کد خبر : 1825204 | 29 اردیبهشت 1401 ساعت 21:58 | 316.8K بازدید | 38 دیدگاه

صحنه‌های تکان دهنده در ورزشگاه یادگار

بازی نیمه‌تمام و خروج گل‌محمدی با کاسکت محافظ!

با تداوم جنجال روی سکوهای یادگار امام تبریز و قطع نشدن پرتاب سنگ و بطری از سوی هواداران، در نهایت داور بازی با اعلام نیمه کاره ماندن بازی، مسیر رختکن را در پیش گرفت.

بازی نیمه‌تمام و خروج گل‌محمدی با کاسکت محافظ!

به گزارش "ورزش سه"، استادیوم یادگار امام تبریز امروز عجیب‌ترین روز خود را تجربه کرد؛ هرچند پیش از این نیز دیدارهای دو تیم پرسپولیس و تراکتور چه در تهران و چه در تبریز بدون جنجال پایان نیافته بود، اینبار اما در شرایطی که هر دو تیم روزهای پایانی فصل را با نگرانی‌های بزرگی سپری می‌کردند، خبری از جوسازی و حواشی قبل از بازی نبود.

پرسپولیس برخلاف گذشته خیلی راحت و بدون حاشیه پا به فرودگاه تبریز گذاشته بود و در هتل خود اسکان یافت و در ادامه نیز راهی استادیوم یادگار امام شده بود. استادیومی که بعد از مدت‌ها بار دیگر با اعلام سخنگوی دولت مجوز حضور 30 درصدی تماشاگران را به دست آورد. البته مسوولان برگزاری با عبور از این ظرفیت اعلام شده، پذیرای بیش از 60 هزار هوادار بودند و البته انتظار می‌رفت حضور تی‌تی‌های پرشور در روزی که پرسپولیس به دنبال تثبیت جایگاه دومی خود است و تراکتور نیز می‌خواست از منطقه سقوط کاملا فاصله بگیرد، باعث زیباتر شدن بازی نیز شود.

1714783

 

 

همانطور که گفته شد هیچ حاشیه‌ای از سوی عوامل دو تیم که باعث نگرانی درباره جنجالی شدن بازی شود شکل نگرفته بود اما مشخص نشد که چرا از همان دقایق ابتدایی جو روی سکوها ملتهب و نزدیک به انفجار بود. برخی هواداران بدون جهت و هیچ تحریکی از همان ثانیه های آغازین بازی با فحاشی و در ادامه سنگ پرانی و پرتاب بطری، بازی را به سمت جنجال بردند.

ویدئو: 252077

شدت این جنجال‌ را از دقیقه 20 بازی شاهد بودیم. جایی که ترابی قصد داشت سومین کرنر تیمش را به ثمر برساند ولی با سنگ پرانی‌ها ضمن آسیب دیدگی باعث توقف بازی شده بود. این اتفاق نگرانی بزرگی را برای ادامه بازی شکل داد. مهدوی به عنوان داور بازی به دنبال آرام کردن جو بازی بود و مشخص بود که کاری از دست وی برای آرام کردن جو برنمی‌آید.

در شرایطی که هر لحظه به شدت جنجال‌ها افزوده می‌شد، بزرگترین آن را در ابتدای نیمه دوم شاهد بودیم. جایی که یحیی گل محمدی که به دلیل محرومیت در منطقه فنی و نیمکت قادر به همراهی تیمش نبود، قصد حضور در جایگاه ویژه را از مسیر سکوی منتهی به این منطقه را داشت که فحاشی‌ها، پرتاب بطری و سنگ و حتی برخورد فیزیکی به اوج خود رسید!

1714784

هر چه بود این اتفاق مانع از این نشد که بازی در زمین به جریان درنیاید. با سوت مهدوی بازی برای نیمه دوم استارت خورد اما بار دیگر یک ضربه کرنر برای پرسپولیس همه چیز را به جنجال کشید. عالیشاه که در این بازی به عنوان کاپیتان وارد زمین شده بود، بعد از قطع نشدن پرتاب سنگ و بطری، با عصبانیت و فریادزنان چند سنگ پرتاب شده را به سمت تابلوهای تبلیغاتی پرتاب کرد تا به این شکل به دنبال آرام کردن خشم درونی خود از اقداماتی شود که 50 دقیقه تمرکز آنها را برهم زده بود. با این حال با این اقدام او پرتاب‌ها و فحاشی‌ها شدت بیشتری گرفت و ورود مسلمی‌پور به ماجرا و درگیری با کاپیتان پرسپولیس، حواشی را چند برابر کرد. رفته رفته بازیکنان دو تیم داخل زمین هم به درگیری لفظی و فیزیکی با یکدیگر پرداختند که بعد از دقایقی و با آرام شدن شرایط، دو کارت قرمز از سوی داور به همراه داشت تا حامد پاکدل و مسلمی پور از دو تیم اخراج شوند و کار با 10 نفر برای تراکتور و پرسپولیس بار دیگر دنبال شود.

ویدئو: 252078

بازی سرد و بدون موقعیت دو تیم تا دقیقه 70 ادامه یافت تا یک کرنر دیگر نصیب پرسپولیس شد؛ اینبار هم عالیشاه موفق به حضور در محل کرنر و ارسال آن نشد. این در شرایطی بود که کاپیتان پرسپولیس به شدت بابت برخورد سنگ به زانویش گلایه داشت و کار را با مصدومیت دنبال می‌کرد. با این حال رامین رضاییان با درخواست از عالیشاه برای زدن کرنر حتی در این موقعیت سخت و شاید هم غیرممکن به دنبال ادامه بازی بود. اما پرتاب دوباره سنگ و بطری حتی باعث شد تا کمک داور هم از منطقه خود خارج شود و وارد زمین شود! این در حالی بود که رامین رضاییان به دنبال این بود تا کمک داور را به منطقه خودش بازگرداند و بازی به جریان بیفتد تا شاید تیمش موقعیتی برای برتری برابر حریف به دست بیاورد.

1714788

اما ناگهان داور از میان پرتاب سنگ‎‌ها خود را به توپ که در نقطه کرنر مستقر بود رساند و با برداشتن آن و حضور در میانه میدان برای دومین بار بازی را متوقف کرد. او اینبار اما سوت نیمه کاره ماندن بازی را نواخت تا همه چیز به کمیته انضباطی و سازمان لیگ در خصوص این بازی و حواشی آن سپرده شود.
 این در حالی بود که تیم داوری و پرسپولیس برای خروج از زمین و حضور در رختکن باید مسیری 50 متری پیست تارتان را می‌رفتند که البته در این منطقه هم از پرتاب سنگ و فحاشی‌ها بی نصیب نماندند! آنها هر طور شده خود را به رختکن رساندند اما در سمت دیگر کیانی و دیگر بازیکنان تراکتور به همراه ساغلام به عنوان سرمربی این تیم به دنبال آرام کردن هواداران و پیگیری دوباره بازی بودند که البته بی نتیجه ماند.

1714785

نکته دیگر از جنجال‌ها در استادیوم یادگار امام مربوط به یحیی گل محمدی و حبس یکساعته او در جایگاه ویژه بود. سرمربی سرخ‌ها که به دلیل محرومیت به زحمت خود را به جایگاه ویژه رسانده بود، به دلیل جو سکوها و استادیوم موفق به خروج از این منطقه و حضور در رختکن تیمش نشده بود. در نهایت بعد از نزدیک به یک ساعت، یحیی گل محمدی با اسکورت یگان ویژه و در شرایطی که کلاه محافظ یکی از اعضای یگان را نیز بر سر داشت، مسیر رختکن را در پیش گرفت و البته این اقدام او و همراهی مهدی کیانی به عنوان کاپیتان محبوب تراکتوری‌ها نیز مانع از این نشد که از باران پرتاب سنگ و ... بی نصیب بماند.

ویدئو: 252089

در حالیکه برخی هواداران تراکتور که صرفا برای تماشای بازی آمده بودند بعد از این اتفاق مسیر خروجی را در پیش گرفته بودند، برخی هواداران نیز به امید ادامه بازی و برخی دیگر نیز به امید ادامه این رفتار دور از انتظار خود، سکوها را ترک نکردند. ساغلام مربی ترکیه ای تراکتور با احساس وضعیت تیمش با سود بردن از بلندگوهای استادیوم خواهان پایان دادن به این اقدام هواداران بود و بازیکنان و اعضای تیم نیز با دور زدن در کنار سکوها به دنبال آرام کردن آنها بودند، اما کار پایان یافته بود و این بازی در دقیقه 70 متوقف شد و باید منتظر رای کمیته انضباطی در این خصوص ماند.

1714782

دیدگاه‌ها