان 3 شهرخودرو 0؛ سبقت از پرسپولیس

تیم فوتبال سپاهان با سه گل از اسماعیلی‌فر، جهانی و کریمی توانست شهرخودرو را شکست دهد تا با توجه به اتفاقات تبریز از پرسپولیس سبقت بگیرد و فعلا رتبه دوم را به نام خودش بزند.

سپاهان 3 شهرخودرو 0؛ سبقت از پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، در این مسابقه شهرخودرو برای فرار از رتبه انتهایی جدول به مسابقه آمده بود و در سوی دیگر برای سپاهان انگیزه‌های کسب نایب قهرمانی موتور محرکه بازیکنان این تیم است. شاگردان نویدکیا که پس از بازگشت از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشته‌اند و در آخرین مسابقه نیز موفق به شکست پرسپولیس در سیرجان شده بودند، این بازی را طوفانی آغاز کردند و اگرچه موقعیت‌های آنها در 20 دقیقه ابتدایی به گل نرسید ولی در دقیقه 44 بالاخره دانیال اسماعیلی‌فر روی پاس زیبای محمد کریمی گل اول مسابقه را ساخت تا کار برای میزبان در نیمه دوم ساده‌تر شود و برای شاگردان سیدعباسی بسیار سخت. با شروع نیمه دوم بار دیگر شاهد ادامه حملات سپاهانی‌ها بودیم و آنها توانستند در 15 دقیقه ابتدایی این نیمه یکبار در دقیقه 56 با ضربه جهانی به گل برسند و یکبار هم با ضربه محمد کریمی روی پاس دیدنی شهریار مغانلو. با این نتیجه و با توجه به اتفاقات بازی تبریز، فعلا سپاهان در جدول رده بندی جای پرسپولیس را گرفت و حالا آنها باید منتظر رای کمیته انضباطی در خصوص اتفاقات تبریز باشند. در سوی دیگر شهر خودرو که برای نیفتادن تلاش می کند با این شکست سه گله از نظر روحی هم شرایط دشواری پیدا کرد ولی آنها همچنان امیدوارند چرا که در دو بازی دیگر نیز فجر و نفت مسجد سلیمان مقابل رقبایشان شکست خوردند تا ماراتن فرار از سقوط در دو هفته پایانی همچنان جذاب دنبال شود.

*پنجشنبه 29 اردیبهشت
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان-  شهرخودرو مشهد
رضا کرمانشاهی – قهرمان نجفی – مرتضی سلمان نژاد – محمدرضا تارخ
ناظر: سعید بطحایی


ترکیب سپاهان 

  • رشید مظاهری
  • محمد نژادمهدی
  • امید نورافکن
  • دانیال اسماعیلی‌فر (۸۶- امیر سامان رنجبر)
  • فرشاد احمدزاده (۶۷- گئورگی گولسیانی)
  • مسعود ریگی
  • محمد کریمی
  • سروش رفیعی (۶۶- رضا میرزایی)
  • سجاد شهباززاده
  • محمدرضا حسینی (۳۲- میلاد جهانی)
  • شهریار مغانلو (۸۷- یاسین سلمانی)

سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب شهرخودرو

  • میلاد فراهانی
  • محمد ابراهیم‌زاده (۸۱- عارف محمد علی پور)
  • محمدحسین حیدری
  • محمداحسان حسینی (۶۷- مسعود زائر)
  • مجتبی بیژن
  • علی طاهران
  • مهدی شریفی (۸۱- فردین رابط)
  • ابوالفضل عکاشه (۵۳- معراج پورتقی)
  • محسن ربیع‌خواه
  • امیرحسین نعمتی
  • محمدرضا فلاحیان (۵۳- امیرحسین جعفری)

سرمربی: داود سیدعباسی

 

🟨 اخطار

مسعود ریگی دقیقه 60 از سپاهان

علی طاهران دقیقه 58 از شهرخودرو

 

⚽️ شرح گل:
سپاهان (1-0): پاس دیدنی و ظریف محمد کریمی از نزدیکی‌های محوطه جریمه به پشت مدافعین ارسال شد و دانیال به خوبی توانست با حضور به موقع میلاد فراهانی را پشت سر بگذارد و دروازه خالی شهرخودرو را در دقیقه 44 باز کرد.

1714754

سپاهان (2-0): پاس سروش رفیعی در محوطه جریمه به شهریار مغانلو رسید ولی با دخالت مدافع شهرخودرو به سمت راست محوطه جریمه تیم میهمان رفت. در شرایطی که به نظر نمی‌رسید جهانی از آنجا اقدام به شوتزنی کند، وینگر سپاهان با شوتی ظریف در حالی که فراهانی هنوز به دروازه برنگشته بود، گل دوم مسابقه را در دقیقه 56 ثبت کرد.

سپاهان (3-0): بار دیگر شهریار مغانلو در متن این گل بود و اینبار او بود که با یک پاس استثنایی و تماشایی از کنار خط طولی محمد کریمی را با فراهانی تک به تک کرد تا این هافبک که پاس گل اول بازی را برای دانیال ارسال کرده بود، در دقیقه 59 زننده گل سوم تیمش باشد.

 

⏱️لحظات حساس:

دقیقه 14: شوت دانیال اسماعیلی فر علی رغم حملات پرفشار این تیم اولین موقعیت جدی سپاهان بود که با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه 23: بیرون پای زیبای سروش رفیعی با ضربه سر شیرجه‌ای شهریار مغانلو همراه شد ولی دخالت مدافعان شهرخودرو سبب شد تا مهاجم سپاهان دچار آسیب دیدگی شود و علی رغم اینکه توپ به کرنر رفت، مغانلو روی زمین در حال مداوا شد.

دقیقه 27: بار دیگر شاهد پاس زیبایی از سوی سروش رفیعی اینبار برای محمدرضا حسینی بودیم که ضربه سر این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه راهی اوت شد. حسینی در فرود دچار آسیب دیدگی از ناحیه کتف شد.

دقیقه 31: ارسال بازیکن شهرخودرو با ضربه سر مهاجم این تیم همراه شد که رشید مظاهری توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 42: شوت سنگین و پای چپ مغانلو از زاویه بسته به دروازه شهرخودرو زده شد و با واکنش خوب میلاد فراهانی به تور نرسید.

1714755

دقیقه 71: شوت سرکش ربیع خواه با فاصله دو سه متری از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 70: شوت رضا میرزایی در موقعیت مناسبی به سمت دروازه شهرخودرو زده شد ولی واکنش فراهانی مانع از ثبت گل چهارم بازی شد.

دقیقه 76: مسعود کاظمین با رد شدن از امید نورافکن ضربه مهلکی به سمت دروازه سپاهان زد که شوت او از زاویه بسته راهی اوت شد.

 

📝 شرح بازی:
سپاهان در شرایطی به مصاف شهرخودرو می‌رفت که برای رسیدن به رتبه دوم جدول نیاز به پیروزی در این دیدار برابر تیم قعرجدولی شهرخودرو داشت. مطابق انتظار بازی با برتری سپاهان آغاز شد اما بازی بسته و دفاعی شهرخودرو مانع ارائه یک بازی خوب از سوی سپاهان می‌شد. البته بی دقتی بازیکنان سپاهان روی موقعیت‌های خطرناک هم عاملی بود تا سپاهان نتواند موقعیت جدی روی دروازه حریف خلق کند. با این وجود اما فشار سپاهان تا آنجا ادامه داشت که بالاخره مدافعان شهرخودرو روی یک آفساید گیری اشتباه کردند تا اسماعیلی فر در یک موقعیت تک به تک دروازه مهمان را باز کند. این گل که در دقایق انتهایی نیمه نخست به ثمر رسید تا حدودی فشار را از دوش بازیکنان سپاهان برداشت و نیمه نخست با برتری زردپوشان به پایان رسید.
در نیمه دوم فشار سپاهان به صورت مضاعفی ادامه پیدا کرد و آنها در سه دقیقه 15 دقیقه اول موفق به ثبت دو گل شدند و چند موقعیت را هم از دست دادند. پس از این دو گل بود که شهرخودرو کمی پیش آمد و حملات نصفه و نیمه آنها که البته سرانجامی هم به دنبال نداشت تا ثانیه‌های پایانی ادامه داشت. البته در سوی مقابل نیز شاگردان نویدکیا موقعیت های بسیار خوبی داشتند که با بی دقتی مهاجمان و البته تلاش دروازه بان و مدافعین شهرخودرو این فرصت ها به جایی نرسید تا بازی با همان سه گل تمام شود.

 

📌 اتفاق ویژه:
سپاهان که شروع خوبی در رقابت‌های لیگ بیست و یکم داشت به یکباره پس از باخت مقابل گل گهر دچار افت شد و رفته رفته از رتبه های بالایی جدول رده بندی فاصله گرفت. آنها پس از مدت‌ها بار دیگر به رتبه دوم بازگشتند و رقابت آنها با پرسپولیس در دو هفته باقی مانده برای کسب این رتبه ادامه‌دار خواهد بود.

 

🥇 بهترین بازیکن:
دانیال اسماعیلی فر و محمد کریمی جزو خوب های این مسابقه بودند. البته نمی توان از شهریار مغانلو هم به سادگی عبور کرد. ضمن اینکه سروش رفیعی نیز روز بسیار خوبی را تجربه کرد. در مجموع می‌توان گفت اکثر بازیکنان سپاهان از جمله بازیکنان تعویضی نظیر جهانی روز بسیار خوبی را در نقش جهان خالی از تماشاگر پشت سر گذاشتند، اما بهترین بازیکن زمین کسی جز کریمی با یک پاس گل ظریف و دیدنی و یک گل نیست.

 

🔴 درحاشیه:

*پیش از آغاز بازی دو سپاهانی سابق یعنی سیدصالحی و مهدی شریفی به سمت نیمکت میزبان رفتند و با حاضرین خوش و بش کردند.

*در 5 دقیقه ابتدایی سپاهان شروعی طوفانی داشته و توپ و میدان را در اختیار داشته است.

*ناظر بازی به دلیل هم رنگ بودن پیراهن محرم نویدکیا به او تذکر کرد و او هم مجبور شد به رختکن برود و رنگ پیراهنش را عوض کند.

*محمدرضا حسینی به دلیل مصدومیت مجبور به ترک بازی شد و میلاد جهانی به جای او وارد زمین شد

1714756

*این پنجمین گل دانیال اسماعیلی فر در طول فصل به شمار می‌رود تا این بازیکن همچنان عملکرد خوبی در گلزنی  و نفوذهایش داشته باشد.

*با ورود گولسیانی به زمین مسابقه سجاد شهباززاده بازوبند کاپیتانی را به این بازیکن داد.
*با اضافه شدن گولسیانی به ترکیب سپاهان و خروج احمدزاده شاهد حضور دوباره نورافکن در دفاع چپ بودیم و شهباززاده هم با خروج سروش رفیعی در دقایق باقی مانده به عنوان هافبک هجومی بازی کرد.

دیدگاه‌ها