کد خبر : 1825367 | 30 اردیبهشت 1401 ساعت 20:48 | 87.6K بازدید | 8 دیدگاه

مطمئن باشید که او به روزهای اوجش بر می‌گردد؛

حمایت جانانه هانیه از حامد لک!

دروازه‌بان ملی‌پوش تیم هندبال سپاهان اصفهان صحبت‌های جالب‌توجه و متفاوتی را بعد از قهرمانی تیمش در لیگ برتر هندبال زنان به زبان آورده است.

حمایت جانانه هانیه از حامد لک!

به گزارش "ورزش سه" پرونده هفدهمین دوره لیگ هندبال زنان ایران در شرایطی بسته شد که تیم هندبال زنان سپاهان با حضور چند ستاره ملی‌پوش خود توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و بالاتر از تاسیسات دریایی تهران، طلایی‌پوشان اصفهانی جام قهرمانی رقابت‌ها را به دست آوردند.

هانیه لک دروازه‌‎بان باتجربه و ملی‌پوش سپاهان یکی از اصلی‌ترین عوامل قهرمانی طلایی‌پوش در لیگ برتر هندبال زنان بود و به واسطه قهرمانی این تیم و البته تشابه فامیلی جالب او با دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفتگویی را با وی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

* تیم هندبال زنان سپاهان توانست امسال قهرمانی لیگ را به دست بیاورد؛ تیم شما در طول فصل نمایش درخشانی را داشت و در بازی فینال هم رفت و برگشت تیم تاسیسات دریایی را شکست دادید. درباره قهرمانی تیم‌تان بفرمایید.

باشگاه اول فصل تیم را برای قهرمانی بسته بود و چند مهره از ملی‌پوشان را به تیم اضافه کرده بود اما دوره اول بازی‌ها که برگزار شد، وقفه‌ای در رقابت‌های لیگ به واسطه حضور تیم ملی در جام جهانی ایجاد شد و بعد از آن رقابت‌ها ما برخی از بازیکنان‌مان را به دلایلی از جمله مصدومیت از دست دادیم؛ این اتفاق باعث لطمه روحی به تیم‌مان شد و تیم ما را از قهرمانی را دور کرد و در نیم‎‌فصل اول دو باخت دادیم. فشار زیادی روی ما بود و همه می‌گفتند که سپاهان یکی از گزینه‌های اصلی قهرمانی این فصل است، اما با توجه به این شرایط کمی وضعیت تیم‌مان بهم ریخت اما خداراشکر با توجه به وقفه‌ای که به دلیل بازی‌های آسیایی نوجوانان و جوانان رخ داد، مهره‌های آسیب دیده ما به تیم بازگشتند و در نیم‌فصل دوم پرقدرت حاضر شدیم و خداراشکر می‌کنم که توانستیم در فینال در هر دو مسابقه تاسیسات دریایی را شکست بدهیم.

* فینال مسابقات از سایت آنتن به صورت زنده پخش شد که اتفاق بی سابقه‌ای بود.

خیلی حس خوبی است، نمی‌توانم این حس را توصیف کنم. به هر حال این‌که ما دیده می‌شویم. وما هم مثل آقایان زحمت می‌کشیم و دوست داریم که دیده شویم. این مسئله در جذب اسپانسرینگ کمک می‌کند، ما شب و روزمان را در ورزش می‌گذاریم؛ واقعا خیلی برای رشته خودمان زحمت می‌کشیم، این‌که ما دیده می‌شویم واقعا خوشحال‌کننده است. جا دارد از فدراسیون و سایت آنتن تشکر کنم، باید تشکر ویژه‌ای از آقای پاکدل و دیگر مسئولان فدراسیون داشت که آنقدر واقعا هوای زنان را دارند و کمک می‌کنند که زنان این رشته دیده شوند؛ خداراشکر که نتیجه این حمایت‌ها هم نمایان است، مدال‌آوری در مسابقات نوجوانان و جوانان و حضور در مسابقات جهانی در هر سه رده سنی. این‌ها همگی دستاورد اعتماد آقای پاکدل و زحمات ایشان است که خداراشکر زنان پتانسیل آن را داشتند که بتوانند پاسخ اعتماد ایشان را بدهند.

1715059

* فصلی که گذشت برای هانیه لک چگونه بود؛ شما یکی از عوامل موثر در قهرمانی تیم سپاهان بودید.

امسال شرایط سختی را داشتیم؛ ما از اردیبهشت پارسال در اردوی ملی بودیم و برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شدیم. بلافاصله بعد از اردوی ملی، وارد تمرینات باشگاهی و مسابقات لیگ شدیم و سپس دوباره اردوی ملی و مسابقات جهانی. فکر می‌کنم حدود یکسال بود که ما در خدمت تیم ملی و باشگاه بودیم و خیلی شرایط سختی بود. باید خودمان را در یک شرایط ایده‌آل نگه می‌داشتیم. خداراشکر که امسال توانستم در خدمت تیم باشم و در قهرمانی تیمم سهم داشته باشم.

* به بحث باشگاه سپاهان برسیم؛ این باشگاه در بسیاری از رشته‌ها تصمیم به عدم تیمداری گرفت اما کماکان سهمیه تیم هندبال زنان حفظ شد.

این‌که باشگاه سپاهان در برخی رشته‌ها تصمیم به عدم تیمداری گرفته، درست است و ما هم این موضوع را شنیده‌ایم اما خداراشکر می‌کنیم که در بخش هندبال هم آقایان و هم زنان توانستند قهرمان لیگ شوند و به قول آقای ساکت، رشته هندبال قدمت 28 ساله در این باشگاه دارد و می‌شود گفت که رشته‌ای سنجاق شده به این باشگاه است! خداراشکر که باشگاه توانست هم در لیگ زنان و هم در لیگ مردان تیمداری کند و هر دو تیم هم قهرمان لیگ شدند.

1715060

* از هندبال کمی فاصله بگیریم؛ در فوتبال، گلر پرسپولیس هم‌فامیل شماست و اتفاقا پست او هم دروازه‌بان است. او فصل پر فراز و نشیبی را گذراند، نظرتان را به عنوان یک هم‌پستی درباره فصلی که حامد لک گذراند بفرمایید.

حامد لک همان بازیکنی است که اوایل به پرسپولیس آمد، نمایش درخشانی در باشگاه‌های آسیا داشت؛ فکر می‌کنم هواداران پرسپولیس نمایش‌های درخشان او را فراموش نمی‌کنند که حتی باعث شد تا تیم پرسپولیس به فینال آسیا هم برسد. به هر حال شرایطی به لحاظ جسمی و روحی پیش می‌آید و فکر می‌کنم روی ایشان هم فشار خیلی زیادی است. با توجه به اتفاقاتی که در باشگاه پرسپولیس افتاد، حامد لک متحمل فشار زیادی از سمت هواداران و باشگاه خودش است. فکر می‌کنم هواداران پرسپولیس شرایط درخشان او را فراموش نمی‌کنند. در مجموع شرایط سخت است، فرق حامد لک با من این است که او در یک رشته پرطرفدار بازی می‌کند که خیلی دیده می‌شود و هواداران زیاد و میلیونی دارد، سطح توقع هواداران زیاد است و همیشه دوست دارند که بازیکنان تیم‌شان در بهترین شرایط و وضعیتی آرمانی باشند و بتوانند به تیم‌شان کمک کنند و تیم‌شان را در رده‌های بالا نگه دارند. مطمئن باشید که حامد لک در این شرایط نخواهد ماند و قطعا دوباره به روزهای اوج خودش بر می‌گردد و ممکن است این شرایط برای هر ورزشکاری پیش بیاید.

* صحبت‌های پایانی؟

تشکر می‌کنم از باشگاه بزرگ سپاهان و کادرفنی‌، این قهرمانی را به مردم خوب اصفهان و هواداران باشگاه بزرگ سپاهان تبریک می‌گویم؛ ما امسال که به این باشگاه آمدیم، قول قهرمانی داده بودیم و خداراشکر که توانستیم قول‌مان را عملی کنیم و قهرمان شویم. واقعا دوست دارم دوباره از فدراسیون تشکر کنم، چون پارسال شرایط سختی داشتند اما در سه رده زنان اعزام به مسابقات داشتند و هر سه رده سنی هم توانستند سهمیه مسابقات جهانی به دست بیاورند. تیم بزرگسالان‌مان که تجربه حضور در بازی‌های جهانی را به دست آورد که تجربه خیلی خوبی بود و می‌خواستم از آقای پاکدل تشکر کنم که از زمان حضور واقعا تبعیضی بین زنان و مردان قائل نشدند و خیلی از زنان حمایت کردند. این مسئله نشان می‌دهد که زنان ما در هر رشته‌ای پتانسیل کافی را دارند و فقط لازم است که از آن‌ها حمایت شود تا پتانسیل‌شان را بتوانند به بهترین شکل به نمایش بگذارند. امیدوارم که روز به روز رشته هندبال بیشتر دیده شود.

دیدگاه‌ها